Lewis Hamilton a két héttel ezelőtti Bahreini Nagydíj időmérőjén 23 ezredmásodperccel kikapott csapattársától, Valtteri Bottastól. Amint az elemzésünk rávilágított, ez a kis különbség végül alighanem a győzelmébe került: a poros oldalról rajtolva rögtön elvesztette a 2. helyet is Sebastian Vettellel szemben, a bokszban várnia kellett Bottas mögött, és miközben minimalizálni próbálta az ezzel járó veszteséget, még egy 5 másodperces büntetést is begyűjtött Daniel Ricciardo akadályozása miatt. A verseny végén hiába volt sokkal gyorsabb Vettelnél, pár másodperc híján már nem tudta utolérni ferraris riválisát.
Hamilton utólag elárulta, hogy egy apró műszaki hiba nélkül valószínűleg az övé lett volna a pole.
A 10-es és a 11-es kanyar között vesztettem 2 tizedet, mert a DRS nem működött az időmérőn.
Az utolsó kanyarból kigyorsítva is ott hagytam 5 századot, vagyis könnyedén megszerezhettem volna az első rajtkockát" – idézi őt a Motorsport.com.
„A rajtnál viszont teljesen a saját hibámból dobtam el egy helyet. Aztán a bokszban időt vesztettem... Az ember folyamatosan gyakorol, de az egész szezonban csak húsz lehetősége van. Amikor tehát elcseszi, az fájdalmas, haver, ezt nem lehet másképp megfogalmazni. Nem tudom, mások mit éreznek, amikor hibáznak a munkájukban, különösen, ha ez súlyos következményekkel jár. Gondolom, ugyanígy letaglózza őket."
„Én igyekszem minél jobban kezelni a vereséget, de belülről rág a dolog. Muszáj előre nézni, és továbblépni valahogy."
A győzelmek számát tekintve Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt 2:1-re, 7 pontos előnnyel vezet Hamiltonnal szemben, aki úgy érzi, Melbourne-ben nem tehetett volna többet, mert muszáj volt korán kereket cserélnie, Bahreinben pedig az említett apróságok vezettek a vereségéhez. Elismeri, hogy a 2. hellyel nem elégedett, de azt mondja,
a Ferrari és a Mercedes között kicsi a különbség, ezért múlik a DRS-hibához hasonló apróságokon a győzelem az idén.
„A lehető legjobb munkát akarjuk végezni, és ha a száz százalékostól akár egyetlen százalékkal elmaradunk, elveszíthetjük a versenyt. Szerintem ez a szezon erről fog szólni" – magyarázta.
„Ez izgalmas, és azt jelenti, hogy a csapatban mindannyiunknak hétvégéről hétvégére a legmagasabb szinten kell teljesítenünk. Ha megnézzük a tavalyi húsz futamot, talán öt lehetett közöttük, vagy egy kicsit több, amikor nem voltunk tökéletesek. A többi fantasztikusan alakult."
„Az a célom, hogy minden éven egyre több fantasztikus versenyem legyen, vagyis egyre kevesebb rossz. Úgy érzem, az idénynyitó még így is a jobbak közé tartozott, a másodikat megnyertem, tehát az is, a legutóbbi viszont egy kisebb hullámvölgy volt. A következőn igyekezni fogok kiköszörülni a csorbát."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!