Az új Mercedes W08 csütörtöki bemutatóján Toto Wolff csapatfőnök elárulta, hogy az idéntől az eddigitől kissé eltérően fogják kezelni a versenyzőik közötti küzdelmet.
A csapat az előző négy évben hagyta egymással szabadon harcolni Lewis Hamiltont és Nico Rosberget: csak bizonyos, előre lefektetett szabályokhoz tartották magukat, például ahhoz, hogy normális esetben annak jár az előnyösebb időzítésű bokszkiállás, aki éppen előrébb van. Ez a filozófia a nézők szempontjából jó volt, de a Mercedesen belül olykor kiélezett helyzetekhez, sőt ütközésekhez is vezetett, megrontva a pilóták kapcsolatát.
A csapat vezetői korábban azt ígérték, Bottas és Hamilton versengésébe sem szólnak majd bele, egyiküket sem rendelik másodhegedűsként a másik alá.
Ám Wolff most azt mondta, a tavalyi idényzáró eseményei – amikor Hamilton szándékosan feltartotta Rosberget, nem törődve a bokszból érkező utasításokkal – arra késztették őket, hogy kiegészítsék a csapat belső szabályzatát. Hozzátette, hogy ezt az évek során folyamatosan a tapasztalatokhoz igazították.
„A csapat és a szurkolók érdekében továbbra is így fogjuk csinálni – jelentette ki Wolff. – Az alapkoncepció nem változik, de talán máshogy nevezzük majd, egy kicsit kipofozzuk, és hozzáadunk pár eddig hiányzó részletet. Túl azonban nem fogjuk bonyolítani."
Wolff utalt rá, hogy a protokollt akkor is felülvizsgálhatják, ha a Mercedes elveszíti az utóbbi három évben látott kényelmes előnyét, amelynek köszönhetően többnyire nem kellett tartaniuk a külső ellenfelektől.
„Meg kell várnunk, hogy kezdődik a szezon" – mondta.
Lehet, hogy a mostani versenyzőink kapcsolatának teljesen más lesz a dinamikája, és megváltozhat a csapatok közötti is."
Bár a Mercedes főnökei az abu-dzabi akciója után kilátásba helyezték Hamilton megbüntetését, Rosberg váratlan visszavonulása után eltekintettek ettől. Maga Hamilton is kritizálta a csapatot, amiért szerinte feleslegesen beleszóltak a világbajnoki döntőbe, de Wolff szerint mostanra túltette magát a történteken.
„Az elmúlt pár hétben úgy láttam, nagyszerű hangulatban van, remek a harci kedve – állította Wolff. – A tavalyi fejezetet lezárta, és kivételesen jól dolgozott együtt a csapattal. Ennek talán az is lehetett az oka, hogy új csapattársat kapott, így némileg megváltoztak a belső viszonyok. Kedvezőek róla a benyomásaim."
Délután egyébként Bottason volt a sor, hogy kipróbálja az új W08-at, amelynek a motorburkolatán hátul megjelent egy bizarr, T-alakú toldalékszárny. Az autó bejáratását délelőtt Hamilton kezdte meg. Miközben a Mercedes zökkenőmentesen tette meg első köreit, az F1Today szerint
a Toro Rosso STR12 első misanói tesztje az új Renault motor visszatérő ERS problémái miatt rosszul alakult,
mindössze 6 kört sikerült teljesíteniük vele.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!