A Saubernek idén nem kellett az utolsó előtti futamig várnia, már Barcelonában megszerezte első pontjait, méghozzá Pascal Wehrlein jóvoltából, akit többen kritizáltak a szezon első két futamának kihagyásáért. Azokról a Bajnokok Tornáján szerzett nyaksérülése miatt lépett vissza, de az idény ötödik versenyén, karrierje legjobb eredményével csattanós választ adott bírálóinak.
A 8. helyet úgy szerezte meg, hogy valójában egy pozícióval előrébb ért célba,
csakhogy a táv felénél megejtett egyetlen kerékcseréjére érkezve rossz oldalról kerülte meg a bóját a bokszutca bejáratánál, ezért 5 másodperces időbüntetést kapott. (Az esetről a Forma-1 hivatalos oldalán, itt látható a videó.) Ezzel visszaesett Carlos Sainz mögé, bár a végeredmény így is felülmúlta az előzetes várakozásait.
"Nagyon jó versenyt futottam. Igazán elégedett voltam az autó teljesítményével, csakúgy, mint az egykiállásos stratégiával, amely tökéletesen bevált. A szabadedzések alapján nem is számítottunk ilyen jó eredményre" - ismerte el.
"Nagyon kellemes érzés, hogy meglepetésre a pontszerzők között fejeztem be a versenyt. Köszönetet mondok az egész csapatnak, mindenki pazar munkát végzett a hétvégén. Remélem, hogy a további fejlesztésekkel Monacóban még előrébb lépünk, és hasonló eredményt jegyezhetünk."
A mezőnyből Wehrlein volt az egyetlen, aki egyetlen kerékcserével ért célba, bár a műszaki hiba miatt félreálló Bottas azt mondta, menet közben neki is ugyanerre változtatták a taktikáját.
A csapat főnöke elismerte, hogy az elképzelésükben "volt rizikó, a stratégáink azonban nagyon jól dolgoztak, mindent átláttak." Ezzel arra utalt, hogy Wehrleint pont jókor, a VSC-fázis idején hívták ki a bokszba.
Pascalt rengeteget kritizálták a korábban történtekért, igazságtalanul. A teljesítményét szintén
- tette hozzá Monisha Kaltenborn. - Tudtuk, hogy ezért nagyrészt az autó volt felelős, de vasárnap megmutatta, mire képes."
Így már csak a McLaren szerénykedik pont nélkül a konstruktőri tabellán.
Néhány kiesésnek köszönhetően a tíz csapatból nyolc pontot szerzett Barcelonában, a McLarenen kívül még a Williams maradt hoppon. A Toro Rosso mindkét pilótája az első tíz helyezett között végzett, Sainzt azonban aggasztja, hogy a pályán nem tudta két vállra fektetni Wehrleint.
Idén először kellett harcolnunk a Sauberrel, és kétségbeejtő, hogy a 2016-os Ferrari motorral gyorsabbak voltak nálunk az egyenesben
- mondta. - Nagyobb motorerőre van szükségünk. Szombaton két tizeddel maradtunk le a 7. helyről, szóval képzeljék, mi történne, ha a Renault három tizedet javulna. Minden megváltozna."
"Kell ez a lépés, de valószínűleg még várnunk kell három versenyt rá. Türelmesnek kell lennünk, egyelőre abból kell főznünk, amink van. Az időmérőn nem tartunk ott, ahol szeretnénk, a versenyek azonban egyre jobbak. Ez már a negyedik olyan futam volt zsinórban, ahol az időmérőt követően kapaszkodni próbáltunk felfelé, és remélem, ez nem marad így egész évben."
A Renault eredetileg már a nyár elején, a Kanadai Nagydíjon szerette volna bevetni a továbbfejlesztett motorját, de úgy tűnik, megbízhatósági okokból ezt későbbre kell halasztaniuk.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!