Mercedes' Finnish driver Valtteri Bottas (R) follows Ferrari's German driver Sebastian Vettel and Mercedes' British driver Lewis Hamilton during the Formula One Chinese Grand Prix in Shanghai on April 9, 2017. / AFP PHOTO / Johannes EISELE
Vágólapra másolva!
Toto Wolff elismerte, hogy ez nem jó érzés, ugyanakkor csapata kölcsönösen tiszteli egymást a Ferrarival. Szerinte a Mercedest nem zavarja meg, hogy a három évig tartó dominancia után vetélytársuk akadt.
Három évig tartott a Mercedes egyeduralma a Forma-1-ben, legalábbis eddig úgy tűnik, a Ferrari szívós ellenfelük lehet az idei szezonban. A három versenyből kettőt Sebastian Vettel nyert meg, és jelenleg vezeti is a világbajnoki tabellát.
A Mercedes csapatfőnöke elismerte, hogy ezt kellemetlenségként élik meg. "Sokkal erősebb a vereség fájdalma, mint a győzelem mámora, és jelenleg sajnos nagyon rosszul érezzük magunkat. Visszavágni és nyerni viszont még jobb érzés, ahogy Kínában megtapasztalhattuk, az nagy motivációt is jelentett" - nyilatkozta Toto Wolff.
"A Forma-1-nek valószínűleg jó, hogy ha küzdelem alakul ki a Ferrari és a Mercedes között, amire sportemberként kell tekintenünk. Harcban állunk velük, ez van, hiába sz*r érzés!"
Megváltoztak a körülmények. Az elmúlt három évben a csapaton belül volt harc, ez alapján alakítottuk a gondolkodásmódunkat. Új helyzet állt elő, és biztos vagyok benne, hogy a csapat jól fogja kezelni."
A Ferrarival azonban nem változik a viszonyuk, Wolff szerint nincs is ok erre. Azt mondja, normális kapcsolatot ápol vetélytársuk csapatvezetőivel.
"Jól kijövünk a Ferrarival, kölcsönös tisztelet van a két csapat és márka között. Jól kijövök (Sergio) Marchionnéval, (Maurizio) Arrivabenével és (Mattia) Binottóval is - jelentette ki. - Szép munkát végeztek, ezt el kell ismernünk. A rögbi mentalitását vettem át: a pályán kőkemény harcot vívunk, megpróbáljuk legyőzni egymást, de utána le tudunk ülni egy sörre."
A versenyzőknek ez nem csapatjáték
A Mercedesnél nem csupán az változás a 2014-2016 közötti időszakhoz képest, hogy házon kívüli kihívókkal bővült a világbajnoki meccs: a visszavonuló Nico Rosberg helyére új pilótát kellett találniuk, és Valtteri Bottasra esett a választásuk.
"Közösen olyan versenyző mellett döntöttünk, aki nem hoz viszályt a csapathoz, ugyanakkor gyors, és képes meghajtani Lewist" - magyarázta Wolff az Auto Motor und Sportnak.
A karrierje során először élcsapathoz kerülő Bottas az első három futamon nem igazán tudta tartani Lewis Hamilton tempóját, de azt mondja, folyamatosan javul – ezt Bahreinben a pole pozíciójával igazolta is.
Wolff ugyanakkor tisztában vele, hogy a versenyzők alapvetően a saját pecsenyéjüket sütögetik, számukra "a Forma-1 nem csapatsport."
Ezt azután jelentette ki, hogy a 2016-os szezonzáróról kérdezték, amely előtt Hamilton hiába fogadkozott, hogy nem fogja szándékosan feltartani Rosberget, mégis így tett, hátha megelőzik ketten, ami az ő vb-címét eredményezte volna.
"Azt mondta, nem fog ilyet tenni. Naivak voltunk - ismerte el a Mercedes csapatfőnöke. - Ezeket a srácokat gyerekkoruktól, a korai gokartos időszakuktól kezdve úgy nevelték, hogy egyedül küzdjék le a félelmeiket és az önmegtartóztatásukat. Erre jön egy Forma-1-es csapatfőnök, aki közli velük, hogy
felelősek egy világvállalat több mint 100 ezer alkalmazottjáért, és hogy csapatjátékosként kell viselkedniük."
Hamilton közösségi médiában való jelenlétét ugyanakkor dicséri, szerinte nagyon jó képességekkel építi saját imidzsét.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!