A Williams az idén hátrébb csúszott a csapatok erősorrendjében, és jelenleg azon fáradoznak, hogy legalább a konstruktőri 5. helyet visszavegyék a Force Indiától. Ez nem lesz könnyű, mert vetélytársuk az utóbbi öt futamból négyen több pontot gyűjtött náluk, köztük a mexikóin is, amelyen elméletileg a Williamsnek kellett volna jobb formában lennie.
A patinás istálló valamivel azonban mindenképp vigasztalódhat: az Auto Motor und Sport számításai szerint idén egyértelműen ők bonyolítják le a leggyorsabban a kerékcseréket. A német lap megnézte az összes olyan kiállást, amely közben javítást nem végeztek, és azok átlagos időtartama alapján versenyenként rangsorolta a csapatokat.
A szezon egészét nézve a Williams nyert 2,72-es átlagos helyezéssel, őket a Mercedes 2,89-es, a Ferrari pedig 4,34-es eredménnyel követi.
Ennek a rangsornak a végén is a három sereghajtó, a Sauber, a Haas és a Manor áll.
A német szaklap kizárólag a kerékcsere-célú bokszkiállásokat vette figyelembe a számításkor, a szárnycserével vagy egyéb, előre nem tervezett műveletekkel járó kiállásokat nem szerepeltették benne.
Az eddigi tizenkilenc versenyből tizennégyen a Williams hajtotta végre a leggyorsabb kerékcserét, és Monacóban például övék volt az első négy. Bakuban pedig 1,92 másodperces eredménnyel beállították a Red Bull 2013-as csúcsát, ami hatalmas fejlődés annak fényében, hogy az előző években gyakran vesztettek értékes időt a bokszban. Három futamon a Mercedes, kettőn a Red Bull tudhatta magáénak a leggyorsabb bokszkiállást - az első helyet senki más nem tudta megszerezni.
A csapatok átlagos helyezése
1. Williams 2,72
2. Mercedes 2,89
3. Ferrari 4,34
4. Red Bull 4,74
5. Force India 5,05
6. McLaren 5,31
7. Renault 5,39
8. Toro Rosso 7,33
9. Sauber 8,15
10. Haas 8,86
11. Manor 10,43
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!