HAMILTON Lewis (gbr) Mercedes W08 Hybrid EQ Power+ team Mercedes GP, VETTEL Sebastian (ger) Ferrari SF70-H team scuderia Ferrari, action during the 2017 Formula One World Championship, Grand Prix of Europe in Azerbaijan from June 22 to 25 in Baku - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Az egy héttel ezelőtti bakui ütközést egyik fél sem kommentálta eddig érdemben. Hamilton viszont megszólalt, és elmondta, ő mit tett, amivel felbőszítette Vettelt.
Egy héttel ezelőtt, az Azerbajdzsáni Nagydíjon mosolyszünet kezdődött a világbajnoki címért küzdő felek között, miután egy Safety Car mögötti újraindítás előtt Sebastian Vettel azt hitte, hogy Lewis Hamilton féktesztelni akarta őt, hátulról nekikoccant, majd ingerülten mutogatni kezdett a Mercedes versenyzőjének, és oldalról neki is ment az autójának.
A sportfelügyelők 10 másodperces stop/go büntetéssel sújtották, de Hamiltonnak a balesettől függetlenül műszaki problémája is volt, így végül Vettel mögött ért célba. A Mercedes pilótájának manővereit nem is vizsgálták, de az FIA és a Mercedes szerint sem lassított, amikor Vettel nekiment, sőt ugyanúgy vezetett, mint korábban.
„Különböző taktikákat lehetett követni azzal kapcsolatban, hogy mikor kezdem el nyomni a gázt, de csak a 16-os kanyar után – idézte Hamiltont a Crash.net. – Vagy a 16-os kanyarban vagy utána. Abban a pillanatban araszolnom kellett, mert nem csinálhattam úgy, mint korábban. A 15-ös kanyarban viszont ugyanazt tettem, mint korábban, próbáltam elengedni a Safety Cart.”
Hamiltonnak óvatosnak kellett lennie, mert mérnöke korábban figyelmeztette, hogy a Safety Car-fázis végén majdnem utolérte a biztonsági autót, amikor versenytempóra gyorsított.
„Amikor a Safety Car távozik, az ember nem feltétlenül azzal kezd trükközni, hogy kiszúrjon egy négyszeres világbajnokkal, úgyhogy rengeteg különböző lehetőségem volt, hogy biztosan én érjek elsőként az 1-es kanyarhoz – folytatta Hamilton. – A 7-es kanyarban szóltak, hogy a Safety Car be fog jönni, és amíg a fényei égnek, 10 autónyi távolságot kell tartanom mögötte.”
„A 15-ös kanyar felé tartottam a távolságot, aztán a dombon felfelé láttam, hogy elalszanak a lámpái, és ezután már nem kellett felgyorsulnom, hogy fenntartsam a távolságot. Ezért egyenletes tempót tartottam, a kanyar csúcspontjáig egyenesen lassítottam, aztán egyszerűen nem gyorsítottam fel. Ezt tettem először, másodszor viszont kaptam egy lökést hátulról.”
Rosberg is Hamilton mellé állt
A baleset vasárnap a goodwoodi Sebességfesztiválon is szóba került. Mark Webber és Nico Rosberg népes, brit közönség előtt tárgyalta meg az eseményeket. Webber szerint „Sebastian” hibázott, erre a publikum ovációban tört ki, Rosberg pedig viccelődni kezdett, hogy ő német, de a Mercedes is, ráadásul Angliában vannak.
„Ez elég egyszerű. Én ismerem Lewist a legjobban a versenyzés világában, úgyhogy szerintem én vagyok a legjobb helyzetben, hogy megítéljem a helyzetet. Az biztos, hogy nem szándékosan tette ezt, semmiképpen.”
Feltették a kérdést Vettel korábbi ellenfelének, Robert Kubicának is. A lengyel pilóta „határesetnek” nevezte a történteket.
„Az én személyes véleményem, hogy Seb kissé túlreagálta a dolgot, de ez előfordul. Ő volt az első (Hamilton mögött), és nem tetszett neki a dolog a verseny után. Néha nem könnyű elismerni (a tévedést), de biztos vagyok abban, hogy elég intelligens, és tudja, hogy túl messzire ment. Ez a versenyzés része. Amikor a versenyzés felpaprikázódik, fontos, hogy az ember féken tartsa az idegeit, koncentráljon, és mindent az ellenőrzése alatt tartson, ami a világbajnoki küzdelem hevében nem könnyű.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!