Bizarr baleset dobta fel a Monacói Nagydíjat, Vettel nyert
2017. május 28. 13:38
A Ferrari 16 év után győzelemmel zárta a Monacói Nagydíjat, és a csapattársát a kerékcserék során átugró Sebastian Vettel 25 pontra növelte az előnyét a világbajnoki tabellán Lewis Hamiltonnal szemben, aki a pocsékul alakuló időmérője után a 7. helyen ért célba.
A maranellóiak kettős győzelmet is közel hét éve arattak legutóbb.
A rajtnál szinte egyáltalán nem változott a sorrend – leszámítva, hogy Hamilton megelőzte Stoffel Vandoorne-t, illetve Kevin Magnussen két helyet javítva maga mögé utasította Nico Hülkenberget és Danyiil Kvjatot –, így a pole-ínséget megszakító Kimi Räikkönen rögtön lépett egy nagyot a győzelem felé, és a táv első felében kézben is tartotta az irányítást.
Bár Vettelt 2-3 másodpercnél jobban egyszer sem tudta leszakítani, a táv harmadánál 7 másodperccel haladt a 3. helyet tartó Valtteri Bottas előtt. Később a lekörözéseknél veszített az előnyéből, és a gumikkal is meggyűlhetett a baja, mert a Mercedes előrébb lévő pilótája közelebb osont a Ferrarikhoz, és a 33. körben megejtett kerékcseréje őt is a bokszba kényszerítette.
Vettel így kaparta ki a gesztenyét, mert mire 5 körrel később betért saját kerékcseréjére,
a hőségben is strapabíró ultralágy gumikon száguldva elegendő fórt épített ki csapattársával szemben.
"Nem tervezgettünk sokat, egyszerűen megpróbáltunk elszakadni. Valtteri egy ponton beerősített, mi (Kimivel) kicsit szenvedni kezdtünk a hátsó gumikkal, a kerékcsere-ablak pedig megnyílt, úgyhogy amint Valtteri bement a bokszba, Kimi reagált rá" - mondta.
Nekem nem volt vesztenivalóm a 2. helyen, hajtottam, ahogy csak bírtam, és engem is meglepett, hogy az élre tértem vissza
- ismerte el. - Olyan volt, mintha egy új szett gumit kaptam volna. Néhány körön át nagyon jól ment az autó, nyomtam a gázt, ahogy a csövön kifért, mert tudtam, hogy csak ekkor lehetett esélyem (az 1. helyre)."
Ricciardót és Hamiltont is a stratégia repítette előrébb
A Ferrari rangidős mérnöke, Jock Clear a Sky Sports kérdésére nem tudta megválaszolni, hogy a csapat taktikázhatott volna-e úgy, hogy Räikkönen az élen maradjon. A finn láthatóan csalódottan vette tudomásul a vereséget, a nyilvános sajtótájékoztatón a szokásos szűkszavúságával értékelte az eredményt.
Nehéz megszólalni...Meglett a 2. hely, de nem kirobbanóan jó érzés. Ez van"
- mondta.
Räikkönenre a szuperlágy gumis második etapban egy darabig Daniel Ricciardo is veszélyesnek tűnt, bár támadási közelségbe egyszer sem került. A Red Bull pilótája eleinte az 5. helyen ment, és Vettelhez hasonlóan úgy tudta becserkészni az előtte állókat, hogy megnyújtotta az első etapját.
"Meg tudtam villantani a tempónkat. Nem hiszem, hogy sok tartalék maradt a gumikban, de felvettem a ritmust, erős köridőket jegyeztem. Tudtam, hogy jó tempót diktálok, a mérnököm folyamatosan buzdított a rádión, ez nagyon motiváló volt - nyilatkozta - Nem panaszkodhatok a mai napra, köszönetet mondok a csapatnak."
Ez kijárt neki azután, hogy Monacóban a tegnapi időmérőn és a tavalyi futamon is a Red Bull hibájából veszthetett pozíciókat. Ezúttal abból profitált, hogy Bottas tulajdonképp Max Verstappen 32. körös elévágási kísérletét hárította a bokszkiállásával – a láncreakció ránthatta magával Räikkönent is –, ami sikerült is, csakhogy utána mindketten utolérték Carlos Sainz Toro Rossóját. Ricciardo ekkor fordította a maga javára a különbséget, és zsinórban másodszor állhatott dobogóra.
