Távozik a Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn. A 46 éves, indiai születésű, jogász végzettségű üzletasszonyt még az alapító, Peter Sauber nevezte ki a svájci istálló élére 2012 őszén, de a hírek szerint nem jött ki jól az alakulat új tulajdonosának, a Longbow Finance-nek a vezetőivel.
Tavalyig, amíg a Marcus Ericssonnal kapcsolatban álló Longbow fel nem vásárolta, Klatenbornnak 33,3%-os tulajdonrésze is volt a csapatban.
Azóta Pascal Picci vezeti az igazgatótanácsot, aki nem értett egyet Kaltenbornnal a jövőbeli terveket illetően. A feszültség oka leginkább a fejlődés hiánya lehetett: a Sauber még mindig a rajtrács végén van, ijesztően lemaradva a középmezőny tagjaitól is.
Ehhez hozzájárult, hogy a Spanyol Nagydíjra beígért fejlesztéseik nem készültek el időben, Monacóban pedig, amikor végre bevetették őket, nem hozták meg a várt előrelépést. Pedig a Sauber műszaki fronton igyekezett újítani az idén. Technikai igazgatónak leigazolták az elmúlt években az Audi LMP1-es fejlesztéseit irányító Jörg Zandert, aki az F1-ben előzőleg már dolgozott a Toyotánál, a BAR-nál, a Williamsnél, a Hondánál, sőt 2006-tól egy ideig Hinwilben, a BMW Saubernél is.
A jelenléte azonban egyelőre nem segítette előrébb a csapatot a rajtrácson, és Kaltenborn állítólag meg szerette volna újítani a technikai menedzsmentet, míg Picci ragaszkodott a jelenlegihez.
A Motorsport.com ellenben úgy tudja, a konfliktus inkább a versenyzőkkel való bánásmód terén bontakozott ki: a Longbow szerette volna elsőhegedűsi státuszba emelni Ericssont, Kaltenborn viszont a csapat egyedüli pontjait Barcelonában megszerző Pascal Wehrleint sem volt hajlandó a háttérbe szorítani.
A Saubernek Kaltenborn távozása után gyorsan szüksége lesz egy új csapatfőnökre. A jelöltek között felmerült a Renault-tól egyetlen szezon után távozó Fréderic Vasseur és a McLarennél Ron Dennis kifúrása miatt csak hónapokat töltő, előzőleg a VW raliprogramját irányító Jost Capito neve is. Ő német hátterének köszönhetően jól beleillene a képbe, már csak azért is, mert a Sauber székhelye Svájcban van, és sok szakember nem hajlandó az autósport központjaitól távol eső Hinwilbe költözni.
Mások a román Colin Kollest, a HRT egykori főnökét tartják a legesélyesebbnek a pozíció betöltésére. Neki jelenleg van egy csapata a WEC-ben, a byKOLLES, amely az egyetlen nem gyári – és nem hibrid – LMP1-es autót versenyezteti, de a múlt vasárnapi Le Mans-i 24 órásról már a rajtnál történt ütközés következményeként kiesett.
Klatenbornnak egyébként csapatfőnökként voltak zűrös ügyei.
2015-ben például kiderült, hogy négy versenyzőnek is állást ígért a szezonra, holott nyilván csak kettő számára volt hely. Az egyik hoppon maradt delikvens, Giedo van der Garde emiatt beperelte a Saubert, és nyert. Ez az Ausztrál Nagydíj hétvégéjén történt, és a melbourne-i hatóságok a végzés alapján le is akarták foglalni az istálló autóit, amelyek így nem tudtak részt venni a pénteki szabadedzéseken. Kaltenborn alkalmasságát akkor többen megkérdőjelezték, ő azonban nem volt hajlandó lemondani.
Van der Garde a távozásáról hallva a Twitteren viccelődve most azt írta, mindig vágyott rá, hogy csapatfőnök legyen. Kaltenborn távozását várhatóan még ma megerősítik hivatalosan is.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!