Egykor az F1 népszerű sereghajtó csapata volt a Minardi, amelyet 2005 végén vásárolt meg a Red Bull, és átnevezte Toro Rossóra. A név ekkor eltűnt az F1-ből, de Giancarlo Minardi továbbra is az F1 közelében van, követi az eseményeket, és még a sokak számára unalmas, előzések nélküli Orosz Nagydíjban is meglátta a szépséget.
„Minden nagydíjat kielemzek a versenyzők köridői alapján, és megfigyelhető volt, hogy az Orosz Nagydíj milyen szoros volt – utalt az Autosprintnek, hogy az utolsó, Pascal Wehrlein is csak 2 kör hátrányt szedett össze. – Három főhős volt, (Valtteri) Bottas, (Sebastian) Vettel és (Kimi) Räikkönen, de (Max) Verstappen is körről körre javult. Gyönyörű csata volt.”
Fennállása alatt a Minardi mindig az olaszok kis csapata volt, hiszen a legendás Ferrari árnyékában dolgoztak, de nemcsak sikeres pilótákat, hanem tehetséges mérnököket is adtak a Forma-1-nek, és azon belül a Ferrarinak is. Az alapító most azért szurkol, hogy honfitársai továbbra is sikeresek maradjanak a Scuderiánál.
„Évekig érveltem amellett, hogy nem kell külföldön embereket keresnünk – jelentette ki. – A (Ferrari) csapatnak most nem szabad elveszítenie a fejét, folytatniuk kell a munkát, és hinni abban, hogy egy újabb győztes ciklust hoznak létre a Schumi-Todt korszak után” – vélte a korábbi csapatfőnök, de arra nem tért ki, hogy Jean Todt idejében a Ferrari technikai stábját nemzetközi gárda alkotta.
Minardi nagyra értékelte a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel teljesítményét, csapattársa, Kimi Räikkönen formáját viszont már nem méltatta ennyire. Pedig a 2007-es világbajnok megszorongatta Vettelt az Orosz Nagydíj időmérőjén és a 3. helyen ért célba, ezzel az idei első dobogós helyét is megszerezte.
„Nem értem azokat a gyors köröket, amiket Kimi a verseny végén megtett – ismerte el. – Korábban mit csinált? Bahreinben is panaszkodott a gumikra, aztán két körrel a vége előtt a leggyorsabb volt. Számomra Kimi még mindig egy rejtély, és ez sajnálatos, mert ha olyan gyors lenne, mint kellene, akkor a konstruktőri világbajnokság is elérhető lenne a Ferrari számára.”
A San Marinói Nagydíj egykori helyszínén, Imolában a hétvégén több F1-es Minardi is életre kelt a Minardi Történeti Napokon. Pályára lépett a Lamborghini V12-es motorjával szerelt M192-es, az 1999-es M02-es, amit pilótája, Gastón Mazzacane is elkísért a pályára, a 2001-es PS01-es, amely Fernando Alonso bemutatkozásának évéből származik, valamint a 2005-ös PS04-es.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!