Renault's German driver Nico Hulkenberg drives during the first practice session at the Monaco street circuit, on May 25, 2017 in Monaco, three days ahead of the Monaco Formula 1 Grand Prix. / AFP PHOTO / PASCAL GUYOT
Vágólapra másolva!
Ez a Renault csapatfőnökének véleménye, aki szerint az idei autókkal fel lehet fedezni a pilóták közötti különbségeket. Így burkoltan üzent a bukdácsoló Jolyon Palmernek is.
Divatos vélemény volt már évtizedekkel ezelőtt is a Forma-1-ben, hogy a győzelmek sorsát a versenyzők felszerelése, és nem a képességeik döntik el, azaz minden az autókon múlik. Műszaki sportról lévén szó az egyes teljesítményeket képtelenség teljesen függetleníteni a technikai lehetőségektől, de a Renault csapatfőnöke úgy véli, az idei szabályrendszer végre rávilágít, ki a legény a gáton.
Mellbevágók a versenyzők közötti eltérések. Ez kidomborítja, mennyire fontos a pilóták szerepe ebben a műszaki központú sportágban
- jelentette ki Cyril Abiteboul az AFP-nek. - Nem mindent a motor és az autó jelent, maga a versenyző is rengeteget számít. Az ő küzdelmük van előtérben, erre Nico (Hülkenberg) is felhívja a figyelmet."
Abiteboul ezzel csapata rutinosabb versenyzőjére utalt, aki eddig egyedül szállította a Renault összes pontját. "Nicónak különleges szerepe van a csapaton belül. Iránymutatást ad a fejlesztésben, és abban, hogy mi élvezzen elsőbbséget, amikor változtatunk az autón. Mi is tudjuk, mit kell tennünk, de ő segít rávilágítani a kulcsterületekre, illetve arra, mi fontos, és mi kevésbé az."
Véleményével burkoltan üzent Jolyon Palmernek is, aki a tavalyihoz hasonlóan az idei szezont sem kezdte jól. Bár műszaki hibák és balesetek egyaránt akadályozták, pontot még nem sikerült szereznie, miközben Hülkenberg már 14-et gyűjtött. Halvány teljesítménye miatt a sajtóban már az is felmerült, hogy az idény közben megválnak Palmertől.
A többi csapat közül a Toro Rossónál és a Williamsnél, esetleg még a Saubernél figyelhetők meg hasonlóan látványos eltérések a versenyzők formája között.
A 2017-es autók alaposan megváltoztak elődeikhez képest, a megnövelt leszorítóerő miatt a vezetésük is több erőt kiszív a pilótákból.
Az 1. helyet hajszoló Lewis Hamilton például rendszeresen zihálva jelentkezett be a rádión a Spanyol Nagydíj alatt, Pascal Wehrlein erőnléte pedig már nem volt megfelelő a nehezebb követelményekhez, miután néhány hétig nem edzhetett csigolyasérülése miatt.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!