Nico Hulkenberg (GER) Sahara Force India F1 VJM09 and Valtteri Bottas (FIN) Williams FW38 battle for position.
Japanese Grand Prix, Sunday 9th October 2016. Suzuka, Japan.
Vágólapra másolva!
Az időmérő után a Japán Nagydíjon is nagyot csatáztak a Force Indiák, a Williamsek és a Haasok. Hülkenberg viccesen beszólt Bottasnak a rádión, Grosjean bosszankodott a verseny után.
Az élmezőny három csapata után az üldözők között is kialakult egy hat fős csoport, amelynek tagjai reálisan a 7. helyért küzdhettek a Japán Nagydíjon. A Force India, a Haas és a Williams pilótái eltérő stratégiákkal indultak a helyezésekért, és végül a papírformának megfelelően ezúttal is Sergio Pérez és Nico Hülkenberg zárt a 7-8. helyen Felipe Massa és Valtteri Bottas előtt.
A Williamsek lágy helyett közepes keverékű gumikon rajtoltak, ezért sokáig a pályán voltak, mozgó akadályként próbálták feltartani ellenfeleiket, akik két kerékcserés stratégiát követtek. Nem jártak sikerrel, de az izgalmaknak kedveztek, mert egyebek mellett Hülkenbergnek is a pályán kellett visszaelőznie Bottast. Ez a sikánban egy látványos körbeautózásnak köszönhetően sikerült is.
„A Valtteri elleni előzés a versenyem fénypontja volt. Már az előző körben megpróbálkoztam vele, de az utolsó kanyarból nem jól jöttem ki, és lemaradtam az 1-es kanyarról. Azt mondtam magamban, hogy ha itt most nem jön össze, akkor elkapom a sikánban! A manőver jól sikerült, kerék-kerék elleni csata volt” – nyilatkozta Hülkenberg, aki a rádión viccesen azt is mondta, hogy „találkozunk később!”
Bottas a futam után úgy vélte, hogy a Williamsnek egyszerűen gyorsabb autóra van szüksége, hogy jobb eredményeket érjenek el, Rob Smedley, az istálló vezető versenymérnöke pedig azon a véleményen volt, hogy a csomagjukból mindent kihoztak Szuzukában, és „viszonylag büszkék” lehetnek, bár elismerte, Bottas miattuk bukta el a 9. helyet Massával szemben. Ezt a finn is így látta.
A nyers tempónk ma nem volt elegendő. Az első etap végén én álltam jobban a csapaton belül, és reménykedtem, hogy én kapom a jobb stratégiát kettőnk közül, de ez ma nem jött össze.”
A Haasnak viszont még ennyi öröm sem jutott, mert ismét pont nélkül maradtak a 11. helyen, pedig Romain Grosjean úgy vélte, pályafutása egyik legjobb versenyét futotta. Szerinte „sokkal gyorsabbak” voltak a Williamsnél, ezért „olyan mérges, mint még soha” az eredmény miatt. Lemaradásuk okaként a stratégia elszámítását jelölte meg, szerinte túl sokáig húzták a második etapot, még akkor is, ha a lágy gumik lecserélése után úgy érezte, az autója szinte szárnyalt.
„Az 1-es kanyarban kicsit visszaestem, mert Hülkenberg pont elém került, és majdnem nekimentem. Nagyon közel volt. Az első etapban küszködtünk a nyers pálya miatt a lágy gumikon, nagyon erős volt a szemcsésedés, utána viszont szinte szárnyalt az autóm. Ez nagyon jól jött, remek előzéseket hajtottam végre. Ez ígéretes a jövőre nézve, de rohadtul idegesítő is, hogy ennyire közel kerültünk a pontszerzéshez, mégsem tehetünk semmit.”
Igazából ez a pályafutásom egyik legjobb szereplése volt, és még pontokat sem kapok érte. Nem ezt érdemeljük, nem a 11. helyet.
A Force India 124 ponttal megszilárdította 4. helyét a konstruktőri világbajnokságban, a Williams hátránya már 10 pontra nőtt. Mivel Esteban Gutiérrez megpördült a versenyen, és Grosjeanhoz hasonlóan ő sem szerzett pontot, a Haas 28 ponttal továbbra is a 8. a McLaren Honda és a Toro Rosso mögött.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!