Folytatódik az adok-kapok Bernie Ecclestone és a Malajziai Nagydíj rendezői között. Az F1 volt ügyvezetője Bahreinben azt nyilatkozta, hogy egyre jobban aggódik a versenyek jövője miatt, mert szerinte nem tudtak olyan jó műsort csinálni az új pályákon, ami indokolná a rendezőktől elkért igen magas jogdíjak kifizetését.
Malajziában tavaly úgy döntöttek, hogy az idén véget vetnek az 1999 óta minden évben megrendezett F1-es futamnak, mert nagyon kevés jegyet tudtak eladni, és a tévében is romlott a nézettség. A döntés megszületése után a pálya igazgatója, Razlan Razali meghallotta Ecclestone szavait, és félreérthette azokat. Megsértődött, mert úgy vélte, Ecclestone bolondot csinált belőle.
„Senki sem csinált hülyét belőle, ezt nehéz is megtenni az emberekkel. Ha valaki az, akkor az – nyilatkozta Ecclestone, majd elismerte a pálya sikereit, amiket a MotoGP futamok rendezésével érnek el. – Remek munkát végeznek a motorkerékpárokkal, ő maga is beleszeretett a motorversenyzésbe. Úgy tűnik, most ezzel keresnek pénzt – tette hozzá a szepangi pálya igazgatójáról.
A Forma-1-en nem keresnek, én viszont arról beszéltem, hogy sok rendezővel tárgyaltunk, és egyelőre nem nyújtottuk azt, amit ők megvásároltak.
Nem a mi hibánk, de nem csináltunk jó műsort. Ha viszont a Ferrari folytatja a jó szereplést, és a többiek is így tesznek, nagyon izgalmas lesz a verseny, és minden jóra fordul a rendezőknek. Így lehetővé kellene válnia annak, hogy több jegyet adjanak el.”
Ecclestone-t az idén januárban mondatták le az F1 ügyvezetői posztjáról, azóta tiszteletbeli elnökként részt vett a Bahreini és az Orosz Nagydíjon is, de a mindennapi ügymenetet egy triumvirátus vette át Chase Carey elnök-vezérigazgató, Sean Bratches kereskedelmi igazgató és Ross Brawn sportszakmai igazgató részvételével.
A 86 esztendős üzletember bő 40 évig irányította a sport üzleti ügyeit,
és a ’90-es évek végétől jelentősen felhajtotta a versenyek megrendezésének költségeit, hogy a tulajdonosok részére a lehető legnagyobb nyereséget érje el. Leköszönése után elismerte, hogy sarcolta a pályákat, de az új tulajdonos, a Liberty Media nem csupán a profitot, hanem a márkaépítést is fontosnak tartja.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!