A világbajnoki sakkjátszmában Lewis Hamilton és Nico Rosberg is megtette a maga kötelező lépését a Mexikói Nagydíjon, így két versennyel a szezon vége előtt továbbra is a németnek áll a zászló, aki csapattársa mögött a 2. helyen futott be. A Mercedesnél az ismert problémák és a Red Bull szuperlágy gumis nyitóetapja miatt tartottak a rajttól, de az első kanyarkombinációból az ő autóik jöttek ki az első két helyen.
Igaz, nem a versenyíven: Hamilton senkitől sem zavartatva, magától rohant le a fűre a féktáv elvétése után, Rosberget viszont a merészen támadó Max Verstappen szorította le. A sportfelügyelők vizsgálták a történteket, de nem szabtak ki büntetést, ahogy a mezőny végén bekövetkező karambol miatt sem. Ott Esteban Gutiérrez pöccintette meg Pascal Wehrleint, aki kiforgatta Marcus Ericssont, hármójuk közül azonban a szendvics tölteléke, a Manor pilótája járt legrosszabbul, mert kitört a balelső kereke. Carlos Sainzot ellenben 5 másodperces időbüntetéssel sújtották, amiért leszorította Fernando Alonsót –
a spanyol a füvön mesterien bűvészkedve tartotta egyenesben az autóját, elkerülve a megpördülést.
Mivel a Red Bull nem tudta kamatoztatni a legjobban tapadó gumikat a rajtnál, úgy tűnt, hogy a Mercedest nem lehet elkapni. Verstappen szerencsére nem így gondolta, körökön át rajta csüngött Rosbergen, és a német 20. körben megejtett első, egyben egyetlen bokszkiállása után is fokozatosan eltüntette 4 másodperces hátrányát a közepes gumin.
Támadási közelségbe a lekörözöttek sűrűjében, az 50. körben tudott kerülni, és ahogy várni lehetett, nem féltette magát: a 4-es kanyarnál távolról berepült Rosberg mellé – valahogy úgy, mint Daniel Ricciardo Monzában Valtteri Bottas ellen –, de nem tudott rendesen elfordulni. Innentől fordult rosszra a versenye: leszakadt a Mercedestől, s közben utolérte a frissebb gumikon hajrázó Sebastian Vettel és Ricciardo.
A 68. körben hibázott a célegyenes végén, kicsúszott, de megtartotta a 3. helyet, és a leintésig megvédte. Legalábbis azt hitte, a sportfelügyelők ugyanis gyors tanácskozással
5 másodperces büntetést róttak ki még a dobogós ceremónia előtt,
amiért előnyt szerzett a pálya levágásával, így két helyet bukott. "Ez nevetséges - vélte. - Nagyjából ugyanaz történt, mint ami Lewisszal az első körben. Ő rengeteget nyert ezzel, és Nico is profitált (a kanyar levágásából)."
Ricciardo is büntetésekért hisztizik
A két előrébb ugró versenyző közül csak Vettel tűnt valamennyire vidámnak, pedig amíg az FIA vizsgálata tartott, még iszonyatosan dühös volt. Az utolsó körökben őrjöngve káromkodott Verstappen manővere miatt, még Charlie Whiting versenyigazgatót is elküldte melegebb éghajlatra, és a Ferrari csapatfőnökének kellett erélyesen rászólnia, hogy csituljon (ettől hallhatóan lehiggadt kissé). A hollandnak pedig a mutatóujjának csóválásával üzent a célvonalt átszelve.
"Durván fogalmaztam - ismerte el utólag. - De tombolt bennem az adrenalin. Megérthetik, hogy bekattantam." Verstappen ugyanakkor, nyilván miután tudomást szerzett a rádiós ordibálásáról, keményen beszólt Vettelnek:
Vissza kellene ülnie az iskolapadba, hogy megtanuljon illedelmesen beszélni."
