A Forma-1 versenyirányítása megint kapott hideget-meleget, amiért a Safety Car többszöri bevetésével és két piros zászlós megszakítással széttördeltek egy esős versenyt. A Brazil Nagydíj 71 köréből 28-at a biztonsági autó sofőrje, Bernd Mayländer töltött az élen, a mezőny pedig nagyjából 1 órán keresztül vesztegelt a bokszutcában a megszakítások alatt.
Így újra fellángolt a vita a nézők körében, hogy Charlie Whiting és stábja nem hozott-e túl konzervatív döntéseket – időnként maguk a versenyzők is eltérően vélekedtek a futam során, hogy az adott körülmények közt lehet-e biztonságosan vezetni. Carlos Sainz, a Toro Rosso pilótája szerint az illetékesek joggal fogták vissza a versenyt több ízben is.
Otthonról bárki könnyen mondhatja: 'Ó, miért nincs verseny, ez már nem is F1 többé.'
De a pilótafülkében ülve hihetetlenül nehéznek és veszélyesnek lehetett érezni a körülményeket - nyilatkozta. - Az autók gyakran felúsztak a vízen. Nem hibáztatom a versenyigazgatót, amiért óvatosan reagált a körülményekre." Az egyik rádióüzenet bejátszásában Sainz "határesetnek" nevezte, hogy lehet-e versenyezni ilyen pályán.
Évek óta jellemzően csak olyankor engedélyezik a hagyományos állórajtot vizes pályán, ha nem szakad az eső – a 2014-es Magyar, vagy a 2015-ös USA Nagydíj azért lehetett kivétel, mert az aszfalt már kezdett száradni. A témát az idei silverstone-i Görbe Tükörben részletesen is kiveséztük.
Sainz azt mondta, Interlagosban óriási balesetet okozhatott volna, ha az egyik elszabaduló autóba belerohan egy másik.
"Kimi (Räikkönen) előttem pördült meg, és csupán 10 méter választott el attól, hogy 300-as tempónál nekiütközzek. Képzelhetik, mekkora becsapódás lett volna" - magyarázta.
A versenyről négyen estek ki ütközés miatt, Romain Grosjean pedig el sem indulhatott, miután a rajtrácsra menet összetörte autóját.
A Toro Rosso tehetsége a 6. helyen ért célba, amivel nagyon elégedett. "Nem is lehetnék boldogabb. (száraz pályán) 2,5 másodperccel lassabbak voltunk az élmezőnynél, de esőben tartani tudtuk velük az iramot" - fogalmazott.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!