Scuderia Ferrari's German driver Sebastian Vettel (C)celebrates his third place in the podium next to Mercedes AMG Petronas F1 Team British driver Lewis Hamilton (R) and German driver Nico Rosberg (L) at the end of the Formula One Mexico Grand Prix, at the Hermanos Rodriguez circuit in Mexico City on October 30, 2016.
Lewis Hamilton kept his world championship hopes alive with victory in the Mexican Grand Prix, Mercedes team-mate Nico Rosberg edged closer to the crown with a second-place finish. Sebastian Vettel, in a Ferrari, was third.
/ AFP PHOTO / YURI CORTEZ
Vágólapra másolva!
A Ferrari pilótája a díjátadás után bocsánatot kért Charlie Whitingtól, az FIA versenyigazgatójától a rázúdított szidalmakért. Szerinte meg kell érteni a felháborodását Max Verstappen vezetése miatt. A sportfelügyelők nem kegyelmeztek neki Ricciardo elleni védekezéséért.
A Mexikói Nagydíj is Sebastian Vettel, valamint a Red Bull pilótáinak csörtéjéről marad emlékezetes. A Ferrari pilótája alaposan megnyújtotta az első etapját, így a verseny végén frissebb gumikkal támadhatta a 3. helyezett Max Verstappent, miközben Daniel Ricciardo még újabb lágy abroncsokkal üldözte őt. Verstappen szabálytalanul védekezett, levágott egy kanyart, de nem engedte el Vettelt.
A Ferrari versenyzője a tőle megszokott módon, káromkodva jelezte nemtetszését, még Charlie Whitingot, az FIA versenyigazgatóját is elküldte melegebb éghajlatra. A sportfelügyelők a leintés után gyorsan megbüntették Verstappent, így Vettel állhatott fel a dobogóra, ahol már viccelődött a történtekkel, és utalt arra, hogy az interjút készítő Juan Pablo Montoya is hajlamos a szitkozódásra.
„A te szóhasználatoddal éltem. Talán úgy éreztem magam, mint te, amikor felbosszantottad magadat az autóban” – viccelődött Vettel, majd a díjátadás után részt vett a kötelező sajtótájékoztatón, és felkereste Whitingot, hogy bocsánatot kérjen tőle. A Sky Sports riporterének azt mondta, semmi köze hozzá, hogy mit mondott a veterán versenyigazgatónak, és
visszautasította az újságíró felvetését, mely szerint megsérthette a szabályt, ami megtiltja, hogy rossz színben tüntessék fel a sportot.
„Nem értem, hogy ebből miért csinál ekkora ügyet. Nyilvánvalóan nem helyes ilyeneket mondani, de a védelmemben felhoznám, hogy ilyenkor pumpál az adrenalin, ezt meg kell érteniük. (Verstappent) nyomás alá helyeztem, elhagyta a pályát, és nem engedett utat nekem, úgyhogy át lehet ezt érezni.”
A sajtótájékoztatón Vettel azt mondta, számára „nyilvánvaló” volt, hogy Verstappent meg kell büntetni, főleg azután, hogy rászóltak, de ő mégsem engedte el őt. „Amikor Maurizio (Arrivabene) megszólalt a rádión, megnyugodtam.”
Miután Verstappent nem tudta a pályán megelőzni, Vettel kénytelen volt Ricciardo támadását visszaverni.
Az ausztrál pilóta bírálta korábbi csapattársát, mert szerinte pont ugyanúgy védekezett, ahogy Verstappen is szokott, de Vettel nem értett egyet ellenfelével, és azt is elmondta, hogy Verstappen féktesztelte őt az ominózus kanyarban.
„Ismerem már, hogy Daniel hogyan viselkedik ilyen helyzetekben. Hajlamos beugrani a résbe. A fejemben még élénken él Barcelona, ahol bevetődött az utolsó pillanatban. Hagytam neki helyet, ahogy itt is pont eleget.
Nagyon késő volt már, mindketten éppen be tudtuk venni a kanyart. Nem szerencsés koccanni, mert az autóinkat nem erre tervezték.”
Vettelt is megbüntették
Bár a Ferrari versenyzője felállhatott a dobogóra, a futam után a sportfelügyelők beidézték őt, és ellenfelét Ricciardót is. Többórás vívódás után 10 másodperces büntetést osztottak ki Vettelnek, így csak az 5. helyen rangsorolták, és két büntetőpontot is beírtak a licencébe. Ezzel Ricciardo örökölte meg a 3. helyet, Verstappen a 4. lett, Vettel előtt.
A sportfelügyelők azt az új szabályt alkalmazták, amit az USA Nagydíjon pont Verstappen korábbi manőverei miatt hoztak, részben Vettel felvetéseinek következményeként. Ezzel néhány óra alatt kétszer módosult a Mexikói Nagydíj 3. helyezettjének kiléte, hiszen először Verstappen készülődhetett a díjátadásra, majd Vettel léphetett a dobogóra.
Az is szokatlan, hogy egy versenyzőt olyan helyzet miatt büntessenek, ami valószínűleg nem alakult volna ki, ha egy később megtorolt szabálytalanságot nem követnek el a sérelmére.
Räikkönennek sem volt könnyű dolga
Kimi Räikkönennek ennél eseménytelenebb versenye volt: eleinte Vettel előtt autózott, de sok időt vesztett Nico Hülkenberg mögött, akit az utolsó etapban megpróbált körbeautózni. Räikkönen manővere tiszta volt, ám Hülkenberg mégis megpördült mellette, végül a 6-7. helyen értek célba.
„Nem tudom, hogy összeértünk-e, én nem éreztem semmit. Azt persze láttam, hogy valaki megpördült. Ettől függetlenül a rajtom nem volt rossz, egész jól mentünk utána, de a bokszkiállás után nem volt tapadásom a közepes gumikkal. Gondoltam, megpróbálok egy újabb kerékcserét, hátha jobb lesz, de ma a gumikban ennyi volt.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!