RAIKKONEN Kimi (fin) Ferrari SF70-H team scuderia Ferrari in action during the Formula One winter testing at Circuit de Catalunya on March 10, 2017 in Montmelo, Spain. (Photo by Xavier Bonilla/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
A teszteken a Scuderia autója bizonyult a leggyorsabbnak, de Flavio Briatore nincs meggyőződve honfitársai versenyképességéről. A Pirelli nem így gondolja.
A hétvégén kezdődik az idei F1-es világbajnokság, amelynek egyik központi kérdése, hogy fel tud-e nőni valaki a Mercedes szintjére. A teszteredmények alapján a Ferrarinak jó esélye van erre, azonban sok az ismeretlen tényező, ezért nem biztos, hogy a köridők hiteles képet festenek a mezőny erőviszonyairól. Így gondolja Flavio Briatore, a Benetton és a Renault korábbi csapatfőnöke is.
„Nem osztom a Ferrarit övező optimizmust – idézte a Quotidiano blog. – Egyszerűen nem hiszem, hogy a Mercedes hátrányba kerülhet miután novemberben még akkora előnyük volt. Megértem a barcelonai teszt utáni érzelmeket, de kételkedem az eredmények megbízhatóságában. Szerintem a németek titkolóznak. Kiegyeznék egy kiegyenlített bajnoksággal, amiben többen is küzdenek.”
Az adatok hitelességével kapcsolatban a Pirelli új motorsport-főnökének, Mario Isolának is vannak kétségei, de a La Gazzetta dello Sportnak kijelentette, számára nyilvánvaló, hogy
„a Ferrari jó formában van.”
„Bár normális, hogy a teszteken nem derül ki minden, úgy hiszem, hogy Barcelonában láthattuk, kik az igazán erősek. Személy szerint jobban szeretnék összetettebb csatát látni a világbajnoki címért. Ne csak a Ferrari (küzdjön), hanem a Red Bull, és talán egy külsős, például a Williams is.”
Isola megerősítette azt is, hogy a tavalyi 4G-s erőhatások után az új autók már 6G-t is produkálnak, „úgyhogy elmondhatjuk, hogy az új versenyautók már majdnem vadászgépek.”
A versenyzők biztosan elfáradnak a futam végére, ami hibákhoz és lehetőségekhez vezethet, így az ellenfelek támadásokat indíthatnak
– vázolta, de nem tagadta, hogy az előzés így is nehezebb lehet. – Állóképesebbek lesznek a gumik, jobb lesz a leszorítóerő, de kevesebb kerékcserét fogunk látni, és a pilóták is nehezebbnek találják majd az ellenfelek szoros követését. Én viszont a pozitívumokat akarom hangsúlyozni: kevesebb előzés lesz, de a rajongók igazibbnak fogják érezni őket.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!