A szezon eddigi csalódása a Red Bull szereplése, miután az osztrák kézben lévő brit istállót a világbajnoki címek esélyesei közé sorolták, de egyelőre a négy futamon csak egy dobogós helyet szereztek, Daniel Ricciardo műszaki hiba miatt kétszer, Max Verstappen pedig egyszer ki is esett. Spanyolországba felújított autóval érkeznek, de Ricciardo nem számít nagy áttörésre.
„Elég jól tudjuk, hogy hol állunk, ez még Barcelonában változhat, de sajnos túl messze vagyunk az elejétől. Még ha jól is sikerül a barcelonai fejlesztés akkor is nehéz látni, hogyan juthatnánk az élre, ezt mindannyian tudjuk. Időre lesz szükségünk, hogy a győzelmekért küzdhessünk, de optimisták vagyunk azzal kapcsolatban, hogy némi előrelépést tehetünk” – idézték a Red Bull honlapján.
„Bosszantó, hogy nem kezdtünk olyan jól, mint reméltük, de a sportnak alapvetően jót tesz, hogy a Mercedes már nincs körönként kétmásodperces előnyben, és a Ferrari megszorongatja őket, így verseny van az élen. Ez mindenképpen jó jelzés a sportnak azután, ami az elmúlt néhány évben történt, és jó lenne becsatlakozni. Optimista vagyok azzal kapcsolatban, hogy képesek vagyunk erre.”
Ricciardo „elég jelentősnek” nevezte a csomagot, amivel Barcelonára készülnek,
de elismerte, a többi csapat is „őrülten” igyekszik. Elárulta, már évek óta megfigyelte, hogy a Spanyol Nagydíjra „egy eléggé más autóval” utaznak, de úgy vélte, nincs csodaszer az F1-ben, ami rögtön esélyessé tenné őket a futamgyőzelmekre.
„Ilyen egyszerűen nem létezik, de abban bízom, hogy kellemesen meglepődünk a jövő hétvégén látható előrelépésünk miatt. Spanyolország valószínűleg
meghatározza majd a szezont Barcelonától Budapestig, és a nyári szünetig, úgyhogy fontos számunkra, hogy olyan jól sikerüljön, amennyire csak lehetséges.”
Az ausztrál pilóta kitért arra is, hogy az első négy futam tapasztalata alapján nehezebb lett közel maradni az üldözött autókhoz, és előzni a versenyeken, leginkább azért, mert az autók szélesebbek lettek, és a turbulencia is jobban csökkenti a leszorítóerőt, mint korábban. Szerinte a pilóták egyetértenének abban, hogy manapság könnyebb védekezni, mint támadni.
„Nem lettek sokkal szélesebbek az autók, de ha megnézzük, hogy az ideális ívhez képest százalékban mekkora lett a különbség, akkor már jelentős változásról beszélhetünk. Az ideális ív eddig is szűkös volt, és most elég sokat elvettünk belőle” – magyarázta.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!