Alonsót az Indy 500-ról is kiejtette a Honda, F1-es ellenfele nyert
2017. május 28. 18:07
Drámai véget ért a 101. Indianapolis 500 a beugróként résztvevő F1-es sztár, Fernando Alonso számára. A McLaren kétszeres világbajnoka lemondott az idei Monacói Nagydíjon való részvételről, hogy mindössze néhány hetes felkészüléssel nekivágjon a világ egyik leghíresebb autóversenyének, és lehetőleg megnyerje azt. Erre sokáig jó esélye volt, és nem rajta múlt, hogy nem sikerült.
Alonso kissé visszaesett a verseny rajtjánál, az 5. rajthelyről a 9-en találta magát, de gyorsan visszakapaszkodott az élmezőnybe, és csapattársaival, a tavalyi győztes, egyébként korábbi F1-es Alex Rossival, valamint a szintén F1-es veterán Takuma Szatóval vívott körről körre, egymást segítve a szélárnyékkal a tempó növelése és a fogyasztás csökkentése érdekében.
Az első tankolások idejére Alonso már a 2. helyen haladt, és a 37. körben átvette a vezetést is Rossitól, majd oda-vissza előzgették egymást. Ez az 52. körig tartott, akkor éppen a spanyol pilóta állt az élen, és ez egy darabig így is maradt, mert egy hatalmas baleset miatt először sárga zászlókat lengettek (ez a Safety Car megfelelője), majd leállították a futamot. Ennek oka, hogy
a pole pozícióból rajtoló Scott Dixon és Jay Howard ijesztő balesetet szenvedett,
de egészen hihetetlen módon mindketten sérülés nélkül szálltak ki a roncsokból, és rövid orvosi vizsgálatok után máris interjúkat adtak. A balesetben Hélio Castroneves autója is megsérült, de ő folytatta a versenyt, és később majdnem meg is nyerte azt.
A pálya helyreállítása után folytatódott az Andretti csapat házi csatája, amibe Ryan Hunter-Reay is beszállt, és egészen addig az élmezőnyben haladt, amíg a Honda motorja meg nem adta magát. Különböző balesetek és műszaki hibák miatt egyre gyakoribbak lettek a sárga zászlók, de szerencsére igazán súlyos helyzetek nem alakultak ki.
Az összekeveredő tankolási taktikák miatt egészen a 124. körig nem volt teljesen világos, hogy kik küzdhetnek majd a győzelemért, de ekkor úgy tűnt, hogy a korábbi F1-es pilóta, Max Chilton és Castroneves is köztük lehet. Alonso a 134. körben újra vezetett, majd egy tankolás miatt visszacsúszott, ahonnan lassan visszaküzdötte magát az első 6-ba.
A fekete leves viszont ekkor jött el számára, hiszen egészen megdöbbentő módon az időmérő előtt kicserélt Honda motorja elfüstölt, és 21 körrel a vége előtt kénytelen volt feladni a versenyt. Az indianapolisi közönség állva tapsolta meg, Michael Andretti pedig a rádión elnézést kért tőle, pedig az Alonsót rémként üldöző motorhiba egyáltalán nem az ő hibájuk volt.
Alonso kiesése miatt újabb sárga zászló jött,
majd ismét egy hatalmas baleset borzolta a kedélyeket. Úgy tűnt, hogy a romeltakarítás miatt a verseny leállítása is felmerülhet, végül hosszasan köröztek a pilóták a felvezető autó mögött. 11 körrel a vége előtt indultak útnak ismét, úgy tűnt, hogy Castroneves nevet utoljára.
Mindössze 5 körrel a kockás zászlók megjelenése előtt azonban Takuma Szato, az Andretti versenyzője az élre állt, és már nem is engedte ki a kezéből a győzelmet. Az F1-et is megjárt pilóta ezzel a legendás verseny 71. győztese lett, és ezzel pályafutása legnagyobb sikerét érte el.