Verstappen a rádión szitkozódva reagált a pozícióvesztésre,
s bár tisztában van vele, hogy a főhadiszálláson szakemberek tucatjai foglalkoznak a stratégia optimalizálásával, és értékelik a különböző szimulációkat, nem tartja okos döntésnek, hogy korán kihívták a bokszba.
"Ha bevágok Valtteri elé, akkor is beragadtam volna Sainz mögé, és itt frissebb gumikon sem lehet előzni - magyarázta bosszússágát a leintés után. Főnöke, Christian Horner a Sky Sportsnak elmondta, hogy a kerékcserénél 4 tizedet vesztettek, és talán pont ez hiányzott Verstappennek Bottas megelőzéséhez. Később egy ingyen kerékcserével, az ultralágy gumikra visszaváltva még próbálkozott a holland, de a pályán sem tudta legyűrni a Mercedest.
A Sainz mögött a 7. helyen befutó Hamilton ellenben örül, hogy pontokat írnak a számlájára, mivel még erre sem számított.
Nekem vannak a legokosabb stratégáim, és azt mondták, hogy a lehető legjobb eredmény nagyjából a 10. hely.
Pozitív hozzáállással mentem, keményen nyomtam, és örülök az eredménynek. Nagyon rosszul aludtam, és délelőtt is borzasztó volt a hangulatom, de ezekkel a pontokkal boldogan léphetek tovább" - mondta.
Hamilton a futam elején nem tartózkodott pontszerző helyen, az előtte haladó Kvjat Toro Rossóját még támadni sem tudta. A bokszkiállását a 46. körig halogatta a Mercedes, és arról visszatérve ugrott be a középmezőny tagjai elé.
Bizarr baleset miatt volt szükség Safety Car-ra
A 60. és a 66. kör között be kellett küldeni a biztonsági autót a pályára, mert a túlságosan optimistán előzéssel próbálkozó Jenson Button oldalára borította Pascal Wehrleint az alagút előtti jobbosnál, a szalagkorlátra felkenve a Saubert. A fiatal német pilóta sértetlenül szállt ki a járműből, szerencsére nem ütötte be nagyon a fejét, de néhány percig aggódni kellett érte,
mert autója bizarr látványt nyújtva derékszögben támaszkodott meg a palánkon.
"A fejem hozzáért a szalagkorláthoz, úgyhogy a jövő héten ismét meg kell vizsgálni a hátam, aztán majd meglátjuk - utalt Wehrlein a szezon előtti balesetére, amely két futamon is a partvonalra kényszerítette. - Jenson sehol sem járt, és abban a kanyarban egyébként sem lehet előzni."
Ostoba ötlet volt."
Ők ketten a futam elején már a bokszutcában is majdnem ütköztek, amikor az 1. körben letudták egyetlen tervezett kerékcseréjüket: a Sauber veszélyesen engedte ki Wehrleint Button elé, amiért a német egyébként 5 másodperces időbüntetést kapott. A McLarenhez egy hétvégére beugró pilóta azt mondta, miután nekivágott a manővernek, már nem tudott kihátrálni belőle.
"Bementem a belső ívre, mert azt hittem, van elég hely. Ha nem így gondoltam volna, nyilván nem próbálkozok - jelentette ki Button. - Úgy látszik, egyáltalán nem vett észre. Ezekben az autókban ülve nagyon nehéz hátrafelé látni, ezt jeleztem is a csapat és az FIA elé."
Innentől gyors ütemben fogyatkozni kezdett a mezőny létszáma, amelyből addig csak Hülkenberg hullott ki váltóhiba miatt, némi olajcsorgatás kíséretében még a 16. körben.
