A német Spox.com információi szerint az Audi képviselői is jelen lesznek azon a pénteki megbeszélésen, amelyet az FIA szervez Párizsban, hogy tárgyaljanak a Forma-1 2020 utáni motorformulájáról.
Ez újabb lendületet adhat azoknak a régi híreszteléseknek, amelyek szerint a német autógyár beszállna a világbajnoki sorozatba.
Jópár éve rendre szárnyra kapnak hasonló pletykák, de a márka, illetve a VW-konszern továbbra sem részese az F1-nek. Most viszont mindkét térfélen új szelek fújnak: a dízelbotrány miatt menesztették az Audi előző vezérkarát, amelynek nem tetszett Bernie Eccelstone stílusa, őt azonban már szintén eltávolítottak az F1 ügyvezetői tisztségéből.
Az Audi sportprogramja komoly átalakításon esik át. A Le Mans-i projektet megszüntették, a Formula E-ben viszont részt vesznek, és 2017-től saját gyári csapatot is indítanak. A VW-csoport két éve megbízta a Ferrari korábbi csapatfőnökét, Stefano Domenicalit egy tanulmány készítésével az F1-es részvételről, de a projekt akkor nem valósult meg.
2020-ig biztos maradnak a V6-os hibrid turbók, de a hangjukkal kapcsolatos nézői panaszok miatt rendre terítékre kerül, hogy változtatni kellene az előírásokon.
Jean Todtnak, az FIA elnökének látszólag nincs sziklaszilárd álláspontja a témában: néhány hete váltig állította, hogy nem térnek vissza a régi, hangos, többet fogyasztó szívómotorok, mert ezt szerinte a társadalom nagy része elutasítaná, a gyártókat pedig elűzné a sportból.
A La Repubblicának azonban most arról beszélt, hogy a korábbi előírások felélesztése talán nem feltétlenül lenne rossz, mivel a jelenlegi erőforrások túl komplikáltak. "Tisztában vagyok vele, hogy ez kényes téma. Az F1 az autóipar zászlóshajója, és összhangban kell lennie a technológiai fejlesztésekkel – mondta Todt. - Ugyanakkor szükség van az egyensúlyra, a sportnak fenntarthatónak kell maradnia. A mai autók túl bonyolultak."
A turbómotorok bevezetésével eddig csak egy új gyártót, a Hondát sikerült becsalogatni a Forma-1-be. Akinek jó a memóriája, emlékezhet viszont, hogy anno egy maszek cég, a PURE is megpróbálkozott az új előírásokhoz igazodó motor kifejlesztésével, elismert szakembereket is alkalmazva, de anyagi okokból befuccsolt a projektjük.