Vettel a futam elején beragadt a jobban rajtoló Felipe Massa mögé, akit csak a bokszkiállását követően tudott lehagyni. A Ferrari sajátos taktikát követve a 32. körig kint tartotta a németet a lágy gumin, 12 körön át megörvendeztetve az 1. hellyel, így Hülkenberget is átugrotta. Mivel Kimi Räikkönen másodjára is kiállt még egy szett közepes gumiért, Vettel a 4. helyre került, de az 50. körtől figyelnie kellett a Ricciardóról érkező hírekre, mert az ausztrál ekkor megkapta a lágy keveréket, s rohamosan elkezdte fogyasztani 18 másodperces hátrányát.
Ezzel rátolta Vettelt Verstappenre, amiből kialakult a verseny végi kalamajka. De nem Verstappen kanyarlevágása volt az egyetlen megmozdulás, ami vitát kavart: Vettel a 70. körben nagyon keményen védekezett Ricciardo ellen a 4-es kanyar féktávján, amiért utólag az ő idejéhez is hozzáírtak 10 másodpercet, és visszacsúszott az 5. helyre.
Daniel néha túl optimistán mozdul rá résekre. Tudtam, hogy támadni fog ott, én védekeztem
- magyarázta Vettel. Szerinte elég helyet hagyott vetélytársának, aki nem értett egyet vele.
"Nem érdemli meg, hogy a dobogón álljon. Azt csinálta, amire mindig panaszkodik, mozgott a féktávon - mondta a végül a 3. helyen kihirdetett Ricciardo. - Láttam, hogy az egyenes felénél védekezik, ezért kívülre mentem. Aztán feladta, belülre húzódtam, de rám csukta az ajtót féktávon. Állóra fékeztem a kerekeim, hogy elkerüljem az ütközést. Ez bosszantó." Hamiltonnak szintén büntetést követel a rajt utáni kanyarlevágásért. "Hibázott, és meg kellene fizetnie az árát."
Hamilton versenye csak látszólag volt sima
A stratégiák, részben az időmérőből eredően, nem voltak teljesen egyhangúak. A Red Bull szinte rögtön haditervet váltott, kihasználva, hogy az első 3 körre – a Wehrlein-féle baleset utáni rendrakás idejére – beküldték a Safety Cart, és megszabadították a 4. Hülkenberg mögé eső Ricciardót a problémás szuperlágy keveréktől. Az ausztrálnak át kellett hámoznia magát gyengébb autókon, de átmenetileg sikerült visszakerülnie Verstappen elé, majd elengedte, és ezután kiállt egy második bokszkiállásra.
A Mercedesek és Verstappen egyetlen kerékcserével oldották meg a távot. Hamiltonnak nem kellett tartania az elévágástól, mert 10 kör alatt közel 4 másodperces előnyt épített ki, és később sem jelentettek rá fenyegetést.
Mégis azt mondja, hogy az első etapjában aggódott.
"Az egyik kereket annyira szétfékeztem, hogy az első 17 körben az agyam is rázkódott. Aggódtam a futómű miatt is" - árulta el a Sky Sportsnak. Emellett a kipufogógáz hőmérséklete is nyugtalanítóan felszökött, és elismerte, hogy az austini futamhoz hasonlóan aggódva figyelte a motor minden egyes rezdülését.
Rosberg pedig amiatt volt feszült, hogy Verstappen nekikoccant az első kanyarnál. "Elég komoly ütést kapott az autó, azt hittem, hogy szét fog esni. Örülök, hogy egyben maradt" - mondta. Hamilton végig gyorsabb volt nála a hétvégén, ezért a 2. helynek is örül. A hátralévő két futamon elég megismételnie ezt az eredményt a vb-címhez.
Bánkódhat a Sauber
A kiosztott pontokért az öt legjobb csapat versenyzői állhatnak sorban a kasszánál. Ezt leginkább a Sauber bánhatja, mert Ericsson csendben a 11. helyen ért célba az ütközését követően, és ha csak egyetlen pilóta kiesett volna előle, meglenne csapatának az idei első pontja.
