A hétvégi Spanyol Nagydíjtól kezdve a csapatoknak kötelező a korábbihoz képest nagyobb rajtszámokat festeniük az autókra, hogy a nézők könnyebben beazonosíthassák a versenyzőket a pályán.
Szőrszálhasogatásnak tűnik, de az FIA Barcelonában ezt a versenyképességet minimálisan sem befolyásoló előírás betartását is ellenőrizte a verseny után, és kiszúrták, hogy a Force India vétett az új szabály ellen: bár a számok méretét növelték, az orrkúp tetején, a vízszintes felületen hagyták őket, ahol nem láthatóak rendesen, pedig a cél az volt, hogy az autókat könnyebb legyen beazonosítani. Az esetet jelentették a sportfelügyelőknek, akik
végül enyhe ítéletet hoztak: 25 ezer eurós pénzbírságot szabtak ki,
de tizenkét hónapra felfüggesztve, vagyis a csapatnak egyelőre nem kell fizetnie.
A sportfelügyelők ezt azzal indokolták, hogy a gépátvételen még nem volt probléma ebből, s mivel utána nem változtattak az autó festésén, szemet hunynak a kis kihágás fölött, továbbá az is a Force India javára szolgált, hogy együttműködnek a helyzet mielőbbi megoldása érdekében.
A csapat a Red Bullhoz hasonlóan ugyanúgy az orrkúp tetejére festette a rajtszámot, mint korábban, csak nagyobb méretben. "Azt hittük, eleget tettünk az előírásnak. Szocsiban megmutattuk az elképzelésünket az FIA-nak, és nem kérdőjelezték meg - mondta Andy Stevenson, az istálló menedzsere a Motorsport.com-nak. - Idén egyszer sem raktuk máshova a rajtszámot az autón, csupán a méretét növeltük meg, ahogy Charlie Whiting kérte az FIA részéről."
"A sportszabályzat azt írja elő, hogy tisztán láthatónak kell lennie a rajtszámnak az autó elején. Ha elé állnánk, mielőtt elgázolna, pont látni is lehetne! Ugyanakkor elismerjük, hogy nem minden szögből látható a rajtszámunk, ezt korrigálni fogjuk."
A verseny utánig senki sem beszélt nekünk a problémáról. A csütörtöki technikai ellenőrzés során is megnézték a rajtszámokat."
Stevenson hozzátette, hogy az autók oldalán nem kötelező feltüntetni a rajtszámot és/vagy a versenyző időmérésben használt hárombetűs rövidítését, ez csupán kérés. A csapata eleget tett ennek, de a legtöbb ellenfelüktől eltérően nem a cápauszonyra, hanem az oldaldoboz tetejére, kevésbé jól látható helyre festették a feliratokat. A megoldást azzal indokolták, hogy a szponzori szerződésekben rögzítve van a logók helye, ezért nehéz átvariálni a matricákat.
A Force India egyébként kiválóan szerepelt a Spanyol Nagydíjon, Sergio Pérez 4., Esteban Ocon 5. lett, vagyis továbbra is elmondhatják magukról, hogy mindegyik futamon pontot szerzett mindkét pilótájuk.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!