A Hondát sokáig kritizálták, amiért minden problémájára házon belül próbált megoldást keresni, és vonakodott külső segítséget igénybe venni. Ezen a hozzáálláson már változtattak, egy ideig többek között szakértőként alkalmazták a Ferrari és a Renault korábbi motorguruját, Gilles Simont is, most pedig egy bizarr forgatókönyv valósulhat meg: a hírek szerint a Mercedestől kérhetnek fel mérnököket tanácsadónak.
Az Autosport megkeresésére a Mercedesnél nem kívánták kommentálni a teóriát, és aligha meglepő módon a Honda részéről sem nevezték meg, kit akarnak bevonni a fejlesztésbe.
A brit szaklap úgy értesült, hogy a Mercedes korábbi partnere, az Ilmor cég is érintett lehet a megállapodásban
– amely nemrég még a Renault-nak segített be –, és úgy tudja, elsősorban a hibrid rendszerekre és az elektronikára vonatkozhat a segítségnyújtás.
A Honda 2015-ben tért vissza a Forma-1-be, azóta képtelen megközelíteni a motorjával a többi gyártó teljesítményét, és gyakran a megbízhatósággal is komoly baja van. Az idei évre adoptálták a Mercedes elrendezését is, a motor elé, nem pedig mögé helyezett kompresszorral, de ez sem hozott áttörést, sőt.
Haszegava Juszuke, a vállalat F1-es programjának vezetője hangsúlyozta, hogy kitartóan dolgoznak a javulás érdekében. "Megteszünk mindent, amit tehetünk. Külső erőforrásokat is igénybe veszünk. Március eleje óta majdnem teljesen átalakítottuk a szervezetünket. Úgy vélem, most jobban működik, de a változtatás már túl későn jött ahhoz, hogy a fejlesztési tervünkön módosítsunk" - mondta az Autosportnak.
A külső szakértőikről csupán annyit árult el, hogy a jelenlegi másik három F1-es gyártó mindegyikénél dolgoztak már. A McLaren főnöke, Zak Brown nem számít jelentős előrelépésre idén, szerinte olyan nagy a lemaradásuk.
Az esetleges Mercedes-Honda együttműködést a hírek szerint ellenzi a Red Bull, mert úgy gondolják, a Mercedes így a szellemi termékeinek egy részét eljuttathatja a riválisához,
ami szerintük hasonló lenne, mintha a kasztnival kereskednének. A témáról valószínűleg szó esik az F1 Stratégiai Munkacsoportjának keddi ülésén is.
A japán gyártó a hétvégi Orosz Nagydíjra egy áttervezett MGU-H-val készül, és nemsokára elkészülnek azzal a motorváltozattal is, amelytől a vibrációk megszűnését várják. Emellett az is egyre valószínűbb, hogy 2018-tól a McLarenen kívül ellátnak még egy csapatot, méghozzá a Saubert.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!