De nem így történt. A 6. helyen Kimi Räikkönen érkezett be, miután frissebb gumikra váltva felfalta Hülkenberget, aki meg is pördült az előzés során. "Én nem éreztem semmit - mondta Räikkönen.
Nem tudom, hogy összeértünk-e."
"A rajtom nem sikerült rosszul, utána minden rendben zajlott, de a bokszkiállásom után szenvedtem a közepes gumin." A maradék pontokon a Force India és a Williams osztozott, előbbi 1 egységgel hizlalta előnyét a tabellán. "Ez rendben van annak tükrében, hogy az utolsó három pálya közül ez volt a legkedvezőbb a Williams számára" - értékelt Hülkenberg.
Sergio Pérez már nem volt ennyire boldog, mert valószínűleg le tudná rajzolni emlékezetből a Williams hátsó szárnyának minden részletét, annyit látta Bottasét és Massáét. Bottast az első etapban, a brazilt meg a kerékcseréje után üldözte közvetlen közelről, mindhiába. "Az egész futamon képtelen voltam mit tenni, feltartottak - sopánkodott. - Előzetesen egyetlen autót nem akartunk magunk elé, mégpedig egy Williamst."
Azok ugyanis 370 km/ó feletti csúcssebességet repesztettek a célegyenesben,
ezért Péreznek alig kínálkozott esélye az előzésre. A 26. körben bevetődött Massa mellé, de túlcsúszott a kanyaron, és nem tudta megtartani a pozíciót.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Köszöntjük olvasóinkat a Mexikói Nagydíj élő közvetítésében! A Sky Sports szerint a Mercedes kiszámolta, hogy ideális rajtok esetén a Red Bull 6 méter előnyt élvez az általuk használt szuperlágy gumiknak köszönhetően.
Ez döntő lehet, hiszen az 1-es kanyar szokatlanul távol van a rajtrácstól, bár Hamilton szerint a szélárnyék az alacsonyabb légsűrűség miatt szinte egyáltalán nem számít az egyenesben. A pole pozícióból induló pilóta magabiztos a rajt előtt, de elismerte, még mindig nem golyóálló a teljesítménye az induláskor.
A jelenlegi mezőnyből csak a tavalyi győztes, Nico Rosberg szerepel a mexikói dicsőséglistán, ma este Lewis Hamilton is feliratkozhat mellé.
Az időmérés adatai szerint a pálya hőmérséklete 56 fok, ez sokkal magasabb a tegnapi 48-nál, a pénteki 32-38-nál pedig nagyságrenddel több. Ez gyakorlatilag használhatatlanná teszi a szuperlágy gumikat, de kedvezhet a lágy abroncsokat preferáló Ferrarinak.
Ennek nagyon csekély a valószínűsége, de ha a pole pozícióból induló Hamilton valamiért nem tudna a 10. helynél előrébb végezni, és Rosberg nyer, akkor a világbajnoki cím sorsa már ma eldől, Rosberg javára. A német pilóta előnye 26 pont, a győzelemért 25 jár, és a további két futam alatt még maximum 50 pont szerezhető, de egyenlőség esetén ő hódítaná el a trófeát.
A Ferrari pilótája a Q3 végén szembesült azzal, hogy erőforrása nem adja le a maximális teljesítményt, és a Scuderiánál úgy döntöttek, hogy visszatesznek egy korábbi egységet az autóba, így elkerülik a büntetést, és jobb eséllyel képesek lesznek teljesíteni a futamot. A hibás motort visszaküldik Maranellóba.
A Renault versenyzője tegnap autójának megrepedt karosszériája miatt nem tudott részt venni az időmérőn, így a bokszutcából rajtolhat csak, de még itt sem lehet az 1. helyezett, mert Romain Grosjeant is a bokszutcába száműzték, miután kicserélték autójának padlólemezét, de az új alkatrész nem ugyanolyan változatú, mint amit korábban használtak.
