Az Ausztrál Nagydíj időmérője pontosan olyan képet vázolt az erőviszonyokról, mint a tesztek alapján jósolták: a Ferrari közelebb került a Mercedeshez, a Red Bull viszont jelentősen le van maradva tőlük, a középmezőny hátránya pedig másfél másodperccel is több körönként. Miután 1,297 másodperces különbséggel szerezte meg az 5. rajthelyet az idénynyitóra, és Sebastian Vettelnél is egy teljes másodperccel lassabb volt, Max Verstappen elismerte, hogy a versenyen sem rúghatnak majd labdába a másik két élcsapat mellett.
„Természetesen nem elég jó, de egy ilyen problémás hétvége után várható volt – mondta az eredményéről a Sky Sportsnak. – Már a téli teszteken is sejtettük, hogy így lesz. A balanszot nehezen tudtuk belőni, mert az autó viselkedése a legapróbb változtatástól is jelentősen más lett, ami az alul- vagy túlkormányzottságot illeti."
„Egyszerűen nincs meg a tempónk.
Persze még a motorteljesítmény terén is hátrányban vagyunk, de szerintem egyelőre az autónk tapadása sincs azon a szinten, mint a Ferrarié és a Mercedesé."
Verstappen a tabellán vákuumba került, az időmérőn közvetlenül mögötte végző Romain Grosjean ugyanis 6 tizedmásodperccel lemaradt tőle. A fiatal hollandnak bejönnek az új technikai szabályok szerint épült autók, viszont attól tart, a közönségnek nem feltétlenül lesz izgalmasabb a küzdelem.
„A vezetési élmény sokkal jobb, az autók érezhetően gyorsabbak és élvezetesebbek lettek, különösen az időmérőn, kevés benzinnel. A gyors kanyarok észbontóak – ecsetelte. – A versenyzés viszont szerintem unalmasabb lesz, mint amilyen volt. Holnap az nyer, aki az élen fordul el az első kanyarban."
„A mi legjobb esélyünk egy jó rajt lesz, mivel a Ferrarihoz és a Mercedeshez nem vagyunk elég gyorsak. Reálisan látom a helyzetet. Valószínűleg magányos versenyem lesz, mert a mögöttem lévők tőlem is eléggé lemaradtak."
A Red Bull péntek délután a hosszú etapokon is meglepően lassú volt.
Verstappen a Q3-ban nem tudta befejezni az első körét, csapattársa, Daniel Ricciardo ugyanis pont akkor csúszott ki, és mivel az autója a gumifalba csapódott, az időmérőt piros zászlókkal megszakították. Az ausztrál ezzel a hazai versenyén a 10. rajtkockába szorult, és még az sem kizárt, hogy az ütközés során megsérült a sebességváltója, egy csere miatt pedig 5 hellyel hátrébb sorolnák.
„Fizikailag jól vagyok, csak érzelmileg kicsit csalódott – ismerte el. – Amúgy tűrhetően szerepeltünk. A Q1 nem volt az igazi, de a Q2-ben nagyot léptünk előre, így onnan simán továbbjutottunk. A Q3-as köröm eléggé össze-visszára sikerült, aztán a 14-es kanyarban meglepett, hogy amikor befordultam, kitört az autóm hátulja. Esélyem sem volt megfogni."
„Minden borzasztóan gyorsan történt. Éreztem, hogy a tapadáshatáron vagyok, aztán a hátulja elkezdett megelőzni. Igyekeztem korrigálni, de nem jött össze. A nagyobb leszorítóerő és tapadás révén az új autók sokkal agresszívebben törnek ki, ez fogott ki rajtam."
Verstappen szerint már a teszteken kiderült, hogy erre számítani kell. „A gond az, hogy mivel az új hátsó gumik nagyon szélesek, ha elveszítik a tapadást, borzasztóan nehéz megfogni az autót – magyarázta. – Amikor viszont normális a balansz, nincs túlkormányzottság, ezeket az autókat tulajdonképpen könnyebb vezetni, mint a tavalyiakat."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!