Mercedes AMG Petronas F1 Team's British driver Lewis Hamilton (C) and German teammate Nico Rosberg react at the end of the qualifying session of the Abu Dhabi Formula One Grand Prix at the Yas Marina circuit on November 26, 2016.
Lewis Hamilton will start on pole for the Abu Dhabi Grand Prix title showdown after the defending champion bettered his Mercedes teammate Nico Rosberg in qualifying. Red Bull's Daniel Ricciardo came in third to start on the second row at Yas Marina where the Australian is joined by the Ferrari of Kimi Raikkonen. / AFP PHOTO / MOHAMMED AL-SHAIKH
Vágólapra másolva!
A Mercedes a lehető legkevésbé akar beleavatkozni a két versenyző küzdelmébe, a vb-döntőn sem változtatnak a lefektetett szabályokon. Toto Wolff Lewis Hamiltontól és Nico Rosbergtől sem számít piszkos trükkökre.
Bár mást aligha tehetnének, a Mercedesnél bíznak abban, hogy Lewis Hamilton és Nico Rosberg tiszta küzdelemben rendezi le egymás közt a világbajnoki cím sorsát. Emlékezetes, hogy 1994-ben és 1997-ben Michael Schumacher, illetve 1990-ben Ayrton Senna végrehajtott egy minimum vitatható manővert a vetélytársa ellen, de Toto Wolff nem készül úgy, hogy valamelyik pilótája valami hasonlóval borzolná a kedélyeket.
"Tudják, mit tekintünk sportszerűnek - jelentette ki a Mercedes csapatfőnöke. - Szerintem mindketten végiggondolták az összes eshetőséget. Részünkről minden rendben lesz, amivel nem lépik át a sportszerűség határait."
A versenyzőink kiváló sportemberek, tudják, mivel járna, ha kilépnének a sportszerűség kereteiből.
Az rengeteg vitát okozna. Éppen ezért bízom benne, hogy minden jól fog menni holnap."
A csapat nem változtat az eddig lefektetett szabályokon, melyek egy részét azután vezették be, hogy az elmúlt években párszor ütköztek a versenyzőik. Az egyik ilyen elv, amihez ragaszkodni szoktak, hogy annak biztosítják a kedvezőbb stratégiát a futamon, aki előrébb halad.
Rosberget akkor szednék szét, ha ütközne Hamiltonnal, hiszen 12 pont előnnyel vezeti a tabellát az utolsó futam előtt. Erre nagy esély papíron nincs, mert neki elég 2 hellyel a csapattársa mögött végeznie, Hamiltont azonban arra biztatta a Red Bull, hogy szándékosan tartsa fel Rosberget, hátha így többen is megelőzik. Sokak szerint ez Hamilton egyetlen reális esélye a vb-cím megszerzésére, de ő ezt a forgatókönyvet már kizárta.
Marad a pártatlanság
A Mercedes 2014-ben már megtapasztalta, milyen érzés úgy részt venni a szezonzárón, hogy a garázs mindkét oldalán a vb-címért küzdenek. Wolff leszögezte:
Abu-Dzabiban is ugyanúgy egyforma bánásmódban részesítik a versenyzőket, mint eddig.
"Az elmúlt három évben végig pártatlanok voltunk. A holnapi nap különösen nehéz lesz, és a hétvége eddig is az volt abból a szempontból, hogy támogassuk a versenyzőket, amikor kell, de ne avatkozzunk közbe túlságosan, és hagyjuk, hogy a pályán dőljön el a küzdelmük" - mondta.
"Gyors autót kell adnunk nekik – ezt ma teljesítettük –, holnapra pedig megbízhatót, továbbá mindkettejüknek olyan stratégiát, ami működik. Ez is érzékeny terület, mivel a Red Bull taktikája szokatlan, és a Ferrarinak megvan a tempója. Az a fő célunk, hogy a lehető legkevésbé avatkozzunk bele a világbajnokságba, és hagyjuk megküzdeni egymással a versenyzőket."
Az időmérőt Hamilton nyerte meg, míg Rosberg 2. lett, vagyis továbbra is a német érezheti magát nyeregben. Neki elég az első három hely valamelyikén célba érnie a vb-címhez, a britnek viszont a győzelem mellett mások segítségére is szüksége lenne.
A Red Bull húzására csak félig számítottak
Ezt reálisan a Red Bullok, esetleg a Ferrarik képében kaphatja meg, ha Rosberg autója nem romlik el. A Red Bull Daniel Ricciardóval és Max Verstappennel korábban többször megjátszotta azt, amit Abu-Dzabiban újra, így a Mercedesnek megint résen kell lennie, nehogy Ricciardóék egy elnyújtott első etapot futva meglepjék őket az atipikus stratégiával.
Ricciardo és Verstappen ugyanis nem az ultralágy, hanem a szuperlágy gumival jutott tovább a Q2-ből, így azon fognak rajtolni. Wolff elismerte, hogy ez meglepte csapatát. ""Számítottunk rá, hogy az egyik autójukat a szuperlágyakon indítják, de nem mindkettőt. Érdekes" - mondta.
"Nem ez a leggyorsabb stratégia, és a mi számításaink szerint az ultralágy keverék jobb a rajthoz, mert a szuperlágyakkal sem lehet sokkal tovább nyújtani az etapot."
Néhány kör a különbség."
"Úgy saccoljuk, hogy a Red Bull tempója nem lenne elég a győzelemhez akkor, ha velünk egyforma taktikát választanak, gondolom ezért találtak ki valami mást. Ez okoz némi fejfájást nekünk, csakúgy, mint a Ferrari tempója."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!