MONTREAL, QC - JUNE 11: Daniil Kvyat of Scuderia Toro Rosso and Russia during the Canadian Formula One Grand Prix at Circuit Gilles Villeneuve on June 11, 2017 in Montreal, Canada. Peter Fox/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
A Toro Rosso orosz versenyzője kiakadt, miután a Kanadai Nagydíjon két büntetést is a nyakába varrtak egyetlen kihágás miatt: azért, mert a felvezető kör végén szabálytalanul vette vissza a rajtpozícióját.
Danyiil Kvjat nem fukarkodott a sportfelügyelőkre zúdított, kevéssé hízelgő jelzőkkel, miután a Kanadai Nagydíjon két büntetést is kapott egyetlen vétség miatt. A történet még a verseny előtt kezdődött, amikor az orosz pilóta Toro Rossója a rajtrácson ragadt, mert gondja adódott a kuplunggal, ezért nem tudott időben nekivágni a felvezető körének. Később a mezőny nyomába eredt, de a szabályok szerint csak akkor vehette volna vissza az eredeti, 11. rajthelyét, ha meg tudja tenni még a bokszbejáratnál lévő 1. Safety Car-vonal előtt.
Ez nem sikerült neki, úgyhogy a bokszból kellett volna startolnia.
Mégis a rajtrácsról, a 11. kockából indult, ezért a sportfelügyelők – Gary Connelly, José Abed, Paul Cooke, valamint a versenyzői tanácsadójuk, Derek Daly – bokszutcai áthajtásra ítélték Kvjatot. Ezt a 15. körben le is töltötte, de utólag arra jutottak, hogy ezért a szabálytalanságért valójában 10 másodperces stop&go járt volna, amiről egyébként az F1 Sportszabályzatának 36.8-as cikkelye tényleg kifejezetten így rendelkezik, nem hagyva mérlegelési lehetőséget a felügyelőknek.
Úgyhogy kiszabtak rá még egy 10 másodperces időbüntetést, amit a legközelebbi – valójában az első – bokszkiállása során kellett letöltenie. Erre az 53. körben kerített sort, a jobb hátsó kerékanyájával azonban problémák voltak, és emiatt végül ki is esett. A dupla büntetés kicsapta nála a biztosítékot.
Nem értem az egészet. Ez egy cirkusz, egy hülye, istenverte cirkusz!
– dühöngött Kvjat. – Megyek, és beszélek Charlie (Whitinggal). Nagyon bosszant a dolog, tényleg nagyon bosszant. Olyan egyszerű munkájuk van, és még ezt sem képesek normálisan elvégezni. Lehet, hogy most jobb lenne elvonulni a szobámba, mert elöntött a pulykaméreg, és nem akarok semmit a fejükhöz vagdosni. Még abban sem vagyok biztos, hogy Charlie volt a hibás."
„Először meg akarom érteni, ki végzi ezt a munkát. Csak annyit tudok, hogy a csapatmenedzserünk tíz körön át vitatkozott az FIA-vel, hogy ne kapjak még egy büntetést, de ők azt felelték, bocs, de ez van."
A Toro Rosso főnöke, Franz Tost azt állította, Kvjat azért nem tudta időben visszavenni a helyét, mert a versenyzők a gumijaikat melegítve cikáztak előtte, úgyhogy nehezére esett megelőzni őket a felvezető körben. A bokszba pedig szerinte azért nem állt be, hogy onnan rajtoljon, mert túl késő lett volna hozzá – pedig az 1. Safety Car-vonal pont a bokszbejárat előtt van, addigra látnia kellett, hogy már a 11. helyen van-e.
Úgy tűnik, a büntetését viszont valóban a sportfelügyelők nézték el, de mivel nem volt mérlegelési jogkörük, korrigálniuk kellett.
„Ma nyilvánvalóan aludtak az irodájukban. Talán kávéra lett volna szükségük – vélte Kvjat. – Ezt a hülye szabályt amúgy is el kellene törölni. Kinek van? Most F1-es versenyzők vagyunk, vagy taxisofőrök?"
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!