A Pirelli szerdán a 2017-es aerodinamikai szabályok hatásainak szimulálásához átalakított tavalyi Mercedesszel folytatta a következő évre tervezett, a jelenleginél nagyobb méretű gumik prototípusainak tesztelését, de a rossz idő miatt nem tudták elvégezni az összes tervezett feladatot.
Az olasz cég kérte, hogy a tesztprogramjában – amelyben önkéntes alapon a Ferrari, a Red Bull és a Mercedes vállalt szerepet – tapasztalt pilóták is vegyenek részt, de eddig csak a maranellói istálló vetette be a versenyzőit, Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent. Most végre a Mercedes is így tett: szerdán Nico Rosberg ült a volán mögé,
csütörtökön pedig Lewis Hamilton került volna sorra, de lemondta a szereplését, mert kedden, edzés közben megsérült a lába.
Ezért Pascal Wehrleinnek kell beugrania a helyére.
A Pirelli közleménye szerint a teszt első napja nem alakult zavartalanul. Rosberg délelőtt 46 kört tett meg a slickek prototípusával, de az alig 17 fokos aszfalt miatt az eredmények nem voltak reprezentatívak, délután pedig annyira zuhogott az eső, hogy a rendes esőgumikon is csak 14 kört lehetett teljesíteni.
Ez újabb munícióval látja el a Pirellit, amely pont
a spanyolországi pályákra télen jellemző hűvös időre hivatkozva szeretné elérni, hogy a két előszezoni teszt egyikét jövőre Bahreinben rendezzék meg.
A Mercedes és a Ferrari támogatja az elképzelést, a csapatok többsége, köztük a Red Bull viszont nem, mert a tengerentúlra elutazni sokkal drágább lenne.
A Pirellinél azonban attól tartanak, hogy az új aerodinamikai szabályok miatt megnövekvő leszorítóerővel járó terhelés gumikra gyakorolt valódi hatása a nem reprezentatív körülmények miatt nem érvényesül, ráadásul az átépített régi autók sem állítanak elő akkora leszorítóerőt, mint a 2017-es modellek várhatóan fognak.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!