HORNER Christian (gbr) Red Bull racing team principal directeur Red Bull racing racing, ambiance portrait during 2017 Formula 1 FIA world championship, Spain Grand Prix, at Barcelona Catalunya from May 11 to 14 - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
A csapatfőnök szerint Daniel Ricciardo bőven 1 perc feletti hátrányát részben az okozta a Spanyol Nagydíjon, hogy a verseny felétől kímélték a motort, miközben az élen álló két pilóta ezt nem tehette meg.
A Red Bull számára nem hoztak áttörést a fejlesztések a Spanyol Nagydíjon, legalábbis ami az eredményeket illeti. Ahogy korábban, úgy Barcelonában sem tudták rendes körülmények között maguk mögé utasítani a Ferrarit és a Mercedest, Christian Horner mégsem látja úgy, hogy félig vagy teljesen üres lenne a poharuk.
A hétvégét összességében nézve látható, hogy a problémáink közül néhányat megoldottunk, és egyértelműen javítottunk az autón"
- vélte a csapatfőnök az Autosportnak nyilatkozva.
"Az élen végzőkhöz képest meglehetősen nagy volt a tempóhátrányunk, szóval rengeteg teendőnk van még. Ugyanakkor úgy érezzük, valamelyest fejlődtünk. Tisztán látjuk a követendő irányt a fejlesztésekkel, és reméljük, hogy erre építeni tudunk a következő versenyeken."
Max Verstappen az időmérő után azt mondta, idén még nem muzsikált ilyen jól az RB13. A futamon azonban nem ő, hanem csapattársa állhatott dobogóra az élbolyt érintő csetepaték következtében, amiben a holland is szereplő volt: az első kanyarban pórul járt, miután a mercedeses Bottas rálökte az autójára Kimi Räikkönen Ferrariját.
"Balszerencséje volt a rajtnál. Volt némi esélye, hogy harmadikként jöjjön ki a kanyarból, de sajnos nem működött, hogy hárman próbáltak egyszerre elfordulni ott" - mondta Horner. Daniel Ricciardo a futam második felében örökölte meg a 3. helyet, s bár
1 perc 15 másodperc hátránnyal, majdnem körhátrányban futott be a győztes Lewis Hamilton mögött, csapatfőnöke szerint ez kicsit csalóka a Red Bull teljesítményére nézve.
"Danielnek magányos versenye volt. Profitált Bottas kieséséből, de a táv fele környékén lentebb tekertük a fordulatszámot, hogy kíméljük a motort, elvégre még jó néhány nagydíjon bevetjük" - jelentette ki. Hamilton és Sebastian Vettel ezt nem tehette meg a győzelemért vívott nagyszerű csatában. Horner ugyanakkor hozzátette, "nem állítom, hogy Max 20 másodperccel előrébb végzett volna" Ricciardónál a kiesése nélkül.
Ricciardo bajlódott a barcelonai pálya lassú kanyarokkal teletűzdelt utolsó szektorában, és egész hétvégén lassabbnak tűnt Verstappennél.
Horner úgy véli, a Red Bullnak jobban kell bánnia a gumikkal. "Ekkora különbségben mindenképp benne vannak az abroncsok is - mondta. - Ez a pálya különösen keményen bánik velük. Ezen a területen egyértelműen hiányos a teljesítményünk. A futam második felében ütőképesebbnek látszottunk, mint az elsőben."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!