A Bahreini Nagydíjon nem sikerült megkaparintania az 1. helyet a Mercedesnek, a futamot követő tesztnapok közül azonban mindkettőn az ő versenyzőjük érte el a legjobb időt, kedden Lewis Hamilton, szerdán pedig Valtteri Bottas.
A finn alatt egyszer lerobbant az autó, de nem vesztett sok időt, és a teszt utolsó órájában 1:31.280-nál állította meg a stoppert. A mezőnyből messze ő tette meg a legtöbb kört, 143-at – rajta kívül csak a williamses Gary Paffett lépte túl a 100-as küszöböt –, így csapata bőven tudott adatokat gyűjteni ahhoz, hogy rájöjjön, a hétvégén miért szenvedtek a hátsó gumikkal.
"Nagyon jól sikerült a mai nap - értékelt. - Nagy távot tettünk meg, a hosszú etapokra koncentráltunk.
Érdekes kísérleteket folytattunk, hogy javítani tudjunk a gumik élettartamán és a tempón. Rengeteg adatunk van, amit átfésülhetünk."
A Mercedes ezúttal a T-szárny nélkül kísérletezett, amely a múlt pénteki szabadedzésen leszakadt Bottas autójáról, és utána meg kellett erősíteni a rögzítését.
A Ferrari szintén szembesült műszaki problémákkal, ám azok súlyosabbak voltak, mint a Mercedesnél – Sebastian Vettel délig csak 8 kört tudott megtenni, mivel a szerelők a beállítások állítgatása közben észrevették, hogy szivárog a hidraulikafolyadék, és a motort is ki kellett venniük az autóból. A világbajnokság éllovasa később további időt vesztett a telemetria elsötétülése miatt; végül 3 tizedmásodpercre közelítette meg Bottast a tabellán.
Elismerte, hogy a napja "nem volt ideális. Rengeteg időt vesztettünk, mivel orvosolnunk kellett egy hibát az autón, majd az az egész garázsban elment az áram. Újabb két órát buktunk, mire vissza tudtuk hozni - mondta. - Néhány dolgot legalább kipróbálhattunk a pályán."
Nagyjából elégedett voltam az autóval. A hétvégén jó volt a balansz, és ezt megtartottuk a teszten is."
A Ferrarit kedden is hátráltatták technikai gondok, az viszont üdítő fejlemény, hogy a McLarent ma elkerülték a bajok: Stoffel Vandoorne 81 kört megtéve 1:32.108-at csiholt ki az autójából, ami a 4. helyre repítette. Az év eleje óta sok gyötrelmet átélő Eric Boullier az Autosportnak egyenesen azt mondta, "eddig ez volt a legjobb" tesztnapjuk idén.
Miután tegnap egy tehetős indonéz üzletember fia, Sean Gelael vezette a Toro Rossót, szerdán visszaült a volán mögé Danyiil Kvjat és Carlos Sainz, előbbi délelőtt, utóbbi délután. Mindketten elégedetten nyilatkoztak, amiért nem gördültek eléjük akadályok. Az istálló mérnöke, Jody Eggington ismertette, hogy többnyire aerodinamikai teszteket végeztek, de a programban helyet kapott a gumik, valamint új mechanikus elemek vizsgálata is.
"Az eredmények kedvezők voltak, így fontolóra vehetjük, hogy bevessük őket versenyen - mondta. A beállítások terén szintén jó irányra találtak. Sainz hozzátette: "Két tiszta napon vagyunk túl, és sok alkatrészt teszteltünk le. Pont erre volt szükségünk."
Ő a 3., csapattársa a 7. pozícióba fért oda a rangsorban, Vandoorne mellett a Haasnál a Carbone Industries fékjeivel tovább tesztelő Kevin Magnussent, illetve Esteban Ocont szendvicsbe fogva. Utóbbi délelőtt futotta meg a legjobb körét, a nap második felére ugyanis át kellett adnia a kormányt Sergio Péreznek, aki a legjobb idejével senkit sem előzött meg, még Pascal Wehrlein Sauberjét sem.
Gary Paffett, a Williams szimulátoros fejlesztőpilótája 2013 után vezetett újra F1-es autót.
Kezdetben aerodinamikai méréseket végzett, majd a kasztnit és a gumikat tesztelte, mielőtt az első programpont feladatait folytatta. Emellett gyakorolta a rajtokat, és különböző beállításokat próbálgatott. "Tényleg mindenre kitértünk a 126 körös ütemtervben - mondta Rod Nelson, az istálló tesztcsapatának vezetője. - Nagyon termékeny nap volt ez."
Paffett a 8. helyen zárt, megelőzve a fiatal Szergej Szirotkint és Pierre Gaslyt, akik idén először vezethették csapatuk autóját, a Renault-t, illetve a Red Bullt. Gaslynak különösen mozgalmas napja volt, miután a keddi programból átcsúszott aeroteszteket és versenyszimulációt is el kellett végeznie - bár ez sikerült neki, ebédidő környékén ismét beütött a krach, és a szerelők csak az utolsó órában tudták megint pályára küldeni az autóját.
Jeff Calam, a Red Bull mérnöke ettől függetlenül azt mondta, a csapat "sokat tanult Bahreinben, egyértelműen új irányokat fedeztünk fel az RB13-mal, ami biztosan segíteni fog a következő versenyeken. "
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!