Az F1-es csalásgyanúk egyike idén a Mercedest érintette, mivel a Red Bull azt feltételezte, hogy szándékosan motorolajt juttatnak az égéstérbe, ezzel növelve a teljesítményt. Erről az FIA állásfoglalását is kikérték, és a szövetség úgy reagált, hogy ha valóban így van, az szabálytalan lenne – eddigi ellenőrzéseik során azonban minden átment a rostán, egyszer sem észleltek rendellenességet.
A Stratégiai Munkacsoport keddi megbeszélésen ugyanakkor a résztvevők további kritériumokban egyeztek meg, melyek 2018-tól léphetnek életbe a szabálykönyvben, hogy ezzel is meggátolják az efféle trükköket a motorolajjal.
Az első lépés az, hogy a következő idénytől a csapatoknak a nagydíjak egész hétvégéje alatt az FIA rendelkezésére kell bocsátaniuk az autó fő tartályában lévő olajszint adatait. Ezzel ki lehetne szűrni, hogy vannak-e anomáliák a fogyasztásban – a Mercedes a gyanú szerint csak az időmérőkön élt az említett trükkel. Emellett a csapatoknak a rajt előtt egy órával jelezniük kell, hogy a központi tartályon kívüli rekeszekben mennyi olajt tárolnak.
Betiltják a légszívó rendszer és az erőforrás elemei közötti olyan szelepeket is, amelyek ügyes kalibrálásával elérhető, hogy a motorolaj feleslege az égéstérbe jusson, és ne az autó hátuljára folyjon ki.
A harmadik intézkedés pedig az, hogy 2018-tól a nagydíjakon a csapatok egy motorhoz csak egyetlen olajtípust használhatnak, amelynek meg kell egyeznie az FIA-hoz előzetesen leadott mintáéval, nem tölthetnek különböző változatokat az autóba az egyes napokon. Ezzel szintén azt a lehetőséget hárítják el, hogy az időmérőn növelni lehessen az erőforrás teljesítményét olyan, égéstérbe szándékosan bejuttatott olajjal, amely a versenytávra nem lenne optimális választás.
A Mercedes következetesen tagadta, hogy trükközött volna.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!