Hihetetlen, ez a legjobb érzés a világon! Nem tudok elég hálás lenni a csapatomnak, remélem, a közönség is élvezte a versenyt. Három körrel a vége előtt még nem tudtam, hogy mi lesz, csak azt, hogy hajtanom kell.”
F1-es pályafutása alatt Szatót a mezőny egyik bajkeverőjének tartotta a közvélemény, pedig a BAR Honda színeiben dobogós helyet szerzett a 2004-es USA Nagydíjon, szintén Indianapolisban, és összesen 90 nagydíjon állt rajthoz a BAR, a Jordan és a Super Aguri színeiben, végig Honda motorokkal.
A verseny percről percre tudósítása sok videóval alább található!
Köszöntjük Olvasóinkat a 2017-es Indianapolis 500 élő közvetítésében! Különleges verseny a mai, hiszen a kétszeres F1-es világbajnok, Fernando Alonso is elindul a maratoni futamon. Leginkább rá figyelünk majd, de igyekszünk minél többet megmutatni a világ egyik leghíresebb autóversenyéből. Tartsanak velünk!
A versenyt magát nem közvetítik az interneten, de a pályán működik egy webkamera, erre is érdemes néha 1-1 pillantást vetni.
Ebből leginkább az aktuális időjárás állapotát lehet látni. Jelenleg napos, enyhén felhős az ég, de esőt is várnak a verseny idejére. Ez nagy gond, mert az F1-gyel ellentétben oválpályán nem versenyeznek esőben. Ha megérkezik az égi áldás, a versenyt felfüggesztik, és csúszik a program.
A kétszeres világbajnok rájött, hogy Michael Schumacher 7 világbajnoki címet számláló rekordját nem fogja megdönteni, ezért a figyelmét az ún. "Triple Crown" vagyis az autósport három koronaékszerének megszerzése felé fordította. A Monacói Nagydíjat korábban megnyerte már, most az Indianapolis 500-on próbál győzni, és később szerencsét próbálna a Le Mans-i 24 órás versenyen is.
A spanyol pilóta rögtön az első teszten teljesítette az újoncoknak előírt tesztprogramot, majd folyamatosan gyorsult az edzéseken, miközben a teljesen új autóhoz, az aerodinamikához, és a forgalomban való autózáshoz is hozzá kellett szoknia. Végül a második rajtsor közepéből indulhat a versenyen.
Két gyártó, a Honda és a Chevrolet készít motorokat az IndyCar Series-ben versenyző autók számára, és ehhez kötődően sajátos karosszériaelemek is megkülönböztetik az autókat, amelyek viszont egy közös vázra épülnek, amiket a Dallara készít. Jövőre ez megváltozik, teljesen azonos karosszériák lesznek, de marad a két motorgyártó.
Az IndyCar autókba 2,2 literes, V6-os twinturbo motorokat szerelnek, amelyek teljesítménye a turbónyomástól függően 5-700 lóerő. Ez sokkal kevesebb az F1 nagyjából 950 lóerős erőforrásainál, de az IndyCarban akár a 235 mérföld/órás tempót is elérik.
Ez igazi ünnep az USA-ban, természetesen teltház van, és a mezőny is percek múlva elrajtol. Az elmúlt hetek során a versenyzők köszönetet mondtak a hadseregnek, felhívták a figyelmet a helyi gazdák munkájára, és gyerekeket is látogattak kórházakban, valamint iskolákban.
A nyers tempó Indianapolisban csak egy összetevő a győzelemhez, a pole pozícióból induló Scott Dixon azonban nem nyugodhat meg, hiszen gyakran nyernek pilóták az első 10 rajthelyen kívülről is. A legutóbbi két futamot korábbi F1-es pilóták, Alex Rossi és Juan Pablo Montoya nyerték meg.
1. sor: Scott Dixon, Ed Carpenter, Alexander Rossi
2. sor: Takuma Szato, Fernando Alonso, JR Hildebrand
3. sor: Tony Kanaan, Marco Andretti, Will Power
Összesen 33 versenyző áll rajthoz a versenyen.