A Safety Car-fázist megnyújtotta a másik sauberes, Marcus Ericsson, aki az első kanyarban, a St. Dévote-ban amatőr hibát elkövetve nekiment a korlátnak, miközben a biztonsági autó mögött, a szabályok adta lehetőséget kihasználva megpróbálta visszavenni a körhátrányát. Ugyanitt kisvártatva Vandoorne járt pórul, aki a hideg gumikon Sergio Pérezzel csatázva túlbecsülte a tapadást, és szintén a falban kötött ki, holott jó esélye lett volna a McLaren idei első pontjainak megszerzésére (addig a 10. pozícióban haladt).
Péreznek amúgyis kalandos napja volt: a verseny elején megsérült az első szárnya, ezért a 7. helyet feladva idő előtt meg kellett látogatnia a szerelőit, később pedig kigolyózta Kvjatot a Rascasse kanyarban.
"Nem lep meg, hogy nekem ütközött, mert a tükörben láttam, hogy megszállottan vezet - nyilatkozta az ütközés következtében kieső orosz. Pérez azt mondta, látott egy rést, abba próbált meg befurakodni.
Az esetet vizsgálták a sportfelügyelők, és megbüntették Pérezt,
ám mivel úgyis utolsó lett, nem befolyásolja az eredményét, hogy 10 másodpercet hozzáírtak az idejéhez. Button szintén büntetést kapott Wehrlein kilökéséért, és nála sem oszt-szoroz a következő idei versenyére kiszabott 3 rajthelyes hátrasorolás, hiszen vélhetően nem lesz neki több.
Monacóban megszakadt a Force India nagy sorozata a kettős pontszerzéssel, a hétvégét üres kézzel zárták. Esteban Ocon pontszerzési esélyeit egy balhátsó defekt temette el végleg – azt talán az 1-es kanyarnál feltöredező új aszfalt okozta, amely a korábbi beavatkozások ellenére is elkezdte megadni magát az 50 fok feletti pályahőmérsékletben.
A futam végi csetepaték viszont a pontszerzők közé hozták előre a Haas mindkét pilótáját és Felipe Massát is.
A versenyről élőben készült tudósításunkat az eredménytáblázat alatt olvashatják.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Köszöntjük Olvasóinkat a Monacói Nagydíj élő közvetítésében! A két Ferrari rajtol az élről, Lewis Hamilton viszont meglepetésre csak a középmezőnyben, a 13. helyen kapott helyet. Vajon, mi sül ki ebből?
Valószínűleg ez Jenson Button utolsó utáni versenye az F1-ben, de először rajtbüntetéseket kapott a turbó és az MGU-H kicserélése miatt, majd a bokszutcába száműzték, mert a McLaren változtatott a beállításain.
Nico Rosberg is feltűnt a monacói paddockban, a Sky Sportsnak azt mondta, szerinte Lewis Hamiltonnak olyan problémái voltak a beállításokkal, amiken nem lehetett változtatni a parc fermé szabályainak megsértése nélkül, ezért valószínűleg a futamra sem oldódnak meg.
Normális esetben nem sok jóra, a 13. helyről indulva ő is elismerte, hogy csak a pontszerzés lehet a célja. A Pirelli szerint az egy kerékcserés taktika (ultralágy/szuperlágy csere a 28. körben) sokkal gyorsabb a két kiállásnál, de ez azt feltételezi, hogy nem lesz Safety Car, ami szinte kizárt Monacóban. Hamilton szabadon választhat gumit a rajthoz, valószínűleg ultralágy gumikkal kezd majd és a forgalmi szituációkhoz igazítják majd a taktikáját.
Kimi Räikkönen 9 évvel ezelőtt rajtolt utoljára a pole pozícióból, a 2008-as Francia Nagydíjon. Érdekesség, hogy Lewis Hamilton akkor szintén a 13. rajtkockából kezdhette meg a futamot.
Szinte hihetetlen, de a Ferrari 2001-ben, még Michael Schumacherrel nyert utoljára Monacóban. Azóta mindössze egyszer, 2008-ban indulhattak a pole pozícióból, most mindkét autójuk az első sorban van.
40 esztendős a Star Wars és a Renault F1-es szereplése is. Ennek apropóján egy különleges vendég is megjelent a paddockban.