Eddie Jordan, a brit Channel 4 szakértője szombaton és vasárnap is azt mondta, hogy Maurizio Arrivabene és Sebastian Vettel kapcsolata megromlott a Ferrarinál, és ő maga arra számít, hogy a csapatfőnök jövőre már nem töltheti be a pozícióját. Ted Kravitz, a Sky Sports riportere szombaton ismét felvetette, hogy Paddy Lowe, a Mercedes technikai csapatfőnöke még nem hosszabbította meg az idén lejáró szerződését.
Az alábbi eloszlásban válogathatnak gumikból a pilóták a Mexikói Nagydíjon. A piros a szuperlágy, a sárga a lágy, és a szürke a közepes keverékű abroncs, a „new" az új szettet, a „used" a használtakat jelöli. A Mercedesek és a Ferrarik a lágyakon kezdenek, a Red Bullok a szuperlágyakon indulnak.
Hamilton és Rosberg az idén 11 alkalommal sajátították ki az első rajtsort, de mindössze kétszer fordult elő, hogy a két Ezüstnyíl az 1. kör végén is megtartotta az első két helyezést.
A kétszeres világbajnok az időmérőn a 11. helyet célozta meg, és el is érte azt, így megmaradt a lehetőségük a szabad gumiválasztásra. Alonso az idén már többször is szenzációsan rajtolt, ezúttal is elképzelhető, hogy meglepetést okoz.
Meglepetésre, Palmer az egyetlen a szabadon gumit választó pilóták közül, aki a szuperlágy gumit választotta. Az utolsó rajthelyről valószínűleg megpróbál több helyet javítani, mielőtt le kell váltania az abroncsait. Papíron egyébként a két kiállásos taktika a gyorsabb, de egyben kockázatosabb is.
A Pirelli azt jósolja, hogy lágy gumival a 12. körben kell először kiállni a bokszba, a szuperlágynak viszont csak 7 kört előlegeztek meg. A közönség hangos olé-olé rigmusokkal köszönti Sergio Pérezt, Esteban Gutiérreznek pedig Juan Pablo Montoya kívánt szerencsét a rádión.
A két Mercedes maradt az élen, de Hamilton durván elfékezte az első gumiját, Verstappen megtartotta a 3. helyét Hülkenberg, Ricciardo, Räikkönen és Vettel előtt, de a négyszeres világbajnok defektet kapott.
Azonnal megszabadultak a szuperlágy gumiktól. A visszajátszás szerint Hamilton elfékezte magát az 1-es kanyarban, Rosberg úgy őrizte meg a 2. helyét, hogy kiment a fűre, Gutiérrez lökte meg Wehrleint, aki kiütötte a Ericssont. Vettel maradt a 7. helyen.
Hamilton erős vibrációt tapasztalt, de mérnöke azt mondta, hogy ők nem aggódnak emiatt. A Sky Sports szerint Rosberget vizsgálják, mert a füvön tartotta magát Verstappen előtt.
A sorrend: HAM, ROS, VES, HUL, RAI, MAS, VET, BOT, PER, SAI, RIC a 16. helyezett.
1:23.397-tel a Mercedesé a leggyorsabb kör, Rosberg csak 1:23.779-et tudott futni. Sainz a rádión jelentette, hogy gondjai vannak a sebességváltóval, közben a 12. helyért nagy csata folyik MAG, BUT és GUT között, de RIC is utolérte őket.
A világbajnoki címvédő 1:23.045-tel folytatja az elszakadást, Ricciardo a 15. helyen üldözi Gutiérrezt. Sok időt veszít, körönként 4 másodperccel lassabb Hamiltonnál, de mostantól lehet DRS-t használni.
A holland pilóta a DRS segítségével már fél másodpercen belül van a Mercedes mögött, Ricciardo pedig megelőzte Gutiérrezt. A Sky Sports szerint a Red Bull rájött, hogy a szuperlágy gumik választása rossz ötlet volt, ezért vették ki Ricciardót a mezőnyből.
Az FIA egy figyelmeztetéssel elintézte az incidenst a rajt után. A helikopter képén lehetett látni, ahogy Verstappen nekikoccan a Mercedesnek, de Rosberg utána inkább simán levágta a kanyart.