Éles a kontraszt, a Monacói Nagydíjon óriási jelentősége volt a rajtpozíciónak és a rajt utáni métereknek, de itt okosan, taktikusan kell versenyezni, és a szerencsére is szükség van. Alonso viszont azt ígérte, nem lesz óvatos a rajtnál.
Az edzéseken kétség sem férhetett ahhoz, hogy Fernando Alonso az idei legjobb újonc, hiszen rögtön az élmezőnyben kezdett, és az 5. helyről várja a hamarosan következő rajtot.
Azt mondani sem kell, hogy minden kamerának külön szponzora van, de ez egyáltalán nem zavaró.
Alonso a McLaren Honda Andretti csapatnál versenyez, ami a korábbi F1-es pilóta, Michael Andretti csapata. A felkészülésben a dinasztia legifjabb tagja, Marco Andretti is segédkezett, és a korábbi Indy-győztes, Gil de Ferran volt Alonso személyes tanácsadója. Az egész kaland mindössze néhány héttel ezelőtt indult, így Alonso bemutatkozása eddig óriási siker, de a lényeg még csak most következik.
Az F1-estől teljesen eltérő Honda motorok ezúttal is megbízhatatlannak bizonyulnak, az edzések során 8 motor is elromlott, köztük Alonsóé is, de az időmérő előtt újat kapott.
Egyelőre gond nélkül elkezdődött a verseny, Alonso néhány pozíciót veszített, de szélárnyékba került, így ő is simán megkezdhette a körözést.
Most támadásba is lendült, Takuma Szato haladt előtte. Az egész második sor visszacsúszott kissé, de felvették a ritmust, és száguldanak az élen álló Dixon után. Az egész verseny egy nagy társastánc ilyenkor.
Rubens Barrichello jóbarátja, Tony Kanaan vezet most, Alonso visszakapaszkodott a 7. helyre, jelenleg Alex Rossi a legjobb ex-F1 pilóta, a 3. helyen. Így kezdődött a 101. Indianapolis 500:
Kanaan, Dixon és Rossi is Honda motorral versenyez, ők most kissé megléptek a 4. helyezett Carpentertől, aki az őt követő Hildebrandhoz hasonlóan Chevy-vel mennek. Mögöttük Marco Andretti és Alonso szintén a hondás tábort gyarapítja.
"Elnéztem a köridőit, és most komolyan, Fernando élete első időmérőjén az 5. lett, mit árul ez el az Indy-ről? - tette fel a kérdést a L'Équipe-nek. - Elég érdekes, hogy olyan versenyzők között lett 5., akik az egész évben ott mennek."
Alonso egyelőre a 7. helyen halad a versenyben.
Egy ideje már gyorsabbnak tűnt az ellenfelénél, és a szélárnyékot kihasználva csapattársa elé került. Türelmesnek kellett lennie, itt a látszat ellenére egyáltalán nem könnyű a helycsere.
200 kört kell ma teljesíteni a mezőnynek, ebből 20 máer eltelt, ráadásul megszakítás, baleset vagy egyéb akadály nélkül. Versenytempóban 29-33 kör között várhatók a tankolások. Az autókat E85 hajtja.
Az utóbbi körökben megelőzte JR Hildebrandot és Scott Dixont is, így a 28. körben már a 3. helyen halad. A vezetést Ed Carpenter vette át.
Ennek időpontját elsősorban az határozza meg, hogy az adott pilóta mennyire tudott takarékoskodni az üzemanyaggal. Ezt a szélárnyék is nagyban befolyásolja. Alonso egészen a 2. helyig jutott, majd Kanaant és Hildebrandot követve kiállt tankolni. Most Juan Pablo Montoya vezeti a versenyt.
Kevesebben dolgoznak az autókon, ezért egy kerékcserével és tankolással később végeznek, mint az F1-ben, ráadásul nagy a különbség is. Rossi autóját 6,7 másodperc alatt rendbe tették, Alonsónál ez jóval tovább tartott. Rádión érdeklődtek a spanyol pilótánál, hogy milyen autója és a balansz, azt mondta, hogy minden rendben.
