Csúnyán leszerepelt az F1-be visszatérő gyári Renault csapat, ami a csődközelbe jutott Lotus romjaira alapozva kezdte újra a működését. Mivel a szezon előtt csak annyi idejük volt, hogy a Mercedes motort a sajátjukra cseréljék, inkább a csapat és a szervezet fejlesztésére koncentráltak az autójuk helyett. Így a pontszerzésig is alig jutottak el, és új pilótájuk, Nico Hülkenberg a folytatást is ilyennek képzeli.
„Szerintem a jövő év is az építkezésről fog szólni. Reálisan kell látnunk a helyzetet – idézte Hülkenberget a Motorsport.com. – Az idén minden elég nehezen alakult, trükkös helyzetben találták magukat, amikor megvették a csapatot, különösen a szezon eleje miatt.”
A Le Mans-i 24 órás verseny tavalyi győztese rámutatott, hogy a Renault 2016-ban alig fejlesztett, ezért Hülkenberg reméli, hogy „jövőre már csak ezért is kicsit jobb lesz majd”, de elismerte:
Nem számítok arra, hogy rögtön bejutunk a legjobb 6 közé, még a legjobb 10 is kihívás lesz.”
A Renault zsákutcába futott a motorfejlesztés terén, és jövőre nem csak új autót, de teljesen új erőforrást is építenek, de Cyril Abiteboul, a Renault Sport Racing ügyvezetője óvatosan fogalmazott a várakozásaival kapcsolatban.
„A motorban borzasztó sok fejlesztés lehetősége lakozik, a legtöbb ötletünk olyan, ami tudomásom szerint a pályán még nem jelent meg. Persze, semmit sem fogok elárulni, de a platform által kínált innovációs lehetőségek szuper izgatottá tettek minket – mondta. –
Lehet, hogy eleinte nem ugrunk nagyot a teljesítmény terén, mert megbízható, és jó alapokat akarunk, aminek teljesítményét kiaknázhatjuk a következő 3-4 év során.”
A fejlesztés a gyári istálló mellett a Red Bullt is érinti, ők azt várják, hogy az erőforrás 3%-os tartományon belülre kerüljön a legjobbhoz képest, mert úgy vélik, akkor esélyessé válnak a győzelemre. Abiteboul viszont nem hisz ebben.
„Nem tudom, hogy a Red Bull miként képes előrejelezni a jövő helyzetüket – ismerte el a Motorsport.com-nak. – Az autónk nagyon gyorsan fejlődik a szélcsatornában, és biztos, hogy ez minden csapatnál így van. Nagyon nehéz megjósolni az erőviszonyokat. Ez az F1-ben mindenki számára izgalmas időszak. Nyilvánvaló, hogy
ha az idén 3%-on belül lettünk volna, akkor talán jobb helyzetben lettek volna, de nem vagyok biztos abban, hogy ez elegendőnek bizonyult volna a világbajnoki címért való küzdelemhez. Ismerjük a céljaikat.”
„Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a miénk legyen a legjobb motor F1-ben. Ne csak 1%-on belülre kerüljünk, hanem mi legyünk a legjobbak. Ahogy említettem, van néhány technológiai koncepciónk, ami lehetővé teszi, hogy a jövőben a Mercedesnél is jobbak legyünk.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!