Hétfőn megtartották a jövő hétvégi Indy 500 első szabadedzését, amelyen Fernando Alonso a 19. helyen végzett úgy, hogy a tengerentúlra is követték a McLarennél kísértő megbízhatósági problémák:
a hátsó futómű meghibásodása miatt csupán 56 kört tudott megtenni a hat óra alatt, ezért nem tudta gyakorolni a vezetést autók sűrűjében.
Erre az edzés második felében került volna sor, amikor az Andretti Autosport versenyzői láncot alkotva szimulálták a fej-fej melletti küzdelmet. Ezzel fontos lett volna megismerkednie a spanyolnak, aki az újoncok számára rendezett kétórás teszten 36 kört tett meg, mielőtt az első hivatalos edzésen problémába ütközött.
"Gondjaink akadtak a hátsó felfüggesztéssel, ezért nem tudtam teljesíteni az eltervezett programot. A nap végén forgalomban vezettem volna kicsit - mondta Alonso. - Két-három kört meg tudtam tenni más, bokszból kijövő autókat követve, az jó móka volt."
"Összességében lenyűgöző nap volt, jobban éreztem magam az autóban, mint amikor legelőször ültem benne. Éreztem a beállítások délelőtti módosításának hatásait."
Azt mondta, "kicsit már jobban érzi" az autót, "elkezdte vezetni", miután a legelső randevújukon még úgy tapasztalta, mintha a gép irányítaná saját magát. "Még sok munka és tanulás vár rám, de határozottan úgy érzem, többet előre léptem ma - nyilatkozta hétfőn. - Kicsit aggódtam a körülmények miatt, de jónak éreztem az autót. Sikerült a beállításokon is állítanunk úgy, hogy ne veszítsek az önbizalmamból."
"Az autóba beszállva láttam, hogy elég erős a szél, rendesen lobogtak a zászlók. A volán mögött azonban nem éreztem problémát emiatt, ami örömteli. A két héttel ezelőtti teszten feltámadt a szél, és akkor nehezebbnek tűnt vezetni, ma viszont teljesen rendben ment mind a négy kanyarban."
A spanyol nem tartja különösebben fontosnak a jó eredményt a hétvégi időmérőn, inkább a versenyre helyezi a hangsúlyt.
"Úgy gondolom, nálam az a prioritás, hogy a versenyre jól felkészítsük az autót, ráérezzek a forgalomban való vezetésre, és minél többet tanuljak. Meg kell tanulnom, hogyan és hol előzzek, hogyan csökkentsen minimálisra a lendületvesztést az előzések között."
Az ötfős csapatból egyébként nem csak ő, hanem Jack Harvey is sok időt vesztett műszaki probléma miatt, neki a kormányzással volt baja.
Az első edzésen Marco Andretti volt a leggyorsabb, aki 2006-ban a 2. helyen végzett első Indy 500-as futamán. Dicsérte a vendégszereplő Alonso képességeit, nem aggódik miatta.
"Őszintén szólva úgy gondolom, felkészültebb a legtöbb újoncnál. Szerintem sok ismeretet, tapasztalatot kapott a csapattól... Valószínűleg túl sok információt zúdítottunk rá egyszerre! - nyilatkozta. - Felkészültebb, mint amennyire én voltam 19 évesen. Az F1-es autók révén valamennyire már kapizsgálja, milyen szélárnyékban vezetni, hogyan kell manőverezni ilyenkor."
Andretti ettől függetlenül arra számít, hogy új csapattársának erre lesz a legnehezebb ráéreznie, és a rajtnál különösen kell majd figyelnie, mert a leszorítóerő csökkenése akkor igazán mellbevágó.
Alonso egyébként 223,025 mérföld/órás körével lett 19. a nap végi összesítésben, míg Andretti 226,338 mérföld/órával végzett az élen.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!