Csak 17,8 másodperc alatt végeztek, így elvesztette az előnyét, amit az üzemanyag-spórolással épített volna ki.
Jól jött ki a tankolásból, a 2. helyen volt Alex Rossi mögött, de a 37. körben korábbi F1-es ellenfelét is megelőzte. Ez már most nagy eredmény, beugróként.
Ez még a tankolás előtt történt, a sárga autóban ülő Alonso ellenfelét, Scott Dixont szorította maga mögé. A 40. körben járunk, továbbra is vezet Alex Rossi és Ed Carpenter előtt.
A GP2 korábbi 2. helyezettje az F1-ben nem tudott kibontakozni, de tavaly rögtön megnyerte az Indy 500-at. Most egy kétszeres világbajnokkal csatáznak.
Ez nem csapatutasítás, így lehet hatékonyan kihasználni a szélárnyékot. Az Andretti csapat megpróbálja elérni, hogy a két pilóta kicsit meglógjon a 3. helyezett Szatótól.
Közeledünk a táv negyedéhez, és Alonso, valamint Rossi adok-kapokot játszik az élen. Az ESPN kommentátorai szerint olyan, mintha Alonso régóta itt versenyezne.
Az 52. körig kellett várni az első sárga zászlós szakaszra, ez az F1-es Safety Car-fázis itteni megfelelője. A 9-es (Dixon) és a 77-es (Howard) autó akadt össze a 2-es kanyarban.
Gyakorlatilag csak a vázak maradtak meg az autókból, de Dixon és Howard is ki tudott szállni. Dixon könnyebben, Howardnak segítségre volt szüksége.
Howard hibázott, nekiment a falnak, majd visszapattant az ideális ívre, ahol Dixonnak esélye sem volt elkerülni őt. Szabályosan átugratott ellenfele autóján, nekirepült a kerítésnek, majd lángolva megállt. Óriási szerencse, hogy mindketten épségben megúszták.
Alonso volt az élen, amikor meglengették a sárga zászlókat, így újabb kihívás elé néz, hiszen az 1. helyen rajtol majd újra a futamon. Most azonban felsorakozott a mezőny a bokszutcában. Fontos megjegyezni, hogy Dixon volt a pole-ban, mégis kiesett egy vétlen balesetben, ez bárkivel megtörténhet Indianapolisban.
Alonso helyettese, a 2009-es F1-es világbajnok Monacóban a Sky Sportsnak azt mondta, nem lenne elég bátorsága részt venni a versenyen, és a családja sem engedné neki. Button emlékeztetett, hogy két gyerekkori barátját és ellenfelét, Dan Wheldont és Justin Wilsont is elvesztette oválpályás versenyeken.
Az európai paddock állandó eleme, a Brand Centre szimbolikus Brickyard matricát kapott. Ez azt a téglasort mintázza, ami Indianapolisban a mai napig megtalálható, utalva a pálya korai burkolatára.
A kolumbiai pilóta még a rajt előtt azt mondta a Marca című lapnak, hogy Alonso remek munkát végzett, de ő nem is várt mást tőle.
"Lehet, hogy az amerikai pilóták, akik nem ismerik őt, másra számítottak, de én vele kezdtem a Forma-1-ben, és tudtam, hogy semmi gondja nem lesz itt - mondta, és hozzátette, talán a többiek is sikeresek lehetnének Indianapolisban. - Nyilván nem mindenki, de szerintem Sebastian Vettel vagy valaki hasonló is jól szerepelne."
Castroneves nagy szerencsével megúszta a balesetet.
A korábbi F1-es pilóta az időmérőn szenvedett súlyos balesetet, meg is kellett műteni, nemrég engedték ki a kórházból. Sébastien Bourdais mankóval is elment megnézni, hogy Scott Dixon jól van-e. Szerencsére igen, már ki is engedték a vizsgálatok után.
