The car of Ferrari driver Kimi Raikkonen is removed of the runway take during the Brazilian Formula One Grand Prix at the Interlagos race track, in Sao Paulo, Brazil, on November 13, 2016. Photo: Werther Santana/Estadao Conteudo
Vágólapra másolva!
Úgy érzi, az előző években használt abroncsokkal nem kellett volna tartani az autók vízen való felúszásától a Brazil Nagydíjon. Nem számított a megcsúszásra a célegyenes közepén.
A Brazil Nagydíjon nem tűnt úgy, hogy vészesen sok eső hullott volna, a versenyt mégis többször félbe kellett szakítani, mert nem voltak elég biztonságosak a körülmények, és a vizes pályán több autó ripityára tört. A sort a rajtrácsra tartó Romain Grosjean nyitotta, aki a Pirelli aktuális gumijait okolta a balesetéért.
"Nem is nyomtam padlóig a gázpedált. Borzasztóan kipörögtek a hátsó kerekek, és egyszerűen megpördültem.
Olyan volt, mintha kikapcsoltak volna a gumik, semmit sem tehettem
- mondta. - Muszáj javítani az esőgumikon. Én nem is hajtottam keményen, ami mutatja, mennyire gyengén muzsikálnak az extrém esőgumik."
Hasonlóra utalt Kimi Räikkönen is, aki a 20. körben zúzta le a Ferrariját a célegyenesre fordító utolsó balos, egyébként padlógázos törésben. "Természetesen a pályától és számos egyéb tényezőtől is függ, de a korábbi években használt gumik simán megbírkóztak ekkora vízmennyiséggel anélkül, hogy az aquaplaning problémát okozott volna" - jelentette ki.
"Nem zuhogott nagyon erősen, de sok víz állt meg a pályán. Az jelentette a legnagyobb gondot, hogy az autó felúszott a vízen, és ez engem olyan helyen érintett, ahol nem számítottam rá: kicsúsztam az egyenesben. Majdnem megfogtam az autót, de a pályának egy elég rossz szakaszán sodródtam ki."
Vettel későn kapta el a fonalat
Räikkönen a 3. helyet vesztette el a kiesés miatt. Nem sokon múlt, hogy ekkor már Sebastian Vettel se legyen versenyben – ő a 10. körben forgott meg az utolsó „rendes" kanyarból kigyorsítva, és mázlija volt, hogy a füvön és az aszfalton átszánkázva elkerült mindent, ami kárt tehetett volna az autójában.
"Nem én voltam az egyetlen, akin kifogott az aquaplaning, de szerencsére nem szenvedtem balesetet" - mondta. A megpörgés és a bokszkiállás után a 15. helyről várta a verseny folytatását, innen kapaszkodott előre az 5. helyig. Végső pozícióját három körrel a cél előtt, Carlos Sainz megelőzésével szerezte meg.
"Jól sikerült a felzárkózás, bár nehéz volt. Küszködtem Carlos megelőzésével, nem tudom, miért tartott ennyi ideig, hogy elkapjam a ritmust az autóban. Addigra viszont már késő volt - nyilatkozta.
Előtte még a fantasztikus formában lévő Max Verstappent is megpróbálta maga mögött tartani, hiába.
A hollanddal megint összehoztek egy vitatható manővert:
a Red Bull pilótája az utolsó kanyarnál nem sok helyet hagyott Vettelnek, akinek ez nem volt ínyére. "Fej-fej mellett haladtunk, látott engem, de még mindig az én autóm orra volt egy picit előrébb. Sokkal gyorsabb volt nálam, csak az volt a kérdés, melyik kanyarban előz meg. Nem volt nehéz a manővere, de nem hiszem, hogy korrekt volt" - vélekedett a német, aki ezúttal szalonképesen jelezte panaszát a rádión.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!