Vágólapra másolva!
Kívülről úgy tűnt, azért csúszott le a dobogóról a Japán Nagydíjon, mert a második kerékcseréjét túl későre halasztották, de szerinte érdemes volt megpróbálni, csak túl sok időt vesztett a lekörözésekkel. Azokkal Räikkönen sem volt kibékülve.

Sebastian Vettel egészen a 35. körig a 3. helyen állt a Japán Nagydíjon, és a második etap elején még 14 másodperccel haladt a rajtot elrontó Lewis Hamilton előtt, végül mégis 15 másodperccel mögötte, csak negyedikként ért célba. Akkor vesztette el a pozícióját a Mercedesszel szemben, amikor egy körrel később kerített sort a második kerékcseréjére, így Hamilton bevágott elé a bokszban.

Bár ő a lágy, ellenfele pedig a kemény gumikat használta, Vettel nem tudta megelőzni a Mercedest, pár kör után pedig le is szakadt tőle.

Ám azt mondja, a Ferrari valójában a 2. helyen álló Max Verstappen ellen próbált így taktikázni,

és a kísérlet ott bukott meg, hogy a bokszba vezető körében sok időt vesztett a lekörözésekkel. Különben Hamilton előtt tért volna vissza a pályára.

„Meg akartuk szerezni a 2. helyet, nem akartunk a 3.-kal megelégedve hátradőlni – magyarázta Vettel. – Ezért maradtunk kint a pályán, amikor Max nagyon korán egy újabb szett kemény gumira váltott. Ez szerintem helyes döntés volt a részünkről. Sajnos a (lágy) gumijaink nem bírták olyan jól a strapát, mint vártuk."

Vettel szerint ezért végül nem is volt jelentősége annak, hogy Hamilton mögött hajtott ki a bokszból, mert később úgyis elvesztette volna a pozícióját. „Kritizálni mindig könnyű, biztos sok'szakértő' jobban tudja, mit kellett volna csinálnunk, de a bokszfalon és a pilótafülkében ülve mi ki akartuk próbálni ezt a stratégiát, meg akartuk hosszabbítani a második etapot" – mondta.

Gond volt a kék zászlókkal

Verstappenhez és saját csapattársához, Kimi Räikkönenhez hasonlóan Vettel is rendszeresen panaszkodott a lekörözendőkre, akik szerinte nem húzódtak le előle elég gyorsan.

– vélte. – Pont a hosszú kanyargós részeken autózgattak az orrom előtt. Ez részben nyilván szubjektív, a pilótafülkéből nem lehet átlátni a teljes képet, biztos mások is vesztettek időt. A lekörözésekkel néha nyer, néha veszít az ember, de szerintem ma nem tartoztunk a szerencsések közé. Mindegy, ez végül nem számított."

Räikkönen a verseny elején sok időt vesztett a Force India mögött. Katt a galériához! Forrás: DPPI/Florent Gooden

Räikkönen, aki csapattársa mögött, az 5. helyen ért célba, szintén nem volt kibékülve a lekörözésekkel. „Minden pálya más, az viszont tény, hogy vannak, akik a kék zászlókat látva félreállnak előlünk – mondta. – Megértem, hogy nekik is meg kell vívniuk a saját csatáikat, de nem olyan nehéz elengedni másokat. Nyilván vesztenek miatta időt, és körhátrányba kerülnek, a versenyzéshez azonban ez is hozzátartozik."

A Japán Nagydíjnak mindkét Ferrari hátrányból vágott neki: Vettelt a malajziai rajtbaleset, Räikkönent pedig a verseny előtti váratlan váltócsere miatt sorolták hátrébb 3 illetve 5 hellyel, ezért a 6. és 8. kockából kellett indulniuk. A finn úgy vélte, a Ferrari tempója alapján sokkal előrébb is végezhettek volna.

„Természetesen nagyon csalódottak vagy, mert az autónk jól ment, és ha szabadabb előttünk a pálya, elöl is maradhattunk volna – jelentette ki. – Remekül rajtoltam, aztán viszont beragadtam mások mögé: nehéz volt közelről követni őket, és szélárnyékban az autóm is másképp viselkedett. Ezért nem tudtam támadást indítani ellenük. Miután eléjük kerültem, nem tartott fel senki, az autónk gyors volt."

Mivel Verstappen a 2. helyen ért célba, Daniel Ricciardo pedig 6. lett Szuzukában, a Ferrari hátránya a Red Bullhoz képest 50 pontra nőtt.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!