Fernando Alonso vezetésével indul újra a 101. Indianapolis 500. Mögötte korábbi F1-es ellenfele, Alex Rossi, és a világbajnokságot szintén megjárt Takuma Szato következik. A hondás trió után Ed Carpenter jön Chevrolet-val. A futamot az 55. körben, kicsivel a táv negyede után állították le.
Elképesztően robosztusak az autók, de a pályát helyreállító szakemberek munkája is kivételes, nem egészen fél óra után ismét folytatódhat a verseny.
Az élmezőny sorrendje nem változott, Alonso kezdte az élen a futamot az 59. körben. Újra meglengették a zöld zászlót, folytatódhat a csata a pályán!
Alonso kezdett az élen, de először Rossi, majd Szato is elment Alonso mellett, aki pillanatokra visszavette a 2. helyet, de Hunter-Reay is beszállt a küzdelembe, így a spanyol most a 4. helyre csúszott vissza.
Így zajlott az újraindítás néhány körrel ezelőtt.
Az Andrettié mind a 4 autó, ami az élen áll jelenleg, és ez jó hír nekik, hiszen a pilóták így a szokásosnál is jobban vigyáznak egymásra. Nem csak a munkáltatójuk miatt, hanem azért is, mert az edzéseken együtt gyakorolják a forgalomban való autózást, így jól tudják, hogy mire számíthatnak egymástól.
A 4-es rajtszámú Conor Daly a falnak ütközött, Jack Harvey pedig megpördült, amikor a törmeléket próbálta elkerülni. Ezek szerencsére nem annyira vészes csattanások voltak, mint az előző.
A középmezőnyből többen is kiálltak tankolni és kerekeket cserélni, természetesen utol fogják érni a mezőnyt, így csak pozíciókat veszítenek. Alonso nincs köztük, hiszen nemrég volt kint, a 4. helyen várja az újraindítást. A verseny 71. körében járunk.
Az F1-ben egy Mercedes-AMG GT S-t használnak jelenleg, Indianapolisban mi más lenne, mint a legendás Corvette.
A Twitteren többen arról írnak, hogy Harvey kicsúszó autója majdnem eltalált egy teherautót. Jules Bianchi később halálosnak bizonyuló balesetét emlegették.
Jól folytatódik számára a verseny, visszaelőzte Szatót, akit Kanaan is maga mögé utasított. Hunter-Reay vezet Rossi és Alonso előtt, Montoya a 14. helyen halad. A verseny 79. körében járunk.
Nem mindenki döntött így, ezért Will Power, az ex-F1-es Max Chilton, és a sérült autóval versenyző Castroneves áll az élre.
Egy leszakadt szárnydarab hever a pálya közepén. Valószínűleg Andretti vagy Szato autójáról származik. A videón az előző újraindítás utáni pillanatok láthatók.
Egy pillanatra Max Chilton állt az élre, majd Hunter-Reay vette át a vezetést, de Rossi is lohol a nyomában. Alonso a 4-5. helyért áll csatában Castronevesszel.
A spanyol mintha kicsit türelmetlen kezdene lenni, az előbb már kívülről előzött, Will Power autóját kerülte meg. Power kicsit visszacsúszott, de Alonso a 4-5. helyen halad, és a verseny elején elszenvedett hátránya után Montoya is kezd visszakapaszkodni, a 9-10. helyért csatázik.
A kétszeres világbajnoknál megint működik a szélárnyék, Castroneves és Hunter-Reay mögé feljött a 3. helyre. Meglepő módon most egy Chevy vezet, ráadásul Castroneves autójának hátsó légterelője sérült, ezért meredekebb szárnyállással megy.
Dixon autója repült át felette, talán egy törmelékdarab tépte le a légterelőt. Ez azonban nem zavarja, a 102. körben simán vezeti a verseenyt Rossi, Hunter-Reay és Alonso előtt.
Eltérő tankolási stratégiát követ Castroneves és az Andretti csapat, ezért egyelőre megelégednek azzal, hogy követik a brazil pilótát a szélárnyékba. A verseny második felébe fordulva egyfre fontosabb lesz, hogy ki, miként gazdálkodik az üzemanyaggal.
