ERICSSON Marcus (swe) Sauber F1 C36, VANDOORNE Stoffel (bel) McLaren Honda MCL32, action during the 2017 Formula One World Championship, Grand Prix of Europe in Azerbaijan from June 22 to 25 in Baku - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
A japán gyártó viszont mindenképpen maradni akar a Forma-1-ben, akkor is, ha végül a Saubernél és a McLarennél és ajtót mutatnak nekik.
A Magyar Nagydíj után a Honda egyik protezsáltja, az F2-ben versenyző Matszusita Nobuharu tesztelhet a Saubernél, ettől függetlenül azonban elképzelhető, hogy végül nem jön létre a korábban bejelentett Sauber-Honda együttműködés, ami 2018-tól indulna, és állítólag az egyik oka volt annak, hogy Monisha Kaltenborn távozott a cég éléről, és a helyét Frederic Vasseur vette át.
A japán Sportiva című portál arról számolt be, hogy a Sauber-Honda megállapodás ismét „tiszta lapról” indul. A Honda sportprogramjainak általános igazgatója, Jamamoto Maszasi az Osztrák Nagydíj után elutazott a Sauberhez a Hinwilbe, de nem sikerült rendezniük a vitás kérdéseiket, ezért továbbra sem biztos, hogy jövőre Honda motorok üzemelnek majd a Sauberekben.
„Folyamatosan egyeztetek Hacsigo Takahiróval, és az igazgatótanács többi tagjával, nem szándékozunk visszalépni a Forma-1-től – idézte Maszasit a portál, és a szakember elismerte azt is, hogy a McLarennel is tárgyalásokat folytatnak.
Szerződésünk van egymással, és a tárgyalás alapja, hogy együtt folytassuk
– mondta a McLarenről. – Kizárjuk annak lehetőségét, hogy a McLaren akár csak ideiglenesen más gyártó erőforrását használja. A Saubernél nagyon jó egyeztetéseket folytattunk Monisha Kaltenbornnal, a helyes irányba haladtunk, de az új vezetés irányt változtatott, és most ismét tárgyalunk egymással.”
A Sauber új csapatfőnöke, Frederic Vasseur a L’Équipe-nek elismerte, hogy „a Honda kérdése az asztalomon hever, ez az első, amivel foglalkozom. Ezt gyorsan rendeznünk kell, de a McLarentől ijesztő dolgokat hallok” – foglalta össze, és a lapnak kijelentette, hogy a csapat felvirágoztatásához elegendő nagyságú költségvetés áll a rendelkezésére.
A Honda F1-es részlegét azonban már szorítja az idő.
„Most, amilyen gyorsan csak lehet – felelte Haszegawa Juszuke a RACER-nek, amikor arról kérdezték, hogy mikor kell döntést hozni a motorszállításokról. – Nem várhatunk a jövő évi előkészületekkel, úgyhogy már munkában is vagyunk, nagy szükségünk van a megoldásokra. Egyelőre úgy dolgozunk, mintha mi sem történt volna, de tisztázni kell a terveket.”
Joe Saward szakblogger szerint Silverstone-ban az a hír járta, hogy Vasseur csak úgy vállalta el a Sauber vezetését, hogy leváltják a Honda motorokat. Ő maga a Mercedeshez és a Renault-hoz is közel áll, de a csapatok egyhangú beleegyezésére is szükség lehet ahhoz, hogy a két gyártó negyedik csapatot is ellásson, ezért elképzelhető, hogy a svájciak maradnak a 2018-as Ferrari erőforrásnál.
Ha a Hondát a McLaren és a Sauber is ejti, csapat nélkül maradnak.
Ez Saward és a Sportiva szerint is a Toro Rosso bekebelezésével oldható meg. A Red Bull már régóta szeretne túladni a faenzai istállón, ez pedig jó alkalom lehet arra, hogy a Honda erőforrás továbbfejlesztésére használják a csapatot, majd, ha a japán gyártó felzárkózik, az anyaistálló, a Red Bull Racing is megkaphatná a Honda motorokat.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!