MONTREAL, QC - JUNE 09: Sebastian Vettel of Germany and Ferrari prepares to drive in the garage during practice for the Canadian Formula One Grand Prix at Circuit Gilles Villeneuve on June 9, 2017 in Montreal, Canada. Dan Istitene/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Rajongói kérdésekre válaszolt a Kanadai Nagydíj előtt, elárulta azt is, hogy mi a versenyző igazi szerepe a csapatnál, és mit hallgat a futamok előtt.
A szurkolók kérdéseire is válaszolt Sebastian Vettel a Kanadai Nagydíj előtt egy szponzori rendezvényen. Ez ritka alkalom, hiszen csapattársához, Kimi Räikkönenhez hasonlóan ő is elzárkózik a közösségi média használatától, és ritkán tart közvetlen kapcsolatot a rajongókkal. Ezúttal viszont készségesen válaszolt a válogatott kérdésekre, először is arra, hogy a múltban mikor versenyzett volna szívesen a Forma-1-ben.
„Minden korszaknak megvoltak a sajátosságai. A mostani érát már ismerem, tudom, milyen érzés az autókat vezetni a leszorítóerővel. Régebben a ’70-es éveket emeltem ki, mert az autók és a Forma-1 is nagyon vad volt, de sokkal lassabb is – felelte. – A ’90-es évek közepén az autók még mindig vadabbak voltak, mint manapság, és technológiailag kevésbé fejlettek, e téren talán igazibbak voltak, de már elég jelentős leszorítóerővel rendelkeztek. Azt szívesen kipróbálnám.”
Gyakori kérdés a szurkolók körében, hogy a versenyzők a vezetés mellett mivel veszik ki a részüket a csapatok működéséből. Vettelt sokan Michael Schumacherhez hasonlítják, aki hírhedten munkamániás pilóta volt, bármikor kész volt tesztelni, és a csapatot is a saját képére tudta formálni. Vettel úgy véli, az adott pilóta döntése is, hogy milyen környezet veszi körül.
Attól függ, hogy az ember mennyire szeretné beleásni magát ebbe. A legfőbb feladatunk természetesen a vezetés, de elég sok időt töltünk a mérnökeinkkel.”
„Nem én mondom meg nekik, hogyan tervezzenek autót, erre nem is lennék képes, mert nem vagyok mérnök. Nem tanultam aero- vagy járműdinamikát, de az évek során az ember elég jól ráérez dolgokra, és tapasztalatot is szerzünk azzal kapcsolatban, hogy miként viselkedik az autó a pályán. Sok mindent kipróbáltunk már, tudjuk, hogy beváltak-e vagy sem, és milyen irányba érdemes haladni. A versenyző a fejlesztések egyik kulcsa, nem feltétlenül a formák és a tervek terén, inkább az irányvonal szempontjából.”
A német pilóta az autóból kiszállva általában kimért, néha humoros oldalát mutatja, a csapatrádióban viszont gyakran el lehet kapni indulatos, keresetlen szavakat is tartalmazó üzeneteket tőle. Legutóbb a tavalyi Mexikói Nagydíjon húzta fel magát igazán, még Charlie Whitingot, az FIA versenyigazgatóját is elküldte melegebb éghajlatra. Szerinte azzal viszont nincs baj, hogy felspannolja magát a futamra.
A szabadedzések során nem szoktam feszült lenni, de a verseny előtt, amikor beülök az autóba, azzá válok, de egyszerre izgatottá is, ez ennek a keveréke.”
„Ha az ember nem ideges egy verseny előtt, akkor talán itt az ideje, hogy valami mással foglalkozzon. Szerintem (az idegesség) jó jel, a verseny napja mindig különleges, már reggel is bennem van ez, amikor felkelek, és a nagydíjig csak növekszik bennem, amíg a lámpák ki nem alszanak.
Vettel elárulta, zene nélkül nem tudna élni, a futamok előtt dallamos zenéket kedvel, és régi klasszikusokat is hallgat, például a Rocky-filmek örökzöld slágerét, az Eye of the tigert emelte ki. A kanyarok közül is a lendületes, tempós fordulókat részesíti előnyben.
Imádom Szuzukát, nem kifejezetten az egyik kanyarját, inkább a kombinációt az 1-es szektorban, ahol sok a gyors S-kanyar.
Ha választanom kellene egy másikat, akkor Spában van a hegyről lefelé két balos, ami szintén nagyon gyors, a Pouhon. Számunkra a gyors kanyarok izgalmasabbak, a lassabbak –amiből Montrealban elég sok van – technikásak, úgyhogy egyáltalán nem könnyűek, és sok időt lehet veszteni, ha nem jól vesszük őket. A gyors kanyarokban viszont jobban érezni az erőhatásokat, az autó igazi határait, hogy milyen gyorsan tud menni, mennyire húzza az ember testét.”
A német rockerek körében nem népszerű
Múlt vasárnap, a Nürburgringen, a Rock am Ring fesztiválon az amerikai System of a Down is fellépett. A zenekar egyik frontembere, Daron Malakian a politikai témájú, és kissé bizarr szövegű Cigaro című dalt Sebastian Vettelnek ajánlotta, azonban legnagyobb meglepetésére a közönség ezt nem igazán értékelte.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!