Több, mint 9 másodpercig tartott, amíg útjára engedték, de így is tartja a 3. helyet Hunter-Reay és Rossi mögött, Castroneves előtt.
Az egész F1-es szezon alkalmával nincs részük annyi izgalomban és várakozásban, mint ma, az Indianapolis 500-on, ahol Alonso még mindig esélyes a győzelemre. Zak Brown, a csapatot működtető cégcsoport ügyvezetője elárulta, hogy az autón lévő szponzorok ingyen kapták a reklámot, ezzel próbálják kárpótolni őket az F1-ben kieső megjelenésektől. Zseniális húzás.
Hunter-Reay most meglógott a mezőnytől, Alonso feladata, hogy vezesse a felzárkózást. A szélárnyék segíthet neki.
Konkrétan lóg az első vezetőszárnya, miután koccant Oriol Servia autójával.
Már a kanyar közepén megpördült, és menetiránnyal szemben ütközött a védősávnak. Látványos baleset volt, de szerencsére nem kifejezetten súlyos, ezen a szinten.
A 124. körben járunk, többen kiálltak tankolni, élükön a 13. helyezett Chiltonnal, de az élmezőny kint maradt. Aki most tankol, még legalább kétszer kénytelen megtenni ugyanezt.
A műszaki hiba eddig ritka volt, inkább balesetek miatt apad a mezőny létszáma. A 24-es rajtszámú Sage Karam megállt a pályán, de ez maximum meghosszabbítja az egyébként is elhúzódó sárga zászlós szakaszt.
Az ESPN stratégiái szerint nem lehet annyi üzemanyagot megspórolni, hogy ne kelljen a teljes mezőnynek még kétszer kiállnia tankolni. A 128. körben járunk a 200-ból.
Indianapolis térségében záporok alakulnak ki, de az előrejelzések szerint idő kell még ahhoz, hogy a pálya fölé érjenek, így talán kibírjuk még a következő 70 kört piros zászló nélkül.
Nagyjából 80 körrel ezelőtt vezetett utoljára, most gyorsan megelőzött két lekörözöttet, és levadászta Hunter-Reay-t is, ez azonban nem világos, hogy miért volt jó neki, így nem kap szélárnyékot.
A 131. körben ismét sárga zászlót lengettek, törmelék van a pályán, Alonso és a mezőny alig tudta elkerülni.
Ismét szabad a verseny, 65 kör van hátra, és Alonso ismét a 2. helyen halad, mögötte Rossi, Castroneves, Kanaan és Servia következik. Mire ezt leírom, Alonso ismét vezet Rossi előtt.
Hunter-Reay egészen eddig csatában volt a győzelemért, de kénytelen félreállni. Az autója füstölve jelezte, hogy neki ma ennyi elég volt. Alonso vezet Rossi és Kanaan előtt. Alonso autójában az időmérő előtt cseréltek motort.
Az amerikai pilóta autójával csak 14 másodperc alatt végeztek, ő alighanem kiesik a győzelemért zajló csatából. Alonso a 9. helyen halad, de még mindig sárga zászló van érvényben, 60 kör és egy tankolás van hátra.
Bár most a tankolás miatt csak a 9. helyezett, a kétszeres világbajnok eddig végig akcióban volt, és nem csak azért érdemes róla beszélni, mert ő a beugró nagy név, hanem azért, mert stabilan az élmezőnyben haladt.
Ez az újraindítás nem sikerült neki, visszacsúszott a 12. helyre. A 20-as rajtszámú Ed Carpenter megcsúszott az újraindítás után, nekiment a 7-es számú Mikhail Aleshinnek, de olcsón megúszta, csak új orrkúpot kellett szerelni az autójára.
Castroneves a 9. helyen halad, a 139. körben volt kint tankolni, ő vezeti azt a csoportot, amiből kikerülhet a győztes. Alonso a 12. helyezett, pont Juan Pablo Montoya előtt halad. Még mindig sárga zászló van a pályán.
