Fernando Alonso egyértelműen a Hondát hibáztatja a McLaren katasztrofális előszezonja miatt. Bár vannak, akik szerint a csapat által épített autó sem üti meg a mércét, a spanyol versenyző azt állítja, azzal nincs különösebb gond, a japánok által épített új motor viszont nemcsak megbízhatatlan, hanem még gyenge is.
„Nem hiszem, hogy a kasztni szempontjából túlzottan le lennénk maradva – mondta Alonso szerda este, miután egész nap csak 46 kört tudott teljesíteni. – Egyetlen problémánk van, és az a motor. Nem megbízható, és még a teljesítménye sem jó.
Az egyenesekben 30 km/ó-val el vagyunk maradva, mindegyikben.
Ilyen lassú tempónál nehéz ráérezni az autó viselkedésére. Amúgy minden jónak tűnik, azt azonban nem tudjuk, mi lesz, ha majd normális sebességgel érkezünk meg a kanyarokhoz."
Alonso kijelentését alátámasztják az adatok is: az Autosport szerint míg Valtteri Bottas 338,5 km/ó-s, Max Verstappen 331,2 km/ó-s, Kimi Räikkönen pedig 327,2 km/ó-s végsebességet ért el Barcelonában a szerdai tesztnapon, addig Alonso McLarenje nem gyorsult 312,1 km/ó fölé. Ez 27,4 km/ó-s hátrányt jelent a Mercedeshez képest, ami még akkor is óriási, ha figyelembe vesszük, hogy az egyes gyártók egyelőre nem feltétlenül ugyanannyira tekerték fel a motorjukat.
A McLaren a csapatok által az első hat tesztnapon elért köridők listáján is a legutolsó:
1:22.537-es legjobbjukat Stoffel Vandoorne érte el kedden, míg Bottas másnap 3,227 másodperccel gyorsabb volt ennél. A McLaren tette meg a legkevesebb, 1555 km-t is; eközben a Mercedes már 3920-at teljesített.
Alonso szerint a McLaren helyzete az egy évvel ezelőttihez hasonló, tavalyelőtt rosszabb volt ennél. „Csak most kicsit frusztrálóbb, mert ilyen szabályváltoztatások után az ember jobban bízik benne, hogy a télen ledolgozhatjuk a hátrányunkat – ismerte el. – Mindenképpen javulnunk kell. Muszáj. A helyzet távolról sem ideális. Nagy csapat vagyunk, a McLaren sok éven át uralta a sportot, és harcolt a világbajnoki címekért."
A McLarenben az első öt napon háromszor kellett kicserélni a Honda motort: először az olajteknő konstrukciós hibájára derült fény, majd a szelepekkel akadt gond, végül pedig elektromos problémák léptek fel. Alonso szerint emiatt a McLaren ott tart a tesztprogramjában, mint a csapatok többsége két nap után.
Az olajteknővel kapcsolatos probléma elég amatőr volt
– jelentette ki. – Ahhoz, hogy kiderüljenek a dolgok, több kört kell megtenni. A hátsó fékek hőmérséklete, a nem elég szorosan rögzített karosszéria-elemek... Az ilyesmit általában egy-két nap tesztelés után kiszúrjuk. Mi viszont csak 40 kört teljesítünk naponta, úgyhogy ott tartunk, mint mindenki más a második napon."
Amikor megkérdezték, hogy be tudja-e venni gázelvétel nélkül a Circuit de Catalunya hírhedt 3-as kanyarját, ahol tavalyelőtt rejtélyes balesetet szenvedett, Alonso a Honda vérszegénységére utalva azzal poénkodott: „Hát persze! Nekünk nemcsak a 3-as, hanem majdnem az összes kanyar padlógázos..."
Noha a McLarennél már attól tartanak, hogy egy újabb küszködéssel teli szezon után Alonso végleg hátat fordít az F1-nek, ő azt állítja, a megpróbáltatások akár ezzel ellentétes hatást is elérhetnek nála, mert rendszerint „az óra járásával ellentétes irányba" gondolkodik.
„Amikor mások pesszimisták, én optimista vagyok. Amikor mások fellelkesülnek, én aggódni kezdek – mondta. – Még mindig magabiztos vagyok azzal kapcsolatban, hogy az idén versenyképesek leszünk – nem tudom, mikor jutunk el odáig, de erősek leszünk, és én futamokat akarok nyerni, a dobogóra akarok állni."
Ha pedig mégis rosszul sül el a dolog, jövőre még keményebben fogok támadni.
Ez csak motiváltabbá tesz, hogy folytassam, és győzzek. Rossz érzésekkel nem szállok ki. Olyan eredményekkel akarom befejezni, amilyeneket szerintem megérdemlek."
Alonsónak meggyőződése, hogy ami a személyes teljesítményét illeti, még mindig a csúcson van. „Ha majd egy napon azt látom, hogy mások fantasztikus íveket követnek, később fékeznek és korábban lépnek rá a gázra, jobban rajtolnak, mint én, akkor úgy fogom érezni, eljött a befejezés ideje – mondta. – De most, az idén, ezen a télen pont az ellenkezőjét látom."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!