Ez sem tegnap volt, 2005-ben, még a McLaren Mercedes pilótájaként húzta be a győzelmet.
Thomas a Spanyol Nagydíjon lett világszerte ismert, amikor zokogásban tört ki Räikkönen kiesése után, de később találkozhatott hősével a paddockban. Édesanyja lefotózta, ahogy a tegnapi pole pozíciót ünnepelte.
A manchesteri terrortámadás áldozataira emlékeznek a Monacói Nagydíj előtt. Több autón is megjelenik a hétvégén a #Manchester hashtag.
Verstappen még kisiskolás volt, és a többiek sem lehettek biztosak abban, hogy valaha a 2007-es világbajnokkal egy mezőnyben versenyezhetnek majd.
Ez a rajt nagy kérdése. Mindenki tudja, hogy Vettelnek minél több pontot kellene gyűjtenie, főleg akkor, ha Hamilton nem tud felzárkózni, de Räikkönen olyan régen, 2013-ban nyert utoljára, hogy nem lesz könnyű megállítani.
Még az időmérőn tapasztalttal is szinte azonos a pálya hőmérséklete. Eső sem várható.
Nincs műszaki hiba, a mezőny halad a rajtrács felé. Jenson Buttont érdemes lesz figyelni, lehet, hogy sajátos taktikát választ a bokszutcából rajtolva, hiszen az ultralágy gumi akár a teljes versenytávot is kibírja. Ennek ellenére ő is ezzel kezdi a versenyt.
Vettel nem rajtolt jól, de visszaverte Bottast, Hamilton megelőzte Vandoorne-t, és a 12. helyen kezdte meg a versenyt. Alonso rádión üdvözölte Buttont Indianapolisból.
Räikkönen előnye 1 másodperc Vettel előtt, Bottas már 2,8 másodpercre van az 1. helyről. Hamilton 10-re, de neki fontosabb, hogy nem akadt össze senkivel.
Ahogy erre számítani lehetett, az esélytelenek nyugalmával induló pilóták rögtön kimentek a bokszba, és most drukkolnak, hogy jöjjön a Safety Car. Räikkönené a leggyorsabb kör 1:17.914-gyel, 3 tizedet kapott Vettel, Bottas fél másodpercet.
Már lehet használni az állítható hátsó szárnyat, 8 tizedre van Kvjat mögött, de nem úgy tűnik, hogy nagyon támadni akarna.
A 2007-es világbajnok 1:17.072-vel ismét a leggyorsabb volt, fél másodpercet adott Vettelnek, így majdnem 2 másodperc már az előnye. A visszajátszás szerint Wehrleint éppen Button elé engedték ki a bokszutcába, elég szoros volt, de a Sauber maradt elöl. Button ráadásul érthetetlen módon szuperlágy gumit kapott, míg Wehrlein ultralágyakat.
Rádión jelentette, hogy nem tud előrébb jutni, mérnöke azt mondta, hogy nyugodjon meg, az ő versenyük később kezdődik. Vettel közben 1:17.044-gyel a leggyorsabb kört futotta, de így is már 2,1 másodpercre van Räikkönentől. Bottast kissé lerázták, vele a két Red Bull tartja a lépést.
Button és Wehrlein esetét vizsgálják a sportfelügyelők.
A finn pilóta 1:16.666-ot ért el, ez újabb 3 tized hátrány Vettelnek. Közben Bottas is tudott egy abszolút leggyorsabb 1-es szektort futni.
Most ő volt a jobb, de a hátránya csak elhanyagolható mértékben csökkent. 1:16.421 az új leggyorsabb kör. Tartania kell a lépést, mert csak a bokszutcai előzésre apellálhat.
Majdnem 26 másodpercre van a versenyt vezető Räikkönen mögött, ez azonban egyáltalán nem meglepő, hiszen Kvjat mögött beragadva körönként 1,6 másodpercet kap a Ferrariktól.
A Mercedes pilótája meg sem próbál a pályán előrébb jutni, valószínűleg eltolt kerékcserével fognak kísérletezni. Monacóban bármikor történhet valami, de az első 12 kör teljesen eseménytelenül telt. Leszámítva a bokszutcai incidenst, amiért Wehrlein 5 másodperces büntetést kapott.
