MONTMELO, SPAIN - FEBRUARY 27: Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB13 TAG Heuer on track during day one of Formula One winter testing at Circuit de Catalunya on February 27, 2017 in Montmelo, Spain. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20170227-00656 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Sebastian Vettel viccelődött a Red Bull teszteredményein, Toto Wolff gyorsulást vár az ellenfelüktől, és egy expilóta is arra számít, hogy Adrian Newey még adós a lapok kiterítésével.
A Red Bull a mezőny egyik fekete lova lett az F1-es előszezoni tesztek alapján. Adrian Newey legújabb versenyautójától sokan azt várják, hogy a világbajnoki címre is esélyes lehet, de a Renault motor meghibásodásai mellett a tempó terén sem villantottak nagyot Barcelonában. Ez azonban nem jelenti azt, hogy az ellenfelek alábecsülnék őket.
„Vajon csak fogták a 2016-os autójukat, és szélesebb kerekeket raktak rá? – utalt Sebastian Vettel az Auto Motor und Sportnak arra, hogy az érdekes, lyukas orrkúptól eltekintve a Red Bullon nem lehetett látványos aerodinamikai elemeket látni a tesztnapok során.
A korábbi F1-es pilóta, Marc Surer a német Sky-nak kijelentette, az RB13-as „meglepően egyszerű formaterv”, és szerinte „ez azt jelentheti, hogy a Red Bull a Renault motorral abból indul ki, hogy a lóerők terén úgysem tudnak felnőni a Mercedes szintjére.
Másfelől Adrian Newey lenyűgöző fejlesztésekkel rukkolhat elő Melbourne-ben.”
Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója is úgy véli, hogy „az igazi Red Bullt csak Melbourne-ben fogjuk látni”, Lewis Hamilton pedig szintén arra számít, hogy „a Red Bull oda fog érni az elejére”, hiszen „az első versenyre többnyire jelentős fejlesztéseket hoznak.”
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója viszont úgy véli, továbbra sem ők az esélyesek. A Speed Weeknek hozzátette, a Red Bullnak többször is problémába botlott az MGU-K-val, s bár a Renault azt ígérte a csapatnak, hogy ezt a második tesztre kijavítják, nem így történt.
Azt sem értik egyelőre, hogy az abroncsaikat miért nem mindig tudják a megfelelő hőmérsékleti tartományba hozni.
„A Ferrari nagyon komoly esélyes lesz – erősítette meg Marko is sokak gyanúját. – „A Mercedesnek mintha gondjai lennének az autó padlólemezével, úgyhogy szerintem az előnyük nem lesz akkora, mint korábban volt.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!