Viszont hatalmasat rajtolt, már a 9. helyen halad. Egyedül kell boldogulnia, hiszen Hunter-Reay kiesett, Rossi pedig lemaradt a lassú bokszkiállás miatt. A verseny negyede van hátra.
Alonso is küzd a sűrűjében, a 9. helyen halad.
Max Chiltont nem tartották sokra az F1-es paddockban, most viszont ő diktálja a tempót az Indy 500-on. Nyerni aligha fog, de 45 körrel a vége előtt van rosszabb hely is az 1-nél.
A 9. helyen halad, miközben Chilton, Kimball, Davison, Castroneves, Hildebrand, Jones, Servia és Kanaan halad előtte. Castroneves lopakodik az 1. hely felé, jó esélyei vannak.
Helikopterről ereszkedtek le a pályára, már csak 36 kör, és véget ér a 101. Indianapolis 500. Alonso a 10. helyen halad, Chilton továbbra is vezet, az utolsó helyről rajtoló Davison tartja a 2. helyet.
Chilton még előtte kiállt tankolni az élről, és az élmezőnyben szereplő Kimball is kiszállt a csatából, mert elfüstölt a Honda motorja. Az utolsó helyről induló Davison vezet Castroneves, Hildebrand, Service, Sato, Kanaan és Alonso előtt, de az egész élmezőny megy tankolni.
Jó húzásnak bizonyult, hogy még a többiek előtt megtankolt, most ő vezet, és már nincs eltérés az élmezőny taktikái között. Innentől mindenki nyomja majd, ahogy a csövön kifér, hiszen 31 kör van hátra a versenyből, és még mindig nem engedték el a mezőnyt, úgyhogy marad elég üzemanyag a célig.
Sárga zászló persze még lehet, de tankolni már nem kell. Ez a pályán dől már el. Alonso a 9. helyen kezd, Castroneves üldözi Chiltont a győzelemért.
Nagyon szoros a verseny, centikre egymástól száguldanak a versenyzők, Alonso kettőt is előzött, de még mindig hatan vannak előtte.
21 körrel a verseny vége előtt Fernando Alonso kiesik az Indianapolis 500-ról, műszaki hiba miatt. Alonso friss motorral vágott neki az időmérő edzésnek, mégsem bírta végig az 500 mérföldes távot.
Michael Andretti elnézést kért tőle a rádión, pedig ez nem a csapat hibája. Ezek után kérdés, hogy Alonso hajlandó lesz-e bármilyen Honda motorral hajtott autóba beleülni.
16 kör van hátra, James Hinchliffe, Oriol Serviá, Will Power, James Davison kiesik, tele van törmelékkel a pálya. Piros zászló sem kizárt.
Alonso, a verseny sztárja ugyan önhibáján kívül kiesett, de még mindig előfordulhat, hogy egykori F1-es pilóta nyer, hiszen Max Chilton és Takuma Szato is versenyzett korábban a világbajnokság mezőnyében. Az F1 Broadcasting blog arra bíztatja a briteket, hogy nézzék tovább a versenyt, mert Chilton révén brit győztes is lehet.
Mindössze 12 kör maradt hátra az Indianapolis 500-ból, és még mindig dolgoznak a pálya megtisztításán. Négy autó roncsait, és törmelékeit kell eltakarítani az aszfaltról.
Köszönetet mondott mindenkinek, sajnálja, hogy nem ért célba, mert versenyképesnek tűnt, de azt mondta, rengeteget tanult Indianapolisban 11 körrel a vége előtt újra elrajtolt a mezőny.
Szato és Chilton üldözi, nagyon szoros lesz a vége, ahogy ez egy oválpályás futamon megszokott. Az utolsó körökben oda-vissza adják majd egymásnak az 1. helyet.
A japán pilóta néhány körrel a leintés előtt átvette a vezetést Hélio Castronevestől, és életében először megnyerte a legendás versenyt. Ed Jones lett a 3., a sokáig esélyes Chilton a 4. helyen ért célba.