A különbség stabilizálódott, 2 másodperc körül ingadozik. Legutóbb Vettel futott egy nagyszerű, 1:16.197-es kört, lehetséges, hogy ő sem akar igazán közel kerülni a hűtés vagy a gumihőmérsékletek miatt.
A Renault túljutott a hajtűkanyaron, de az alagút előtt félreállt. Ha nem folyatott el semmit a pályán, nem lesz Safety Car.
Megkapta a szuperlágy gumikat. Nem tervezett csere volt eltört az autóján az első szárny, ezért kellett kiállnia. Hülkenberg autóján a sebességváltó romlott el.
A Sky Sports szerint az 1-es kanyartól indul a csík, de a pilóták ebből nemigen érzékelnek semmit. A sárga zászlók is eltűntek, Vettel továbbra is 1,5 másodpercre van Räikkönentől.
Most nem sokkal lassabb Bottasnál és a két Ferrarinál, de továbbra sincs közel Kvjathoz. Vandoorne lemaradt mögötte. A két Red Bull mögé felzárkózhat, ha ügyesen cserél kereket.
Láthatóan senki sem akar közel kerülni az előtte haladóhoz, kivéve Sergio Pérezt, akinek az orrkúpcsere miatt felborult a versenye, és most szuperlágy gumikon üldözi Lance Strollt a 15. helyért.
Räikkönen tempója kissé visszaesett, Vettel feljött 1 másodpercre, és az előző 2 körben Bottas és a Red Bullok is gyorsabbak voltak a Ferrariknál.
Bottas az előző körben 8 tizedmásodpercet vesztett Bottashoz képest, de elképzelhető, hogy csak a lekörözések miatt lassultak le. Ericsson majdnem a falnak ment, de megúszta.
Még csak most érik utol Buttont, de Vettel már felzárkózott Räikkönen mögé és súlyos tizedekkel közeledik Bottas is hozzájuk. Hamilton és Ericsson a tapadás hiányára panaszkodik.
A rádión panaszkodik, hogy miért nincsenek kék zászlók, de nem igazán került közel Button McLarenjéhez. Verstappen az előző körben több, mint 1 másodpercet hozott rajta.
Räikkönen nagyon lassan fűzte át magát Buttonon, Bottas viszont simán elment mellette. 1,8 másodperc a hátránya Vettel mögött, ez ennél már sokkal több is volt.
A sikánnál csúszott keresztbe, de pont megtalálta a pályának azt a pontját, ahol volt egy kis tér a menekülésre. Folytatja a versenyt a 4. helyen.
Egyelőre sikerrel. Räikkönen visszatért az 1:16.8-as tartományba, Vettel alig lassabb nála a különbség 1,5 másodperc köztük, Bottas hátránya összesen 3,5.
Valamit ki kellett próbálniuk, mert beragadtak Bottas mögé, és úgy tűnt, hogy Verstappen tudna gyorsabban is menni. A 6. helyre jött vissza Sainz mögé, de tiszta előtte a pálya. Jó húzásnak tűnik.
Verstappennek azt mondták, hogy csinálja az ellenkezőjét, mint Bottas. Ő volt hátrébb, és ott is maradt, nem volt elég idő arra, hogy Verstappen megelőzze a bokszban.
Hibátlan csere volt, és volt elég előnye, hogy visszaérjen Sainz elé a 3. helyre. Ricciardo rögtön rákapcsolt, és 1:16.117-tel a leggyorsabb kört futotta, de Vettel is reagált erre.
Ez fontos részlet a versenyen, bőven veszíthet annyit, hogy ez Vettel malmára hajtsa a vizet, de hamarosan neki is előzgetnie kell.
1:16.093-at futott, majd 1:16.093-at, de csak 2 tizedeket hoz Vettelen. Ricciardo most a 3. helyért hajt.
A Mercedes pilótája feljött a 9. helyre, de még nem volt kint kereket cserélni. Vettel a 37. körben 1:15.587-et futott, ez új leggyorsabb kör, Sainz is kiment kereket cserélni, így eltűnt Bottas elől.
