Nemrég újabb elmélet terjedt el azzal kapcsolatban, hogy a Mercedes miért képes jelentős többletteljesítményt kisajtolni az autójából az időmérőn: az Auto Motor und Sport a múlt héten arról írt, hogy az Ezüstnyilakban elérhető egy olyan üzemmód, amellyel ilyenkor
a hengerekben a benzin mellett a speciális adalékokat tartalmazó motorolaj egy részét is elégetik.
Csakhogy ez szabálytalan lenne, mivel az FIA szigorúan korlátozza, hogy milyen anyagokat lehet üzemanyagként felhasználni. A Mercedes tagadta is, hogy ezt a trükköt alkalmaznák, és felvetette, hogy 5 kg-ban kellene maximálni az olaj mennyiségét, ám ezzel nem szűnne meg a csalás lehetősége, mert a riválisok szerint ennél jóval kevesebb is elég a biztonságos kenéshez.
A Mercedes 2016-ban csupán a kanyargós utcai pályán, Monacóban nem szerezte meg a pole-t, és a futamokon általában kisebb volt a köridőben mért előnyük, mint az időmérőkön.
A Red Bull a hírek szerint már korábban is gyanakodott erre a trükkre, ezért most az FIA-hoz fordultak hivatalos állásfoglalásért. A felügyelő szövetség műszaki részlege az írásban feltett kérdésükre elismerte, hogy bár illegális bármilyen kenőanyag felhasználása üzemanyagként, nem lehet teljesen kizárni, hogy bizonyos mennyiségű olaj a levegővel együtt az égéstérbe kerüljön. Ez azonban csak akkor szabálytalan, ha szándékosan történik.
Az Autosport rámutatott, hogy a jelenlegi motoroknál a kialakításuknál fogva erre nagyobb az esély, mint évekkel ezelőtt. A helyzet a mozgó aerodinamikai elemekéhez hasonló: noha a szabályok tiltják a flexibilis alkatrészeket, a valóságban nem lehet tökéletesen mereveket gyártani.
Az FIA a tavalyi Kanadai Nagydíjon szúrópróbaszerűen már megvizsgált néhány autót, hogy a kenőanyagukban vannak-e esetleg tiltott teljesítménynövelő adalékok, de nem találtak rendellenességet.
Bár a motorfejlesztés az idei évtől, a zsetonrendszer megszüntetésével ismét szabad lett, a teljesítmény fokozását nehezíti a versenytávra vonatkozó 105 kg-os benzinlimit, valamint a 100 kg/h-s pillanatnyi fogyasztáskorlát. A gyártók éppen ezért főleg az égés hatékonyságának javításán fáradoznak, például az előkamrás gyújtási technológiával.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!