Vettel a DRS segítségével támadja a szuperlágy gumikat használó Massát a 6. helyért, Ricciardo pedig a 9. kör elején megelőzte Buttont a 13. helyért.
A két Mercedes között 3 másodpercre nőtt a különbség, Ricciardo közben a 12. helyre lépett előre, megelőzte a 13. helyezett Magnussent.
Gutiérrezt baleset okozásáért vizsgálják, de ez már Wehrleinen nem segít, mivel a Haas pilótájának köszönhetően összetörte az autóját a rajt után.
Az élen álló Ezüstnyíl 3,8 másodpercre növelte az előnyét, de az 5. helyzett Räikkönen is csak 8 másodpercre van tőle. Grosjean kijött a bokszba közepes keverékű gumikért, Vettel pedig jelentette csapatának azt, amit mindenki lát, hogy beragadt Massa mögé.
A holland pilóta Ricciardo mögé jött vissza a 11. helyre, Sainz és Magnussen pedig a 18-19. helyet kapta a kerékcsere után. Vettel továbbra sem bír Massával.
"Ez hülye, saját magát lassítja le a védekezéssel" - morog a Ferrari pilótája, és teljesen igaza van, mert Bottas és Pérez is utolérte őket. Massának viszont joga van lassan menni, főleg, ha nem tudják megelőzni.
A Force India és a Williams tönkretette a Ferrari versenyét, Hülkenberg kiállt a bokszba Räikkönen elől, aki rögtön abszolút legjobb 1-es szektort futott, és Vettel is megszabadult Massától.
A sportfelügyelők senkit sem büntettek meg a rajtbaleset miatt, Sainz viszont kapott egy 5 másodperces időbüntetést, meg a fűre szorította Alonsót. A kétszeres világbajnok bravúros ellenkormányzással maradt versenyben.
Mérnöke mondta neki, hogy most nyomni kellene, erre ő válaszolt, hogy az első körtől kezdve igyekszik "egy olyan autóval, aminek már versenyben sem kellene lennie."
A 17. kör elején kiállt a bokszba lágy gumikért, és a 16. helyre esett vissza, Sainz mögé.
Hibátlan kerékcsere a Mercedestől, közepes keverékű abroncsokat kap vissza. A bokszkiállás előtt 5,5 másodperces előnye volt Rosberghez képest, a 4. helyre jött vissza.
A Mercedes kint hagyta a pályán az ideiglenesen az élen haladó Rosberget, mert a Sky Sports szerint a Red Bullnál úgy gondolják, Ricciardo már az Ezüstnyíl előtt lenne. A gond csak az, hogy Rosberg és Verstappen között 26 másodperc a különbség, de a holland gyorsabb a csapattársánál.
A világbajnoki címvédő 1:22.993-mal újabb leggyorsabb kört futott, Ricciardo elől Bottas kiállt a bokszba, de beragadt Pérez mögé, akit arra utasítottak, hogy adjon ki magából mindent.
A Mercedes visszajött a Red Bull duója elé, közben Verstappen utolérte Ricciardót. Jelenleg ideiglenesen Vettel vezet, miután Räikkönen is kint volt kereket cserélni.
Ricciardo a 4. helyen halad, de csapattársa, Max Verstappen sokkal gyorsabb. A gond az, hogy Ricciardo azonos taktikán van, és nem érdemtelenül került Verstappen elé. Megoldották, Ricciardo elengedte Verstappent.
A Ferrari pilótája 1:23.3-as köröket fut a kopott lágy gumikkal is, ezzel nagyjából ugyanolyan gyors, mint a két Mercedes, amelyek már új közepes keverékű abroncsokon futnak. Rosbergnek szóltak, hogy az első szárnyának állása kicsit meredekebb, mint szerették volna.
Megdicsérték a Williams pilótáját, aki a 8. helyen halad, és mérnöke szerint nagyon jól áll, különösen, ha az A tervet (egykiállásos taktika) valóra tudják váltani. Bottas szerint sikerülhet. Közben Pérez a pálya kiszélesítésével is megpróbálta megelőzni Massát, de ez nem sikerült.