1:15.238-at futott, ennél Räikkönen bő 3 tizeddel lassabb volt. Ricciardo simán visszaért Bottas elé a 3. helyre.
3,1 másodperc alatt volt kész a kerékcsere, Vettel visszaért Räikkönen elé, és vezeti a Monacói Nagydíjat!
A négyszeres világbajnok vezet, mögötte Räikkönen, Ricciardo, Bottas, Verstappen. Ők már voltak kint kereket cserélni, Grosjean, Hamilton és Vandoorne még nem.
Ez egy ki******* katasztrófa - felelte, amikor mérnöke elmondta neki, hogy Ricciardo átugrotta őt a bokszkiállások alkalmával. Ocon defektet kapott, de kereket cserélt. Vettel 3,5 másodperccel vezet Räikkönen előtt.
Az élmezőny sorrendje változatlan maradt a rajtot követően, Räikkönen a kerékcseréjéig magabiztosan vezetett Vettel, Bottas, Verstappen és Ricciardo előtt, Vettel azonban tovább maradt kint a pályán, és kiépített akkora előnyt, hogy az élre álljon vissza. Ricciardo hasonló taktikával ugrotta át Bottast és Verstappent, akik kicsit beragadtak Sainz mögé is. Hamilton még nem járt kerékcserén, jelenleg a 6. pozíciót foglalja el.
Eddig egy versenyző, Hülkenberg esett ki, műszaki hiba miatt. Péreznek megsérült az első szárnya, ezért be kellett iktatnia egy nem tervezett bokszkiállást, Wehrlein pedig valószínűleg ismét magával cipel a célig egy 5 másodperces időbüntetést, amiért a szerelők veszélyesen engedték ki Button elé az 1. körben megejtett kerékcseréknél.
Csak Vettel gyorsabb nála a pályán, Hamilton tiszta pályán lohol az 5. helyezett Verstappen után, de inkább azok elől, akik mögötte vannak, de már cseréltek kereket. Sainz 8 tizeddel lassabb nála.
A 10. helyre jött vissza, lehet, hogy a McLaren ma megszerzi az idei első pontját? Button közben még mindig csak a 19. helyezett, vagyis utolsó a még versenyben lévők között.
Ha most állna ki, a 8. helyre jönne vissza, de jó esélye van arra, hogy Sainzot és Grosjeant is leszakítsa, és akkor megtarthatja a 6. helyet.
Nem volt tökéletes a taktika, de a kerékcseréje után a Mercedes pilótája így is sokkal előrébb került a rajthelyéhez képest, és a 7. helyen halad. Vettel lerázta Räikkönent, és kényelmes előnnyel vezeti a versenyt.
A verseny után az egyik leggyakoribb téma az lesz, hogy miért Räikkönen cserélt először kereket, és a Ferrari ezzel intézte el, hogy Vettel kerüljön az élre, de a német pilóta azóta több, mint 9 másodpercet vert csapattársára, aki nem egész 7-tel van Ricciardo előtt.
Ha ilyen tempóval megy tovább, a végén még belefér neki még egy kerékcsere. Nem mintha szüksége lenne rá. A további sorrend befagyott, Räikkönen, Ricciardo, Bottas, Verstappen, Sainz, Hamilton, Grosjean, Kvjat és Vandoorne.
Az egyetlen reális esélye az előrejutásra, ha a pályán megelőzi Bottast. Ez a versenyen még senkinek sem sikerült (mármint az előzés), de Verstappent az ilyen statisztikák nem mindig érdeklik.
Már a rádión is mondták neki, hogy körönként másfél másodperccel gyorsabb az ellenfelénél. Ez erős túlzás, de szemmel is látható, ahogy közeledik a Ferrarihoz. Räikkönennek nem fekszik a szuperlágy gumi?
Már csak 2 másodperc az előnye Ricciardo előtt, ez nemrég még 7 volt. Normális esetben nehéz lesz előzni, de van még 22 kör.
1,7 másodpercen belülre került Räikkönenhez képest, de itt már számolnia kell a turbulenciával, így innentől sokkal nehezebb dolga lesz.
