MONTREAL, QC - JUNE 11: Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF70H leads Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB13 TAG Heuer and Kimi Raikkonen of Finland driving the (7) Scuderia Ferrari SF70H at the start during the Canadian Formula One Grand Prix at Circuit Gilles Villeneuve on June 11, 2017 in Montreal, Canada. Mark Thompson/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Már a rajtnál megpecsételődött Sebastian Vettel sorsa a Kanadai Nagydíjon, de izgalmas versenyen mentette a menthetőt. Kimi Räikkönennek sem jött ki a lépés a betegeskedő Ferrarival.
Ígéretesnek tűnt, de hamar rosszra fordult a Kanadai Nagydíj a Ferrari szempontjából, mivel Kimi Räikkönen több helyet vesztett a rajtnál, és forgalomba került, Sebastian Vettel pedig szendvicsbe került a 2-es kanyarnál, összekoccant Max Verstappennel, és letört az első vezetőszárnyának nagy része. Vettel az 5. kör végén már a bokszba hajtott, mert javítani kellett az autóját.
A német pilóta szuperlágy gumikra váltott, és a 18. helyről elkezdte felküzdeni magát, ez a 6-7. helyig sikerült, de akkor utolérte a 3. helyezett Daniel Ricciardo által vezetett vonatot, amiben Sergio Pérez és Esteban Ocon is csatázott. Próbált előzni, de erre nem volt esélye, mivel a Ferrari padlólemeze is megsérült korábban, majd Räikkönent követve visszatért az ultralágy gumikra, és újra próbálkozott.
„Akartam nyerni egy trófeát, de végül nem kaptam egyet sem – mondta a Sky Sportsnak. – A verseny eleje nem kedvezett nekünk, de még így is hittem abban, hogy visszavághatok, és talán eljuthatok a dobogóig. Amikor visszaértem a csoportosulás mögé, eléggé magabiztos voltam, de még egy kör kellett volna” – utalt arra, hogy
Daniel Ricciardót üldözve végül a 4. helyezett lett.
Vettel és Räikkönen taktikáját menet közben írta át a Ferrari, arra számítottak, hogy a 70 körös futam 62. körében Vettel utoléri Ocont, ez viszont csak a 64. körben történt meg, pedig Räikkönen ki is csúszott előle, így őt nem kellett a pályán megelőzni. A négyszeres világbajnok nagyot vívott Oconnal, majd Pérezt viszonylag könnyen megelőzte, de így is csak mentette, amit a rajtnál elvesztett.
„Összeértünk, három autó abban a kanyarban nem fér el, én kissé rossz helyzetben voltam – kommentálta a koccanást Verstappennel. – Meg kell majd néznem, talán jobban is csinálhattam volna, de beszorultam. Lewis előttem volt, ennél sokkal később nem fékezhettem volna, mert különben kilököm a pályáról. Valtteri (Bottas) volt a baloldalon, Max meg hirtelen felbukkant jobbra.
Szerintem meglátta a rést, ezzel nem is volt semmi gond, de letörte az első szárnyamat. Az ember szándékosan nem tesz ilyet, mert nagy a defekt veszélye. Elég szerencsétlen, hogy végül is az én autóm sérült meg.”
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is azt mondta a Sky Sportsnak, hogy Vettel és Verstappen újabb összetűzése versenybaleset volt, és az FIA sem kezdeményezett vizsgálatot az ügyben. Ez nem tett jót Vettelnek, Verstappen későbbi kiesése azonban javított valamelyest a helyzetén, így végül csak 13 pontot bukott a futamot megnyerő Lewis Hamiltonhoz képest, és még 12-vel vezet.
Vettelhez hasonlóan Räikkönen is küszködött az autójának balanszával, mivel a verseny elején, közvetlenül a Safety Car távozása után kicsúszott a fűre, és csak centikkel kerülte el az egyik falat. Később fékproblémák ütötték fel a fejüket, és tanácstalanul, finn nyelvű káromkodásokat morogva próbálta állítgatni a kapcsolókat a kormányán, hogy legalább a 7. helyen célba tudjon érni.
„Elég gyorsak voltunk a bokszkiállás után, a fékek pont akkor adták meg magukat, amikor utolértük volna a Force Indiákat – mondta Räikkönen, aki a 60. körben kénytelen volt elengedni Vettelt, miután átvágta a sikánt a célegyenes előtt.
„Nyilvánvaló volt, hogy előzni nem lesz könnyű, és ők az egyenesben egyébként is mindig nagyon gyorsak” – kommentálta a Force India teljesítményét.
A vártnál gyengébben sikerült Kanadai Nagydíj után Vettel őrzi a pontverseny 1. helyét Hamilton előtt, de Räikkönen hátránya már 20 pont a 4. helyen Bottas mögött, Vetteltől pedig 68-ra van, míg a Mercedes kettős győzelme miatt a Ferrari visszacsúszott a 2. helyre a konstruktőri pontversenyben, de a lemaradásuk még mindig csak 8 pont.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!