A német pilóta még nincs egy bokszkiállásnyi távolságra a csapattársától, aki ráadásul már gyorsabb is nála. Vettel visszalassult az 1:23.9-es tartományba, Räikkönen 1:23.775-öt is tudott.
Ez kisebb zavart okozott a szerelőknél, akik kicsomagolták az új közepes gumikat a melegítő paplanokból, majd kénytelenek voltak visszarakni őket.
Értékes köröket nyer magának a Ferrari pilótája, akit már 2 körrel ezelőtt is vártak a bokszba, de továbbra sem jött ki. Mérnöke újra figyelmeztette, hogy álljon ki kereket cserélni.
Átlagos volt a Ferrari szerelőinek munkája, 2,6 másodperc alatt adtak közepes gumikat Vettel autójára. Räikkönen közben panaszkodik, hogy gyenge a tapadás a közepes gumikkal.
Hamilton vezet Rosberg és Verstappen előtt, a holland viszont szép lassan beéri a Mercedest. Ricciardo kicsit hátrébb Räikkönen és Vettel előtt, majd Hülkenberg, Bottas, Massa és Pérez vív mini háborút. A Manornál valószínűleg nagyon idegesek, mert Ericsson a Sauberrel a 11. helyen áll.
Megelőzte Alain Prostot az élen töltött körök tekintetében. Mindketten négy világbajnoki címet nyertek.
Valóban kissé leült a verseny, bár Pérez fáradhatatlanul üldözi Massát, egyelőre nem bír vele. Íme, hogyan szorította le Sainz a rajt után Alonsót.
A rajtnál mért 56 fokos aszfalt hőmérséklet 43-ra csökkent, ezért szóltak Hamiltonnak, hogy gyorsulni kezd a mezőny. Ezt nagyjából az ő tempója is tükrözi. Pérezt kivéve mindenki azzal van elfoglalva, hogy tempót autózzon, és közben óvja az abroncsait.
Rosberget a renault-s Magnussen lekörözése hátráltatta, ennek is köszönhető, hogy Verstappen már másfél másodpercen belül halad hozzá képest. Ugyanez a helyzet a két Ferrari között is, Vettel a 2,3 másodperces különbséget 1,4-re csökkentette.
A Mercedes pilótája 1:22.792-t futott, ezzel lerázta magáról Verstappent, aki már talán azt hihette, hogy lassan támadhatja a német pilótát. Bottas közben 372 km/h-val a legnagyobb csúcssebességet érte el. Fontos információ a mezőnynek, hogy Felipe Nasr már a 44. körét teljesíti a közepes gumikkal, és a 12. helyen halad.
Mérnöke tájékoztatta, hogy hamarosan utolérik a 17. helyezett Kvjatot, aki egy nyolc autós (!) vonat végén halad. Nem lesz kis feladat átrágni magát rajtuk.
Räikkönen korábban panaszkodott a közepes gumik tapadására, de ugyanezt a szettet kapta vissza, pedig már majdnem célba ért volna lágyakkal is. Nem tudni, talán lassú defektje volt, mert valószínű, hogy a Ferrari nem így tervezte a taktikát.
Miután a finn pilóta eltűnt előle, Vettel 1:22.512-t futott, és bő 6 tizedmásodpercet hozott Ricciardón. Vettel azon egyezkedik a mérnökével, hogy megpróbáljanak-e végig menni a jelenlegi gumiszettel, azt a választ kapta, hogy Ricciardo erre készül. Ez azt jelentené, hogy a Red Bull 70 kört megy a közepes keverékkel.
Az egyik Toro Rosso, Sainz volt útban neki, elfékezte magát, így Verstappen támadást indított ellene, de ő sem tudott rendesen elfordulni. Jó próbálkozás volt, de nem járt sikerrel, sőt Sainzot is megelőzte a mögötté érkező Button.
