Kisebb felháborodást váltott ki Sebastian Vettel azzal, hogy a Kínai Nagydíjon alaposan kilógott az autójával a neki előírt rajtrácsból, mert saját bevallása szerint sem akart a nedves aszfaltról elrugaszkodni. Vettel később azzal védte meg magát, hogy nincs egyértelmű előírás a szabályokban arra vonatkozóan, hogy amit tett, az szabálytalan, és végül a sportfelügyelők is egyetértettek vele.
A történteken összevitatkoztak a pilóták a Bahreini Nagydíj előtti versenyzői eligazításon, a Motorsport.com tudósítása szerint Lewis Hamilton, Fernando Alonso és Felipe Massa is állásfoglalást követelt Charlie Whiting versenyigazgatótól, ezt azonban csak részben kapták meg. Whiting elismerte, hogy látta Vettel akcióját, de úgy döntött, inkább átadja az ügyet a sportfelügyelőknek.
Amennyiben Whiting megszakította volna a Kínai Nagydíj rajtját, Vettel kénytelen lett volna a mezőny végéről indulni, Whiting viszont – akit Vettel tavaly Mexikóban elküldött melegebb éghajlatra – nem így döntött, és később a sportfelügyelők sem büntették meg a Ferrari pilótáját.
Az FIA munkatársai a futam után megvitatták a helyzetet, és arra jutottak, hogy legközelebb másként járnak el.
Whiting leszögezte, hogy Kínában legalább 10 versenyző kilógott a rajtkockából, és életszerűtlennek tartotta, hogy tolerancia határt (pl. 10 centiméter eltérés) jelöljenek ki, valamint rámutatott arra, hogy 20 éve nem változtattak a rajt szabályain, és ezalatt összesen két vitás eset merült fel. A versenyigazgató azt kérte, a pilóták a józan észre hagyatkozva álljanak fel a rajthoz.
Charlie elmondta nekünk a véleményét, és azt mondta, ha még egyszer megtörténik az, amit Sebastian tett, azt már talán nem lehet megúszni”
– nyilatkozta Sergio Pérez. – Szerintem e téren Sebastian a határt feszegette, ha Charlie még egyszer ilyet lát, abból büntetés lehet. Remélem, nem lesz ilyen, mert vita kerekedhet, ha valaki büntetést kap. De mi lesz az észszerű gondolkodás? Nehéz dolga lesz a sportfelügyelőknek.”
Az FIA-t érintő esemény, hogy megvizsgálták a Mercedes T-szárnyait, amelyek egyike levált Valtteri Bottas autójáról, és 50 ezer fontos kárt okozott Max Verstappen autójában. Hamilton autója délelőtt a szárny nélkül ment gépátvételre, de az FIA elégedett lehetett a módosításokkal, mert az Ezüstnyílon szombaton ismét megjelent a nem túl esztétikus, de sok csapat által használt alkatrész.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!