A szezon előtt a Red Bull megpróbálta bemószerolni a Mercedest az FIA-nál, mégpedig azzal a váddal, hogy vetélytársuk állítólag szándékosan juttat motorolajt az égéstérbe. Ez sohasem bizonyosodott be, de hogy a csapatoknak eszükbe se jusson e tiltott módszerhez nyúlva növelni az erőforrás teljesítményét, a felügyelő szövetség áprilisban szigorításokat hirdetett ki, melyek 2018-ban lépnek hatályba.
Ezek értelmében a következő idénytől a csapatoknak a nagydíjak egész hétvégéje alatt az FIA rendelkezésére kell bocsátaniuk az autó fő tartályában lévő olajszint adatait, és a rajt előtt egy órával jelezniük kell, hogy a központi tartályon kívüli rekeszekben mennyi olajt tárolnak. Emellett egy hétvégén egy V6-oshoz csak egyféle olajtípust használhatnak, valamint betiltják az olyan spéci szelepeket, amelyek a felesleges motorolajt az égéstérbe vezethetik.
Az Azeri Nagydíj előtt ugyanakkor Marcin Budkowski, az FIA F1-es műszaki testületének vezetője
tájékoztatott, hogy a szövetség figyelme nem lankad:
a csapatokhoz eljuttatott felhívásban emlékeztet a korábbi megbeszélések és állásfoglalások tartalmára.
"A Technikai Szabályzat tiltja, hogy olajt üzemanyagként használjanak - jelentette ki. - A kétségek elkerülése végett, az egyetlen üzemanyag, ami az égéshez használható, a benzin, és az engedélyezett vegyi összetételét a 19-es cikkely határozza meg."
"Bár a műszaki előírások közvetlenül nem szólnak az F1-es motorolajok engedélyezett jellemzőiről,
szabálysértésének tekintjük, ha olyan adalékot tesznek bele, aminek az a célja, hogy hatékonyabb legyen az égés."
Az eset pikantériája, hogy a Sky Sports információi szerint ezúttal a Mercedes kért állásfoglalást az FIA-tól, mivel arra gyanakodtak, hogy fő ellenfelük, a Ferrari esetleg kihasználja a megmaradt kiskapukat, és az említett turpissággal növeli motorja teljesítményét.
Az elkerülhetetlen jelenség, hogy a motorolajból egy kevés becsorogjon az égéstérbe, de az FIA korábban már jelezte, hogy ha ezt szándékosan idézik elő a csapatok, az szabálytalan.
Az olasz La Gazzetta dello Sport információi szerint a Ferrari egyébként egy továbbfejlesztett V6-ost készített az Azeri Nagydíjra, ahol a 2 kilométer hosszú egyenes miatt különösen sokat számítanak a lóerők, bár az istálló ezt nem erősítette meg.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!