Egyelőre mindenki csak találgatja, hogy mi várható az idei F1-es szezon során, mert – elsősorban a Red Bull és a McLaren nyomására – teljesen újra írták az autóépítés szabályait, így 2017-től gyorsabb, szélesebb, agresszívabb megjelenésű versenyautókat láthatunk majd az F1-ben. A változások természetesen érintették a gumikat is, amelyek szélesebbek lettek, de a szerkezetük is megváltozott.
„A pilótáknak tetszeni fog, mert megérzik majd a teljesítménynövekedést – mondta Paul Hembery, a Pirelli képviselője a Motorsport.com-nak. – Olyan fizikai kihívással szembesülnek majd, amire mostanában nem volt példa. Az előzések terén az igazi tényező viszont az autók egymáshoz viszonyított teljesítménye lesz. Ha közel lesznek egymáshoz, lehetőségek alakulnak ki, de ha nem, akkor csak egymás után fognak vonatozni.”
A szabálymódosítás egyik kimondott célja, hogy a versenyzőknek ismét meg kelljen küzdeniük a saját autójukkal, és több hibát vétsenek, de a Mercedes egyeduralmát is próbálják megszakítani, valamint azt is remélik, hogy könnyebben versenyeznek majd egymással a pilóták. Szerintük ezt eddig azért nem tudták megtenni, mert
a gumik túlmelegedtek, és gyorsan elkoptak. Ez az idén megváltozik.
„Az elmúlt hat év során a versenyzők és a csapatok számára a hőmérséklet és a kopás menedzselése volt a feladat – magyarázta Hembery. – Most arra kértek minket, hogy ebből vegyünk vissza, ezért a hőfáradás jelentősen kisebb lesz, ahogy a kopás is, így a pilóták előzési helyzetben keményebben nyomhatják anélkül, hogy az abroncsok túlmelegednének.”
Hembery szerint arra is szükség lesz, hogy a hátul haladó autó ne szenvedjen annyira a szélárnyékban. Úgy véli, több előzési lehetőség kialakulhat a korábbiaknál, de felhívta a figyelmet arra, hogy több kanyart is padlógázzal lehet mostantól bevenni, így kevesebb kifékezésre nyílik majd lehetőség.
Nem számít arra, hogy megismétlődik a 2012-es szezon, amikor az első 7 futamnak 7 különböző győztese volt.
„Pont az ellenkezője fog történni, de a sport ezt kérte tőlünk. 2011-ben (gyorsan elkopó) gumikat kellett készítenünk, most másra volt igény. Mi mindig megkérdezünk másokat arról, hogy mi a legjobb megközelítés, aztán egész egyszerűen megpróbáljuk megvalósítani azt, amit kérnek. Minden esetben vannak érvek és ellenérvek, 5-6 verseny után fogjuk tudni, hogy amit tettünk, helyes-e, vagy sem.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!