Lágy gumit kapott, és pont Räikkönen elé ért vissza, így valószínűleg Vettelnek is jönnie kell majd lágy gumiért, ahogy Ricciardo is tette. Kezdődik a taktikai csata.
Lerázta Räikkönent, és 17 másodperc hátrányban üldöző Vettelt. 1:22.252-t ért el, 1,3 másodperccel volt jobb a Ferrari pilótájánál. 18 kör van hátra.
Ha ez így marad, elkapja a Ferrarit, mivel 1:21.134-et ért el, Vettel viszont csak 1:23.217-et tud. Ricciardo esetében még az is elképzelhető, hogy a 3. helyezett Verstappent is befogja.
Megint az a gondja, hogy nem húzódnak le előle a lekörözöttek, pedig szerinte ez "könnyű" lenne. Az előnye 13,2 másodpercre csökkent Ricciardo előtt. A Red Bull pilótája kissé visszalassult, de megint futott egy abszolút legjobb 2-es szektort. Még a Mercedesek is gondban lehetnek, ha véletlenül még egyszer ki kell jönniük kereket cserélni.
Ha így maradna a sorrend, az ifjú pilóta a mezőny egyik veteránja elé kerülne az összetettben. Ez egészen bámulatos, tekintettel arra, hogy Verstappen a Spanyol Nagydíjig a Toro Rosso színeiben versenyzett. Sőt, Vettel is csak 9 pontra lenne tőle. Rosberg 19 pont előnyt őrizne meg Hamilton előtt.
Ricciardo még mindig képes körönként 1 másodpercet hozni ellenfelén, de Vettel is farag Verstappenen, valószínűleg a lekörözések függvényében, így elképzelhető, hogy a verseny végére utoléri a Red Bullt.
Nagyságrendileg fél másodperc a hátránya a Force India mögött, de ma elég nehéznek tűnik az előzés, gyaníthatóan az alacsony légsűrűség miatt, úgyhogy nagy tempóelőnyre lesz szüksége a Ferrarinak, hogy a Force India elé tudjon kerülni.
2,7 másodpercre csökkent a különbség, de Vettel már csak körönként 0,37 másodperccel gyorsabb Verstappennél. Ricciardo további 6 tizedet adott nekik. Az élen a helyzet változatlan, Hamilton nyugodtan halad a győzelem felé, és Rosberg is lerázta Verstappent a 2. helyen.
1,3 másodpercre halad Verstappen mögött, Ricciardo 6 másodpercre van tőlük. Az ausztrál pilótát bátorítják, hogy siessen, még 5 köre van utolérni őket.
Látványos manőverrel kerülte meg a Force Indiát, majd Hülkenberg meg is pördült, de nagy szerencséjére a többiek elkerülték őt, és megtarthatta 7. helyét.
Vettel támadta, de Verstappen elfékezte magát, és levágta a pályát. A Red Bull utasítására tartja a 3. helyet, pedig a Ferrari és Vettel szerint is el kellene engedni őt. Ez lenne szabályos, de Verstappen inkább feltartja Vettelt, hogy Ricciardo utolérhesse őket.
Ezzel Ricciardo malmára hajtják a vizet, mert ha megelőzi Vettelt, akkor még a dobogón is végezhet, ha Verstappent megbüntetik előtte. Vettel nagyon keményen megvédte a helyét Ricciardótól, és a rádión káromkodik, mert tudja, hogy Verstappen szabálytalanul tartja fel.
A Mercedes versenyzője a bokszkiállás kivételével végig az élen állt, Rosberg a 2. helyével hozta azt, amire a világbajnokságban szüksége van. Verstappen a 3. lett, de büntetésre számíthat, Vettel megőrizte a 4. helyet Ricciardo előtt, és elküldte a rádión Charlie Whitingot melegebb éghajlatra.
Räikkönen, Hülkenberg, Bottas, Massa és Pérez a pontszerzők további sorrendje, a Sauber megint lemaradt a megváltó 10. helyről, Ericsson csak a 11. helyen ért célba.