Hiába állapodott meg a Honda korábban a Sauberrel egy jövőre kezdődő együttműködésről, a Magyar Nagydíjon bejelentették, hogy közös megegyezéssel lemondtak a motorszállítói szerződésről, a Sauber továbbra is a Ferrari motorjait fogja használni. A Honda így nehéz helyzetbe került, hiszen egyetlen partnercsapata, a McLaren sem kötelezte el magát mellettük, nyíltan másik motorszállítók felé kacsingatnak, bár a Mercedes és a Ferrari már kijelentette, hogy jövőre nem adnak nekik erőforrásokat.
A Sauberrel kötött, kudarcba fulladt megállapodás azonban nem szegte a Honda kedvét,
továbbra is új partnercsapat után kutatnak.
"Beszélünk a többi csapattal, természetesen a két gyári istállót, a Ferrarit és a Mercedest leszámítva - Maszasi Jamamoto, a Honda motorsportprogramjának általános igazgatója. - Már nincs sok időnk arra, hogy ez már jövőre sikerüljön, de egyelőre azzal próbálkozunk, hogy 2018-ra találjunk egy új lehetőséget. Ha ez nem sikerül, jövőre szeretnénk a McLarennel folytatni, majd 2019-ben egy újabb csapatot is ellátnánk motorokkal."
A híresztelések szerint arra van a legnagyobb esély, hogy a Toro Rossóval kötnek megállapodást, annak ellenére, hogy a Red Bull fiókcsapatának már szerződése van a Renault-val a következő szezonra. Ha mégis átpártolnak a Hondához,
a McLaren előtt megnyílna a lehetőség, hogy a franciák motorjait használják jövőre.
A Renault kikötötte, hogy maximum négy istállót lát el motorokkal egy szezonban, így a McLaren számára lényegében ez lenne az egyetlen lehetőség a partnerváltásra.
A japánok azonban továbbra is bíznak benne, hogy helyrehozhatják a kapcsolatukat a McLarennel. "Úgy gondoljuk, továbbra is egy irányba haladunk a McLarennel. Szerintük még mindig elkötelezettek a projektünk mellett - jelentette ki Jamamoto. - Nem arról van szó, hogy nem tudunk jó hajtásláncot készíteni - csak azoknak a magas elvárásoknak nem tudunk megfelelni, amelyeket a kapcsolatunk elején kitűztünk magunknak."