Lepörgött az első F1-es teszthét, egyben a felkészülési időszak fele is, így a csapatoknak már van némi támpontja arról, hogy áll a szénájuk az idény előtt. Sokan arra tippeltek, hogy az új szabályrendszerben a Red Bull marad illetve lesz a Mercedes legfőbb kihívója, de az első négy nap inkább azt sejtteti, hogy a Ferrarinak nyílhat a legnagyobb sansza a címvédő trónfosztására.
Max Verstappen, a Red Bull pilótája egyelőre nem vállalkozott esélylatolgatásra, de azt mondta, annak ellenére sem reménytelen a helyzetük, hogy a teszteken nem villogtak, és a Mercedes továbbra is jobban áll a motorfronton. "Ebből a szempontból az idény elején még biztos előnyben lesznek velünk szemben, de szerintem egyértelműen közelítünk feléjük" - nyilatkozta.
"Nem hiszem, hogy eddig láttunk volna komoly meglepetéseket, de korai lenne más csapatokra figyelnünk. A saját ütemtervünket követjük, nem nézünk másokat."
"Számunkra az volt a legfontosabb, hogy minél több kilométert tegyünk meg, és megnézzük, minden egyben marad-e. Úgy gondolom, minden egész jól működött - vont mérleget a Red Bull programjáról. - Viszonylag nagy távot megtettünk, azért is, hogy hozzászokjak az új autóhoz, a csapat pedig megismerje a működését. Úgy vélem, jó munkát végeztünk."
Úgy hírlik, a Mercedes megint szintet lépett az erőforrásával, így nem biztos, hogy a Renault által a szezonnyitóra kitűzött, körönkénti 0,3 másodperces javulás elég lesz a felzárkózáshoz.
Igaz, a francia gyártó 2017 során hasonló mértékű fejlődést szeretne megvalósítani.
A Red Bullt hétfőn szenzor- és akkumulátorhiba hátráltatta, míg szerdán a kipufogó meghibásodása tartotta az autójukat hosszú időre a garázsban – a Mercedes és a Ferrari ennél kevesebb akadállyal szembesült az első négy tesztnapon. Verstappennel ellentétben a McLarent irányító Eric Boullier azt mondta, ő meglepődött a maranellóiak szereplésén.
Ám a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko szerint a Ferrari nem annyira gyors, mint amilyennek a köridők alapján tűnt.
Vettel szerdán nagyon későn fékezett az első kanyarnál, úgyhogy nem lehetett túl sok benzin az autójában
– mondta Marko az Auto Motor und Sportnak. – Mi viszont még óvatosak voltunk. Meglátjuk, mi történik, ha feltekerjük a motort a maximumra! Úgy hallottam, egyelőre a Mercedes is visszafogott volt."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!