MONTMELO, SPAIN - MARCH 02: Carlos Sainz of Scuderia Toro Rosso and Spain during day two of F1 winter testing at Circuit de Catalunya on March 2, 2016 in Montmelo, Spain. (Photo by Peter Fox/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20160302-00332 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Elképzelhetetlennek tartja, hogy visszavonuljon, amíg sikeres. Elárulta, hogy mit kíván 2017-re, és azt, hogy mi az elvárása a továbbiakban.
Carlos Sainz neve is felmerül Nico Rosberg esetleges utódjai között, de a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner kijelentette, esze ágában sincs elengedni őt a Mercedeshez. A spanyol tehetséget az idén a Renault is szerette volna megszerezni, de végül maradt a Toro Rossónál.
„Ki ne gondolt volna erre? – kérdezett vissza, amikor arról faggatták, hogy eljátszott-e Rosberg utódlásának gondolatával. – Most már teljesen a Toro Rossóra összpontosítok, hogy jól sikerüljön a harmadik évem. Ez is jó vagy még jobb annál” – utalt az átigazolás halva született ötletére.
„A legfontosabb célom, hogy jól sikerüljön a 2017-es szezon. Nagyon várom az új autót. A csapattal kissé újjászülettünk az új szabályok miatt, próbálok olyan jól, vagy jobban szerepelni, mint 2016-ban, de ez nem lesz könnyű. Erre építve próbálok kapukat nyitni az élcsapatok felé” – szögezte le.
Remélem, hogy ez a csapat a Red Bull lehet, ez lenne a legizgalmasabb számomra a Toro Rossónál töltött három év után, de ha ez nem jön össze, minél több kapcsolatot építenék 2018-ra.”
Sainz nem tagadta, meglepetésként érte, hogy Rosberg pályafutása csúcsán szögre akasztotta a sisakját, és nem hiszi, hogy ő maga ugyanígy döntött volna hasonló helyzetben.
„Nem hiszem, hogy ezt tettem volna. Remélem, egyszer én is ebben a helyzetben leszek – mondta. „Imádom azt, amit csinálok, és ha nyernék két-három bajnoki címet, akkor sem akarnék visszavonulni.
Úgy érzem, hogy a győzelem olyan, mint a drog, az ember mindig többet akar belőle. Amikor alacsonyabb kategóriákban nyertem, mindig még többet akartam nyerni.”
Az ifjú pilóta elismerte, egyelőre keveset tud az autóról, de bízik a Toro Rossóban, hogy küzdhetnek a konstruktőri pontverseny 5. helyéért. Nagy reményeket táplál az elavult Ferrari motor helyett az autóba visszatérő Renault erőforrás felé.
„Remélem, a motor nem okoz fejfájást nekünk, és nem kell azon aggódnunk, hogy minden versenyen 15-20 km/órás lemaradásban leszünk. Ez minden, amit 2017-re kérek.”