HAMILTON Lewis (gbr) Mercedes W08 Hybrid EQ Power+ team Mercedes GP, changing his headrest during a pitstop during the 2017 Formula One World Championship, Grand Prix of Europe in Azerbaijan from June 22 to 25 in Baku - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
A sportfelügyelők megvizsgálták az esetet, amire Sebastian Vettel hivatkozott, de nem látták okát, hogy megbüntessék Lewis Hamiltont. A Mercedes győzelem nélkül is sikeres volt.
Lewis Hamilton és Sebastian Vettel ütközete az Azerbajdzsáni Nagydíj egyik fénypontja volt, ami a jövőben sok vita tárgyát képezheti majd a szurkolók között. Vettel szándékosan nekiment Hamilton autójának, mert úgy érezte, ellenfele féktesztelte őt pillanatokkal korábban, de a sportfelügyelők nem találtak adatot, ami Vettel álláspontját megerősítette volna.
„A sportfelügyelők megvizsgálták (Hamilton) autójának adatait, és azt találták, hogy többé-kevésbé konstans sebességgel ment, nem emelte el a lábát a gázpedálról és nem fékezett, nem viselkedett másként annál az újraindításnál, mint a másik két alkalommal” – írta Andrew Benson, a BBC tudósítója.
Hamilton a futam után azt mondta, Vettel megszégyenítette magát, és szerinte szemtől szemben kellene rendezniük a konfliktust, de a BBC szerint később úgy vélte, inkább nem akarja látni Vettelt, mert
valami más kerekedne abból.”
„Amikor nehéz idők járnak, mindenkiről kiderül, milyen is valójában – idézte Hamiltont a Mercedes közleménye. – Az elmúlt néhány hét során sikerült nyomást helyeznünk rájuk. Személy szerint én a pályán akarom rendezni a dolgokat, és a helyes eszközökkel megnyerni ezt a bajnokságot. A mostani hétvége után jobban, mint valaha, szerintem képesek leszünk rá.”
Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója szerint a csapat számára az a lényeg, hogy a konstruktőri világbajnokságban 16 ponttal növelték az előnyüket a Ferrari előtt, és bebizonyosodott, hogy nagyon gyors az autójuk, de elismerte, hogy a verseny inkább a két pilóta csatája miatt lesz emlékezetes. Arra egyelőre nem volt válasza, hogy Hamilton fejtámlája miért lazult meg, és
bár Hamilton ezért vesztette el a győzelmet, nem keresett bűnbakot.
Ami Hamiltonnak balszerencse volt, az pont jól jött Valtteri Bottasnak, aki a futam elején összekoccant Kimi Räikkönennel, defektet kapott, és körhátrányba került, de a két Safety Car-fázisnak köszönhetően visszakapta az elvesztett időt, és az utolsó métereken még az addigi 2. helyezett Lance Strollt is meg tudta előzni.
„Ma a győzelem volt a célom, de az már az első körben elszállt – ismerte el. – Voltam utolsó is, de leszegtem a fejemet, és próbáltam minden kanyarból az abszolút maximumot kihozni. Győzni ugyan nem tudtam, de a 2. hely is nagyszerű érzés azután, hogy honnan jöttem.
Még fontosabb, hogy a csapatnak pontokat gyűjtöttünk a Ferrari ellen, és én is összeszedtem néhányat.”
A bakui futam után Vettel 14 pontos előnnyel vezet Hamilton előtt, Bottas lemaradása 42 pont, a Mercedes viszont Räikkönen újabb nullázásának is köszönhetően már 24 ponttal vezet a Ferrari előtt a világbajnokság idei 8. futama után.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!