A Red Bull visszafogott elvárásokkal készül a hétvégi szezonnyitó versenyre, több külső szemlélőhöz hasonlóan ők sem magukat tekintik favoritnak Ausztráliában. Max Verstappen már nyíltan ki is jelentette, hogy csapata az idény elején aligha győzhet önerőből, mivel a jelek szerint a Ferrari és a Mercedes előrébb jár náluk.
Akadnak, akik a köridőket boncolgatva tetemesnek érzik a Red Bull hátrányát e két istállóhoz képest, Daniel Ricciardo azonban úgy véli: nem több fél másodpercnél.
"A tesztek alapján kisebbnek tűnik - nyilatkozta. - Nem tudom, mekkora a lemaradásunk, mindenesetre kevesebb fél másodpercnél körönként."
"Előfordultak nehézségek a tesztelés során, de semmi drámai nem történt. Amióta a csapatnál vagyok, egyik téli felkészülésünk sem volt zökkenőmentes, viszont azt gondolom, valószínűleg még az idei volt a legjobb." Emlékeztetett rá, hogy 2014-ben siralmasan alakult a tesztidőszakuk, mégis célba ért a 2. helyen az első futamon, jóllehet, a benzin pillanatnyi átfolyási limitjének túllépése miatt utólag diszkvalifikálták.
A Red Bullt idén a kinetikus motorgenerátor meghibásodása bosszantotta a legtöbbször, de a Renault azt ígérte, hogy a szezonnyitóig orvosolják a problémát, Verstappen és Ricciardo pedig reméli, hogy tempólemaradásukat idővel be tudják hozni szorgalmas munkával és hatékony fejlesztésekkel.
Az ausztrál azt mondta, "magabiztosan" készülnek a melbourne-i versenyre, és a Renault motorereje miatt sem aggódik.
Szerintem egész jó volt a végsebességünk Barcelonában.
Tudjuk, hogy nem vagyunk olyan gyorsak az egyenesben (mint a Ferrari és a Mercedes), de közelebb férkőztünk hozzájuk az előző évhez viszonyítva" - magyarázta.
Ricciardón a kapuzárási pánik jeleit lehetett felfedezni, amikor tavaly arról beszélt, hogy 27 éves korára még csak a közelébe sem jutott a vb-címnek. A mostani szezon előtt úgy látja, hogy a végső sikerre az idén sincs esélye – ettől függetlenül boldog lesz, ha kihozza magából a maximumot.
"Tavaly nem lettem világbajnok, mégis kicsattantam a boldogságtól: megszereztem az első pole pozíciómat, újra futamot nyertem. Ha a legjobb formámat nyújtom, elégedett leszek - nyilatkozta. - A célom, hogy világbajnok legyek, és mindent meg fogok tenni érte, hogy ez már az idén összejöjjön. Ugyanakkor nem számítok rá, hogy sikerülni fog."
A négyszeres futamgyőztes ausztrál 2014-ben és 2016-ban harmadikként zárta az évet a tabellán, így saját szavaival élve a "szegények világbajnoka" lett a Mercedes mögötti mezőnyben.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!