Hétfőn délelőtt Barcelonában, az előszezoni tesztek helyszínén mutatja be új autóját az amerikai Haas istálló. Gene Haas csapata tavaly jelent meg az F1-ben, Romain Grosjean révén rögtön pontokat szereztek, később viszont nem tudtak bánni a Ferrari segítségével megalkotott autójukkal.
Az idei szezonra épített VF17 szintén a Scuderiával együttműködésben készült, és a gyári csapathoz hasonlóan az olaszok idei erőforrását használja, ami várhatóan kisebb-nagyobb csúszásokkal fejlesztéseket is kap majd. Ez fontos szempont lehet, hiszen a Renault, a Toro Rosso, és a Sauber autói ellen komoly csaták várhatók a középmezőnyben.
Bár a Ferrari továbbra is a Haas mellett áll, korábbi tartalékpilótájuk, Esteban Gutiérrez állását ők sem tudták megvédeni. A mexikói pilóta helyére Kevin Magnussen érkezett a Renault-tól, így ő lesz az első F1-es pilóta, aki a mezőny mind a négy erőforrását kipróbálhatta már.
Csapattársa, Romain Grosjean már rutinos pilótának számít,
aki a tavalyi küszködés közepette is bizonyította, hogy megfelelő alkalom esetén képes szállítani a pontokat a Haas számára. Az idén mindkettejükre nagy feladat vár, hiszen ez lesz pályafutásuk eddigi legerősebb F1-es autója.
A kémfotók alapján a VF17 hozza egy középcsapat szintjét: meglepő megoldások egyelőre nem látszanak rajta, de a tavalyi autóhoz hasonlóan az idén sem másolták le az új Ferrarit.
A cápauszony és a kitüremkedő orr itt is szériatartozék, T-szárny viszont egyelőre nincs, és az uszony is sajátos formájú.
Bár a képek természetesen nem túl jó minőségűek, úgy tűnik, a szürke kicsit más árnyalatot kapott a tavalyi autóhoz képest, sokaknak az amerikai haditengerészet és a légierő járműveit juttatta eszébe az új modell, amit a képek készítésekor Grosjean vezetett a barcelonai bokszutcában.
Szombaton egyébként nem a Haas volt az egyetlen csapat, ami pályára lépett Barcelonában: Grosjean és Magnussen korábbi munkaadója, a Renault is kipróbálta a kedden, Londonban leleplezett RS17-est.
Eredményekről természetesen nem érkezett hír,
nem is ez a bejáratás célja, de a Renault szempontjából megnyugtató lehet, hogy motorhibáról nem érkezett hír, ellentétben az új Toro Rosso bejáratásával, ahol a franciák új erőforrása mindössze 6 kört bírt ki.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!