A múlt hét végén találkozót szervezett az FIA, amelyen a szövetség és a Liberty Media képviselői mellett a jelenleg érdekelt, illetve az F1 iránt érdeklődő gyártók és beszállítók küldöttei is részt vettek. Egyetértés alakult ki azzal kapcsolatban, hogy 2021-től jöhet új motorformula az F1-be: ekkor térhetnek vissza az egyszerűbb, hangosabb, erős, de a jelenleginél olcsóbb motorok a sportba.
A találkozón a Ferrari korábbi csapatfőnöke, a VW-csoporthoz tartozó Lamborghini ügyvezetője, Stefano Domenicali is részt vett, ezért találgatások indultak, hogy az autógyár valamelyik márkája, például a Le Mans-ból nemrég kivont Audi ismét fontolóra veheti az F1-es részvételt, de Dieter Gass, az Audi motorsport-főnöke ismét tagadta a felvetést.
„A Forma-1 alapvetően érdekes, és még mindig az autósport csúcskategóriája – idézte a Sport Bild. – Ha viszont az autósport egészét nézzük, a Formula E-n és a DTM-en kívül nincs más sorozat, ahol az Audinak jelen kell lennie.”
Bár lehet, hogy az Audit érdekli az F1, pillanatnyilag nincs mibe beszállniuk,
mivel a 2020 végéig használatos, 1,6 literes, hibrid rendszerrel ellátott turbómotorokat már nincs értelme kifejleszteni, az új változatról pedig egyelőre csak találgatások láttak napvilágot. Ross Brawn, az F1 sportigazgatója kijelentette, hogy egy fenntarthatóság jegyében készülő F1-es autó elsősorban a motortól függ.
Az Auto Motor und Sport tudósítója, Michael Schmidt úgy tudja, hogy egy V6-os, ikerturbós konstrukción gondolkodnak, amely a hibrid rendszerrel együtt akár 1200 lóerős teljesítményre is képes lehet. Száműznék a kipufogógáz energiáját visszanyerő MGU-H-t, amely a jelenlegi hajtásláncok legbonyolultabb elemének számít, egységesítenék a turbókat és az akkumulátorokat, és egyszerűbb KERS-hez térnének vissza.
Két problémánk van. Az egyik, hogy az FIA nem akarja elvetni a hibrid motorokat, egy turbó viszont lefojtja a hangot. Ez most az F1 legnagyobb gondja,
és ezt egyetlen nagy turbóval egyszerűen nem lehet megoldani. Két turbóra van szükség, úgy viszont műszakilag nehéz lenne energiát visszanyerni a kipufogón keresztül. Az FIA-nak fel kell áldoznia az MGU-H-t a rajongók és a jobb hang érdekében” – mondta a korábbi F1-es pilóta, Marc Surer.
Az MGU-H esetleges elvetését a Motorsport.com technikai elemzése is felveti, elsősorban a rendszer bonyolult jellegére és a fejlesztési költségekre hivatkozva. Kiemelik, hogy az új motoroknak könnyebbnek is kell lenniük a mostaniaknál, mivel az autók száraz minimális tömege az idén már 728 kg - 120 kg-mal több a pár évvel ezelőttinél -, és többek között a hibrid turbók bevezetésével indultak hízásnak.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!