A Williams nem flörtöl a Hondával
Origo
2017. június 21. 11:43
Motorsports: FIA Formula One World Championship 2017, Grand Prix of Canada,
#18 Lance Stroll (CAN, Williams Martini Racing), 11.06.2017. | usage worldwide
Ha a McLaren szakít a Hondával – amire jó esély van, de biztosnak még nem tekinthető –, felmerül a kérdés, hogy a japánoknak lesz-e új gyári csapata a Forma-1-ben. A Sauberrel már megállapodtak, jövőre ők fogják szállítani a motort a svájci istállónak, csakhogy gyári, lehetőleg a győzelemre is esélyes partner nélkül a részvételüknek a marketing szempontjából nem lenne sok értelme.
Már el is terjedt a hír, hogy a Honda a Williamsszel léphetne frigyre, miután elvált a McLarentől, ezt azonban Claire Williams tagadta, mondván: a mezőny legjobbjának számító Mercedeseket még az anyagi előnyöket számításba véve sem szívesen cserélnék le a gyenge és megbízhatatlan japán motorokra.
„Nagyszerű kapcsolatunk van a Mercedesszel. Nekik köszönhetően tornáztuk fel magunkat a konstruktőri 9. helyről a 3.-ra – nyilatkozta a grove-i istálló megbízott főnöke a Sky Sportsnak. – Fantasztikus partnerek, csodálatos motort kapunk tőlük.
Nem igazán értem, miért akarnánk lecserélni a terméküket egy olyanra, amely egyelőre nem áll a versenyképességnek ezen a szintjén."
A kérdésre, hogy tárgyalnak-e a Hondával, Williams azt felelte: „Az 1980-as években fantasztikus együttműködésünk volt velük, de kategorikusan kijelenthetem, hogy nem egyeztettünk a Hondával. Nem mi vagyunk a (McLarennel való) szakításuk okai, és nem állunk készen egy sajtóközleménnyel arról, hogy 2018-tól együtt folytatjuk."
A Williams máig az F1 történetének harmadik legsikeresebb csapata a Ferrari és a McLaren mögött, de az elmúlt szűk tizenhárom év alatt mindössze egy futamgyőzelmet tudott összehozni: még a 2012-es Spanyol Nagydíjon, Pastor Maldonado révén. Utoljára 2005-ben volt gyári partnerük. Miután szakítottak a BMW-vel, a Cosworth, a Toyota, a Renault, majd a Mercedes ügyfeleként vásároltak motorokat.
Bár a költségvetésük szempontjából előnyös lenne, ha a Hondának nem kellene fizetniük, Claire Williams szerint ez sem döntő érv a Mercedesszel való szakítás mellett.
„Mindannyian tudjuk, hogy a Honda rengeteg pénzt önt a McLarenhez, de ha mérlegelem az előnyöket és a hátrányokat, vajon mi a jobb: kisebb költségvetésből a negyedik leggyorsabb csapatnak lenni, vagy felmarkolni a pénzt, és megint visszacsúszni a 9. helyre?" – vetette fel.
A Williams egyébként jelenleg csak a 6. a konstruktőri összetettben. Mindössze 22 pontot gyűjtöttek az első hét verseny alatt, míg a közvetlen ellenfelüknek számító Force India 71-et, és még a Toro Rosso is 29-et.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!