Látványos versenyzésével Max Verstappen rögtön közönségkedvenc lett, hiszen ellendrukkerei számára is látható, hogy az F1 történetének legfiatalabb pilótája nagy kedvvel küzd, és saját bevallása szerint is imád előzni. Meglepetésre, Verstappen 2016-ban átadott a múltnak egy 32 éves rekordot, ugyanis az Autosport számítása szerint egy szezon alatt ő előzött a legtöbbet.
A szaklap feltételei szerint az számít előzésnek, amikor az adott pilóta megtartja a helyezést a rajt/célvonalig a helycsere után, nem a bokszban változik a sorrend, és az előzés nem az 1. kör során történik. Ez alapján Verstappen már pályafutása második F1-es szezonjában a 10 legtöbbet előző versenyző listájának az élére ugrott.
Látható azonban, hogy Verstappen, és csapattársa, Daniel Ricciardo sikerét nagyban segítette, hogy az előző volt az F1 történetének leghosszabb, 21 versenyes szezonja, használhatták a DRS-t, és a Pirelli is olyan gumikat gyártott, amelyekkel igen nehéz védekezni, ha elkopnak. Feltűnő, hogy a top 10-es listán csak Michael Schumacher és Niki Lauda neve szerepel a DRS előtti korszakból.
Pilóta | Év | Előzés | Átlag | |
1. | Max Verstappen | 2016 | 78 | 3,71 |
2. | Daniel Ricciardo | 2016 | 61 | 2,90 |
3. | Sebastian Vettel | 2012 | 60 | 3,00 |
4. | Michael Schumacher | 2003 | 60 | 3,75 |
5. | Niki Lauda | 1984 | 60 | 3,75 |
6. | Felipe Massa | 2013 | 59 | 3,10 |
7. | Mark Webber | 2013 | 59 | 3,10 |
8. | Jean-Eric Vergne | 2012 | 58 | 2,90 |
9. | Sergio Pérez | 2016 | 56 | 2,66 |
10. | Kimi Räikkönen | 2013 | 56 | 2,95 |
Mindketten úgy érték el az eredményt, hogy 21 helyett csak 16 verseny szerepelt a naptárban az adott évben, így, ha a versenyzőket az egy versenyre jutó előzések szerint rangsoroljuk, Schumacher és Lauda megosztva átveszi az 1. helyet 3,75 előzéssel, Verstappen pedig 3,71-gyel a 3. helyet éri el.
A szaklap statisztikáiból kiderül, hogy 1990-től nézve a tankolások 1994-es bevezetése nem tett jót a versenyek alatt regisztrált előzések számának, de az értékek növekedni kezdtek 2010-ben, amikor betiltották az újratöltéseket, 2011-től pedig megduplázódtak a számok a DRS-nek köszönhetően. 1983 óta 14914 előzést számoltak össze az F1-ben, ebből DRS-sel 4462-t teljesítettek a pilóták.
Az is megfigyelhető, hogy jelentős szabályváltozások alkalmával, például 2009-ben és 2014-ben kevesebb előzés volt a pályán, mint korábban, nagy kérdés, hogy ez a trend a 2017-re készülő új autók esetében is folytatódik-e.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!