Kezd feltöredezni az aszfalt, pedig itt javításokat is végeztek már a hétvégén. Lehetséges, hogy ez okozta Ocon defektjét is.
Az alagút bejáratánál egy autó borult neki (!) a szalagkorlátnak. Ilyen balesetet ritkán látni. A Ferrarik maradnak a pályán.
Egyelőre nem tudni, hogy mi van vele, az autók elkerülik a területet, de mintha nem mernének az autóhoz nyúlni. Jenson Button is kiesett, ő az alagút végén állt meg, lehet, hogy összeütközött Wehrleinnel.
Wehrlein valóban Buttonnal ütközött össze, a Sauber az oldalára fordult, és ijesztő módon, fejjel nekiesett a falnak. Kiküldték az orvosi autót is a bajba jutott pilótához.
"Jobb lenne, ha ki tudnék szállni az autóból" - felelte a mérnökének. Visszaállították az autót a pályára.
Óriási szerencse, nagyon szokatlan baleset volt. Felipe Massa kiáll kereket cserélni, elég későn, valószínűleg nem tervezett kiállás volt.
A McLaren pilótája valószínűleg megunta, hogy az egész versenyt Wehrlein mögött tölti. Beszúrta az autóját a Sauber mellé, és egy normális pályán nem is lett volna semmi baj, mert Wehrlein reagálhatott volna erre, de itt nem tudott hova menni, és a McLarennek nem maradt hely. Ez azon múlhatott, hogy az idén szélesebbek lettek az autók, ezekkel már nem lehet eljátszani itt azt, amit a régiekkel.
Amatőr jelenet: A versenyirányítás engedélyezte, hogy a lekörözött pilóták megelőzzék a többieket, és felzárkózzanak a mezőny végére. Marcus Ericsson annyira igyekezett, hogy az 1-es kanyar külső ívén próbálta megkerülni a Safety Cart, de sajnos túl nagy volt a tempója, és nekiment a védősávnak. Mindkét Sauber feladta a versenyt.
Bottas kicsit elfékezte magát az újraindítás előtt, majd támadni kezdte a kissé beragadó Ricciardót. Verstappen is szorosan tapad mögöttük. Vandoorne az 1-es kanyarban a falnak ment.
A vészhelyzet viszont elhárult, a két Ferrari meglépett Ricciardótól, aki feltartja Bottast, Verstappen viszont az új gumikkal sem tud igazán támadni. Hamilton is leszakadt egy kissé Sainz mögött.
Viszonylag nagy erővel nekicsúszott a szalagkorlátnak az 1-es kanyar kijáratán, de azóta lélegzetvételnyi előnyhöz jutott Bottas előtt. Látszólag megúszta a hibát.
A Haasnál úgy gondolják, hogy Magnussen támadhatja Hamiltont. Monacóban azért erre nem fogadnánk.
Pérez nekiment Kvjatnak a Rascasse-ban, de Kvjat még tovább tudott menni, bár nem sokáig. Pérez nem sokkal korábban még azért mérgelődött, mert a mérnöke túl sokat beszél hozzá.
Betolták a Williamst a bokszba, a kanadai pilóta újabb felejthető hétvégét zár. 5 kör van hátra a versenyből, Vettel továbbra is vezet.
Vettel magabiztosan vezet, Räikkönen viszont csak 1,1 másodperccel van Ricciardo előtt. Hamilton is üldözi Sainzot a 6. helyért, de 4 tizedes hátránnyal sem tud igazán támadni.
Ez sem gyakori, a Force India pilótája 1:14.820-szal igyekszik, de a 13. helyen ő az utolsó. Massa viszont visszakapaszkodott a 9. helyre, így ő néhány pontot begyűjthet a Williamsnek.
Räikkönen, Ricciardo, Bottas, Verstappen, Sainz, Hamilton, Grosjean, Massa és Magnussen a pontszerzők sorrendje. Ez az első Ferrari kettős-győzelem az idén, és a Scuderia első diadala Monacóban Michael Schumacher 2001-es győzelme óta. Hamilton mentette a menthetőt a 7. hely megszerzésével.